verdwijnende hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey

Ik zit met een probleem, mijn harde schijven geven error 15, The device, \Device\Harddisk3\D, is not ready for access yet. Vervolgens verdwijnt even en komt dan zonder dat ik iets doe weer terug.

Het stomme is dat als ik de hdds in mijn andere computer aansluit is er geen een probleem...

Ik heb al geprobeerd om andere sata poort te gebruiken maar het haalt allemaal niet veel uit.
Het rare is dat het steeds verschillende hdds zijn die weg vallen en in een groep van 3 ofzo tegelijk. Echter gebeurt het wel alleen wanneer ik de hdd aan het werk zet door te kopieren of wat dan ook.

Voor mijn setup, bekijk mijn inventaris lijst "dataserver", hierbij gebruik ik een msi 7596
Ik heb al geprobeerd onder windows server 2012, 7 en nu onder XP is het nog het meest stabiel.

alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door sander.jansen op 23-04-2013 20:05 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een voedingsprobleempje, als in: de voeding die er in zit trekt het opspinnen van de HDD's (als je ze voor het eerst benadert) niet. Wat zit er allemaal in die bak qua hardware, en wat voor voeding (merk en type) zit er in? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sander.jansen
Moederbord: msi 7596
CPU: AMD athlon II X2 255
RAM: 4GB (8 geinstalleerd maar stom genoeg een 32 bit windows xp -.- moet hier nogsteeds wat aan doen...)
PSU: MS-TECH 920 watt (weet ik...niet echt een goed merk)
HDD controller 1: Supermicro AOC-SASLP-MV8
HDD controller 2: Addonics SATA II PCI Express controller
HDDs: momenteel 10 aangesloten, 4x nieuwe seagate 2TB (zonder probleemen) 1x oude seagate 2TB (vol probleemen, valt na benaderen meteen weg) 2x samsung 1TB (doet soms raar) en een westeren digital die ook soms raar doet...

Het stomme is dat een aantal van de schijven die probleemen hebben, hiervoor GPT geformateerd zijn geweest...ik ben ze nu terug naar MBR aan het omzetten...bij het formateren (langzaam) worden de eerste 3 % goed gedaan en vervolgens springt ms-dos naar 80 % en vanuit daar lookt hij bijna per seconde op naar 100 en zecht completed...in windows krijg ik echter een foutmelding formateren mislukt...hierbij valt trouwens niks weg...dit gebeurd alleen als ik meerdere schijven tegelijk aanspreek bij bijvoorbeeld defragmenteren van 3 of meer schijven tegelijk...

als schijven uitvallen is dit meestal na ongeveer 20 seconde normale activitijd...

[ Voor 3% gewijzigd door sander.jansen op 23-04-2013 20:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PSU: MS-TECH 920 watt (weet ik...niet echt een goed merk)
And there u go. 10 opspinnende schijven vreten nogal wat, en die 920W noname zal misschien 400W sustained kunnen leveren. Die trekt het gewoon niet. Koop een goede A-merk voeding van zeg 750W en probeer dat eens. Of leen er desnoods eentje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sander.jansen
ik kan morge eens kijken voor een nieuwe voeding...voor nu ben ik nog een paar andere dingen aan het proberen...bijvoorbeeld de hdd controller in me andere computer gezet maar de hdds wel blijven voeden vanaf de huidige voeding...en dit geeft het zelfde resultaat...maar echter na kopieren van ergens 2 minuten voordat vanalles weg valt... dus moederbord is t niet...dat laat nu alleen de hdd controller en voeding over gezien de schijven het gewoon doen...

Ik denk inderdaad dat het de voeding is, als ik al de fans uit trek hoor ik een zachte tik als een schijf weg vald en vervolgens start de schijf zelf weer opnieuw op...Ik ga morge even kijken voor een andere voeding...

Bedankt voor al de hulp.

[ Voor 21% gewijzigd door sander.jansen op 23-04-2013 23:03 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:42 ]

Pagina: 1