SSD Plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Goedemiddag medetweakers!

Ik ben echt een leek met computers en misschien kom ik ook wel met een achterlijke vraag maar ik ben van plan een SSD te kopen voor mijn ASUS Vivobook x202e-ct035h nadat ik bij de reviews had gelezen dat dit een perfecte upgrade voor mijn laptopje is.

Nu ben ik op internet gaan zoeken en heb ik een SSD gevonden namelijk de Samsung 840 120Gb.

Goed dan ga ik verder zoeken, hoe ga ik dan Windows 8 op de SSD plaatsen? Dan kom ik bij mijn probleem en tevens mijn vraag. Ik heb geen CD drive in mijn laptopje zitten, en dus gaat het verhaal van een reboot CD bij mij helaas niet op.. Dit moet ik dan via USB doen neem ik aan? Hoe kan ik dat doen? Ik kan er helaas geen wijs uit worden als ik dit op google intik, krijg zoveel verschillende verhalen naar mijn hoofd dat ik er meer verward door word dan dat ik er wijs van word..

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? Ik ben van plan morgen (salarisdag) de SSD te kopen en wil dan natuurlijk zsm de SSD installeren in mijn laptopje!

Bij voorbaat dank! :)

Verwijderd

Wat is er zo verschillend aan de verhalen die je tegenkomt? Je zoekt namelijk al in de goede richting, als je gewoon instructies volgt zou het toch moeten lukken :)

• dijstr
Haha oke, laat ik het anders vragen, ter bevestiging:
Ik moet een .iso recovery bestand op een USB stick zetten vervolgens de HDD met de SSD vervangen, in BIOS instellen dat mijn USB als eerst gelezen word ipv de SSD, in de BIOS de DHCI functie aanvinken en vervolgens het .iso bestand draaien om Windows 8 op de SSD te krijgen?

Dat is ongeveer wat ik er wijzer van ben geworden.. Zit ik dan een beetje in de goede richting? Of kan ik mij beter richten op een avondje SSD google speedcursus? :p

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Je zit precies op de weg die ik al bijna al 3,5 jaar gebruik voor (her)-installaties van W7, Vista, XP en Ubuntu.

Alleen wat ik doe is het .iso bestandje uitpakken en dan naar een usb-stickie kopiëren.

En ik denk dat je "AHCI" I.P.V. "DHCI" bedoelt :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door yekurtal op 23-04-2013 19:34 ]

• dijstr
Oke, dus in principe zou ik het .iso bestand kunnen downloaden, uitpakken en op mijn usb stick zetten en dan ben ik ready to go?

En ik denk idd dat ik AHCI bedoel, al die termen zijn nieuw voor me 8)7

Heb overigens nog een vraag, heb ik voor de installatie van Windows 8 een product key nodig? Zo ja, waar kan ik die vinden? Zit geen stickertje achterop mijn laptop met de product key

[ Voor 53% gewijzigd door dijstr op 23-04-2013 20:11 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan moet je even goed zoeken, want die produkt key zal toch ergens moeten wezen.
Let er ook op dat je dezelfde versie van windows gebruikt.

Je kan de key ook uitlezen, zijn verschillende methodes voor.

Dat kan je makkelijk zelf opgooglen ( zoekterm bijvoorbeeld: win 8 product key uitlezen)

• dijstr
Bedankt voor je reactie! Heb inmiddels de product key gevonden bij pc-informatie.

Echter NOG een vraag, ik ben op zoek naar een Windows 8 x64 .iso versie, zoek me rot maar vind niks?

Kijk ik er ergens over heen? Overweeg Microsoft morgen te bellen om te vragen of zij dit verstrekken? Of moet ik me toch wenden tot een torrent?

Verwijderd

dijstr schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:38:
Oke, dus in principe zou ik het .iso bestand kunnen downloaden, uitpakken en op mijn usb stick zetten en dan ben ik ready to go?

En ik denk idd dat ik AHCI bedoel, al die termen zijn nieuw voor me 8)7

Heb overigens nog een vraag, heb ik voor de installatie van Windows 8 een product key nodig? Zo ja, waar kan ik die vinden? Zit geen stickertje achterop mijn laptop met de product key
Licentie sticker zit waarschijnlijk onder je accu?

