AMD 3870k & Streacom FC8 Evo Will It Blend?!

Pagina: 1
Acties:

• Bias
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Zeau goedenavond medetweakers!

heb het 1 en ander in gedachten voor een upgrade van mijn htpc :*) , MAAR...... :/

k heb een amd 3870k uit mijn huidige desktop binnenkort over en die wil k dus gebruiken voor in mijn htpc (redelijk overkill weet ik) en ik wil graag een fan-less case (Streacom FC8 Evo) daarvoor gaan gebruiken.

alleen kwam ik hier achter dat de 3870k een TDP van 100W heeft en de Fanless case een TDP van 95W heeft... CRAP!! ;w

maar toen sloeg mijn boerenverstand op hol 8)7 en dacht: hij zal nooit de volle 100W nodig hebben voor HTPC taken dus... DA KEN GEWOAN!! :*)

maar om enige teleurstelling te voorkomen en er voor te zorgen dat ik mijn klompendans toch kan voortzetten vraag ik u expertise en mening... WILL IT BLEND!?!? :?

http://tweakers.net/price...ck-edition/specificaties/
http://tweakers.net/price...-evo-zwart/specificaties/

BVD, B

verkeerd geplaatst? doe ff verplaatsen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Een beter idee lijkt mij om je CPU ook nog eens een stuk te underclocken / undervolten om alle excessen weg te werken ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bias
maar toen sloeg mijn boerenverstand op hol
dat moet ik dan eens gaan uitzoeken hoe dat moet :Y)

maar het is mogelijk? of gewoon toch maar een andere CPU?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Bias
umh had ik van te voren al gelezen en bedankt voor het verplaatsen....

maar ik vond het meer een technische vraag over een processors TDP in samenwerking met die van een Case's TDP en het tekort daar tussen. Of dat dat wel samengaat en waarom wel of niet en eventuele oplossingen...

but still thx ;)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zorg dat je er in ieder geval een voeding bij kiest die het kan hebben. De case kan dus volgens spec 95W afvoeren, je CPU kan bij max belasting meer gebruiken, tja, ik zou op die 5W bij max load het geheel niet laten zitten.

Gezien je toch wilt dat het ding niet de hele tijd volle toeren draait toch al een undervoltje uithalen. Belangrijk om dus een bord te kiezen dat hier goed in voorziet. Dat is bij ieder ITX Z77 bord wel het geval durf ik te stellen, maar ga niet van mijn woord uit maar lees het na.

De 3870K is een black edition (orly?!) en dus zal het geen moeite zijn de multiplier te verlagen en zo de CPU netjes onder de 90W TDP te krijgen. Ja, hij wordt langzamer, maar hoogst waarschijnlijk nog snel zat.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2269531

Zoals ik ook al in één build had bevonden, stock krijgen A8's erg veel voltage, ze kunnen best lager. Van 1.4125 naar 1.248v is geen probleem. Je kunt zelf zo'n beetje uitrekenen wat het voor de TDP gaat doen, maar ik zou me erg geen zorgen over maken.

==

Nu vertel eens verder, wat zijn je plannen en wat voor hardware wil je verder erbij gaan plaatsen? Ik vind persoonlijk bij het HTPC bouwen de keuze voor de voeding en passende videokaart vaak juist de grote uitdaging. Of houd je het bij de 6670 (toch?) in de A8?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Underclocken zou een oplossing kunnen bieden inderdaad, maar eigenlijk is het imho zonde van je CPU, plus dat die CPU in een HTPC toch een vrij dorstig monster is, wat je stroomrekening flink omhoog kan schoppen. Een knappe APU lijkt me dan meer op zn plaats; dan je deze CPU weer elders inzetten danwel verkopen

iRacing Profiel

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-02 19:28
Je weet dat dit een knappe APU is kroegtijgert? ;)

Over de koeling zou ik me geen zorgen maken, die 5 watt doet het 'm niet.
Ik zou eerder kijken of je voeding volstaat.

• Bias
daarom wou ik juist deze gaan gebruiken APU!!

maar ik ben me zelf er van bewust, dat het redelijk overkill is een 3870k maar aangezien ik hem toch binnenkort beschikbaar heb vandaar mijn vraag over de 5w verschil in de TDP;)

en over de build ik wil graag een fanless case en die fc8 evo vond ik een fantastisch mooie case! en voor eventuele upcomin' lan party's heb k altijd een game bakje reserve want die 3870k is echt een krachtpatser van een APU! zit nu namelijk in me desktop

maar k kan ook naar andere APU's zowel van AMD als INTEL maar dan is de keus al VEUL groter en makkelijker :)

gebruik voornamelijk voor: films/series, websurfen, downloaden (binnenkort niet nodig ivm aanschaf NAS)
met beetje oog op de toekomst wil ik de htpc ook als G(ame)PC gaan/kunnen gebruiken.

hardware: APU, SSD, Fanless mooi kleine case

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:51

ktf

Bias schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:00:
maar ik ben me zelf er van bewust, dat het redelijk overkill is een 3870k maar aangezien ik hem toch binnenkort beschikbaar heb vandaar mijn vraag over de 5w verschil in de TDP;)
Als een CPU oververhit wordt hij meestal automatisch dichtgeknepen om ervoor te zorgen dat het niet kapot gaat. Dit moet je alleen niet 24/7 willen doen, want bij CPUs geld net als bij de meeste elektronica de regel: elke 10 graden heter halveert de levensduur. Vooraf onderklokken in plaats van de beveiliging in werking laten treden is dus wel verstandig.

Wat betreft die TDP van de kast, dit is bij passieve koeling erg afhankelijk van de plaatsting. Als je de kast op een plek neerzet waar hij zijn warmte kwijt kan (dus liever niet in een dichtgetimmerd kastje oid) en het zo af en toe een schoonmaakt kan het niet zo veel kwaad. Ook liever niet in de buurt van andere warmtebronnen.

[ Voor 7% gewijzigd door ktf op 24-04-2013 18:11 ]

Pagina: 1