Ik ben bezig met het maken van een webapp in een phonegab frame die moet ogen als een native app. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik niet precies weet hoe ik de webapp moet afstellen op verschillende telefoons/ schermgroottes zodat er bijvoorbeeld geen dingen buiten het scherm vallen of zodat teksten en images het juiste formaat krijgen passend bij de schermgrootte van de telefoon.
Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar het lijkt niet helemaal te werken. De onderstaande css code is een voorbeeld van hoe ik het heb aangepakt. Door middel van '@media screen and (max-device-height: ..px) and (orientation: portrait)' wil ik voor de meest populaire screensizes de grootte van images en de afstand tussen elementen aanpassen. Als ik mijn browser van mijn desktop nu vergroot of verklein werkt het prima. De afstanden tussen elementen en de grootte van images veranderen wanneer ik de browser vergroot of verklein. Maar de telefoons waar ik mee test (htc wildfire en samsung gt-i5800) lijken hier niet op te reageren. De Htc wildfire heeft een screen size van 240x320 maar reageert niet op de code die ik achter deze tag zet '@media screen and (max-device-height: 320px) and (orientation: portrait)'.
[edit: de htc wildfire reageert wel op '@media screen and (max-device-height: 480px) and (orientation: portrait)'. En de samsung gt-i5800 reageert wel op '@media screen and (max-device-height: 533px) and (orientation: portrait)'. Beide telefoons hebben dus een andere display-hoogte dan de 'max-device-height' in de media-tags waar de telefoons op reageren.]
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe of weet een aanpak die wel werkt? Alvast bedankt!
Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar het lijkt niet helemaal te werken. De onderstaande css code is een voorbeeld van hoe ik het heb aangepakt. Door middel van '@media screen and (max-device-height: ..px) and (orientation: portrait)' wil ik voor de meest populaire screensizes de grootte van images en de afstand tussen elementen aanpassen. Als ik mijn browser van mijn desktop nu vergroot of verklein werkt het prima. De afstanden tussen elementen en de grootte van images veranderen wanneer ik de browser vergroot of verklein. Maar de telefoons waar ik mee test (htc wildfire en samsung gt-i5800) lijken hier niet op te reageren. De Htc wildfire heeft een screen size van 240x320 maar reageert niet op de code die ik achter deze tag zet '@media screen and (max-device-height: 320px) and (orientation: portrait)'.
[edit: de htc wildfire reageert wel op '@media screen and (max-device-height: 480px) and (orientation: portrait)'. En de samsung gt-i5800 reageert wel op '@media screen and (max-device-height: 533px) and (orientation: portrait)'. Beide telefoons hebben dus een andere display-hoogte dan de 'max-device-height' in de media-tags waar de telefoons op reageren.]
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe of weet een aanpak die wel werkt? Alvast bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| .Header {padding-top:20px} .buttons {padding-top:5px} .welcomeImg {padding-top:20px;padding-left:8px;width:250px;} @media screen and (max-device-height: 685px) and (orientation: portrait){ .Header {padding-top:35px} .buttons{padding-top:20px} .welcomeImg {padding-top:40px;width:260px;}} @media screen and (max-device-height: 533px) and (orientation: portrait){ .Header {padding-top:30px} .buttons {padding-top:15px} .welcomeImg {padding-top:35px;width:250px;}} @media screen and (max-device-height: 480px) and (orientation: portrait){ .Header {padding-top:17px} .buttons {padding-top:2px} .welcomeImg {padding-top:22px;width:250px;}} @media screen and (max-device-height: 400px) and (orientation: portrait){ .Header {padding-top:24px} .buttons {padding-top:0px} .welcomeImg {padding-top:25px;width:180px;} } @media screen and (max-device-height: 320px) and (orientation: portrait){ .Header {padding-top:17px} .buttons {padding-top:0px} .welcomeImg {padding-top:18px;width:130px;}} |
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 500241 op 23-04-2013 17:16 ]