Verwijderd

dijstr schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:57:
ik ben op zoek naar een Windows 8 x64 .iso versie, zoek me rot maar vind niks?
Schijfje lenen van iemand anders? Of de download van iemand met een MSDN account gebruiken.
Ik zou erg uitkijken met zomaar torrents.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

heb je niet toevallig een kennis met een HD docking station ? Dan zou ik een image maken van de oude HD en deze 1:1 weer op de SSD zetten. Heb je ook geen gezeur met herinstallatie van programma's, wachtwoorden, settings etc etc

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

dijstr schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:57:
Echter NOG een vraag, ik ben op zoek naar een Windows 8 x64 .iso versie, zoek me rot maar vind niks?
De legale manier voor eindgebruikers:

http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Je download dit en runt het op een win 7 64 bits systeem.

Voert je originele CD key in.
De files worden gedownload.
Je kan daarna zeggen dat je een bootable ISO of USB stick wilt laten maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 24-04-2013 14:34 ]

Verwijderd

Swordlord schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:25:
[...]

De legale manier voor eindgebruikers:

http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Je download dit en runt het op een win 7 64 bits systeem.

Voert je originele CD key in.
De files worden gedownload.
Je kan daarna zeggen dat je een bootable ISO of USB stick wilt laten maken.
Goede tip, die kende ik nog niet :)

• dijstr
Het is gelukt!

Bedankt voor de hulp, ochtendje aankloten en mijn SSD zit er in!!
Geweldig die winst in snelheid, Windows voelt veel soepeler aan en mijn gehele systeem werkt een stuk sneller! :D

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik ben helemaal een leek op dit gebied maar wel een leek met ballen.

heb namelijk een lenovo y 500 i5 gekocht om er vervolgens een crucial m4 128gb in te plaatsen.
ik heb de crucial erin zitten en heb een cloon op de crucial gekregen.

maar nu moet ik de bios gaan veranderen.
kan iemand mij een stappenplan uitleggen wat ik nu moet gaan doen.
heb diverse forums afgegaan maa heb het niet kunnen vinden wat ik zoek.

alvast bedankt voor de moeite :))

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als je clone er 1:1 op staat en de ssd zit op dezelfde aansluiting zou hij feitelijk al moeten booten (mits de schijf ook actief is gezet na het clonen)

Verwijderd

het vreemde is dat hij hem niet vind als schrijf...

c: windows
d: lenovo

maar de crucial kan ik niet vinden...

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Crucial m4 SSD is gewoon je opslag apparaat... Die zul je in apparaat beheer vinden, want daar staan de fysieke aparaten. Dit is niet een partitie die zomaar verschijnt.

Je hebt de indeling van je HDD overgenomen, deze had de partities C: Windows en D: Lenovo...
Meer zal er niet verschijnen.

Verder zou je even kunnen kijken naar deze andere post van mij
Swordlord in "SSD tweeks i.c.m. Windows 8". Met betrekking tot instellingen die je moet controleren voor een goed functioneren van je SSD.

[ Voor 98% gewijzigd door Swordlord op 24-04-2013 20:17 ]

Verwijderd

bedankt voor jullie hulp.

ik ga gelijk je stukje lezen!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 20:19 ]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Als je verdere problemen hebt, dan raad ik je ten zeerste aan om een nieuwe topic te openen of dit te plaatsen in het SSD topic en dus niet te mengen in de troubleshooting van een ander topic . Want zo ondermijn je de vraag voor hulp van de topic starter.

Is het een klein tussendoor vraagje. Dan kan deze hier Het grote SSD topic ~ Deel 9. Dit is overigens een goudmijn aan informatie, dus hier rondkijken en zoeken kan ook al veel opleveren.

Uitgebreidere vragen in een nieuw topic. Als je een nieuw topic maakt, zorg dat je je situatie goed uitlegt en duidelijk vermelden wat je hebt gedaan en waar je problemen liggen.

[ Voor 105% gewijzigd door Swordlord op 24-04-2013 20:32 ]

Pagina: 1