Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Voor mijn zus ben ik op zoek naar een smartphone.
Na lang twijfelen is ze nu toch overstag en wil ze haar eerste smartphone gaan aanschaffen. Altijd een "simpele" nokia gehad, laatste een 6700 classic.

Ze wil het liefst natuurlijk zo weinig mogelijk geld uitgeven maar heb haar geadviseerd om niet een Android telefoon van 100-150 euro aan te schaffen en iets meer te investeren in een goede mid-range smartphone.

Mijn oog viel op de S2 Plus, S Advance of the S3 mini, allemaal op Android, waar ik zelf jarenlang goede ervaring mee heb.
Echter ben ik voor haar nu ook aan het twijfelen voor een WP8, zoals hier al zijn besproken:
reviews: Shoot-out - Goedkope Windows Phones: veel voor weinig.

Voor haar is Whatsapp, beetje internet, buienradar ofzo al voldoende. Whatsapp is de voornaamste rede voor de overstap naar een Smartphone.

Nu heb ikzelf nog weinig ervaring met WP8, wellicht dat iemand mij bij deze keuze kan helpen, Wp8 of Android? En welk toestel?

Verwijderd

Fuske schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:16:
Voor mijn zus ben ik op zoek naar een smartphone.
Na lang twijfelen is ze nu toch overstag en wil ze haar eerste smartphone gaan aanschaffen. Altijd een "simpele" nokia gehad, laatste een 6700 classic.

Ze wil het liefst natuurlijk zo weinig mogelijk geld uitgeven maar heb haar geadviseerd om niet een Android telefoon van 100-150 euro aan te schaffen en iets meer te investeren in een goede mid-range smartphone.

Mijn oog viel op de S2 Plus, S Advance of the S3 mini, allemaal op Android, waar ik zelf jarenlang goede ervaring mee heb.
Echter ben ik voor haar nu ook aan het twijfelen voor een WP8, zoals hier al zijn besproken:
reviews: Shoot-out - Goedkope Windows Phones: veel voor weinig.

Voor haar is Whatsapp, beetje internet, buienradar ofzo al voldoende. Whatsapp is de voornaamste rede voor de overstap naar een Smartphone.

Nu heb ikzelf nog weinig ervaring met WP8, wellicht dat iemand mij bij deze keuze kan helpen, Wp8 of Android? En welk toestel?
Ik ben toevallig ook op zoek naar iets soortgelijks. Ik heb er een topic over,maar mag ik hier een linkje plakken naar mij eigen topic of is dat verboden?

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ben zelf wel tevreden met mn Ace 2. Die is vier tientjes goedkoper dan de S Advance en onderhuids vrijwel hetzelfde. Voldoet dus prima voor whatsapp, internet en dergelijke. Binnenkort zou er zelfs Android 4.1 voor moeten komen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 21:35
Misschien dat ik je wat verder kan helpen met mijn review van de HTC WP8s. Zelf ben ik ook overgestapt van een 6700 classic naar deze smartphone en tot nu toe geen spijt van.

Voor die zaken die jij beschrijft is WP8 meer dan geschikt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Ik zou zelf zeker nooit een S Advance nemen, vind hem erg langzaam en voor dat geld koop je een betere telefoon, dan kun je beter een S2 Plus pakken (vind ik!)

Edit: Inderdaad, koop voor dat geld liever een HTC 8S ofzo!

[ Voor 16% gewijzigd door PixelJunkie op 23-04-2013 15:39 . Reden: Windows Phone 8 toestel ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:07
Is dit incl. of excl. abonnement?

Met een goedkoop abo zou ik de Hollandse Nieuwe eens bekijken op GSMWijzer. Best veel toestellen gratis of anders een korting van rond de 230 euro.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fuske
Ze heeft "helaas" net haar sim-only bij Telfort verlengd.
Maar heb even een berekening gedaan en het loont zich niet of net niet om een abo+tel te nemen. Los simonly met tel is goedkoper of net zo duur. (afhankelijk van toestelkeuze)

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
voor mensen die voor het eerst naar een smartphone gaan (of altijd iOS hebben gehad) is WP8 een heel goed platform. Alle taken die jij daar opnoemt zijn perfect te doen met WP8. Het werkt erg snel en is heel gebruiksvriendelijk.
Ik heb ooit de mogelijkheid gehad om een Lumia 620 te testen en ik moet zeggen die werkt echt heel erg goed. Heb ook 2 andere personen hem laten testen (1 die vroeger HTC Wildfire had en nu een iphone 3gs gebruikt en iemand die altijd al iphone heeft gebruikt, nu de 4s heeft) en beide vonden hem fantastisch.
Die kan ik dus echt wel aanraden. Eventueel als er nog even tijd is wachten voor de 520?

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• Fuske
Met jullie adviezen en de review van MrFl0ppy is mijn voorkeur naar de 8s uitgegaan.
Zojuist met mn zus naar de Saturn gereden om de toestellen eerst nog eens even zo te testen.
Qua design en bouwkwaliteit steekt de 8s met kop en schouders er bovenuit.
Mn zus vond ook windows Phone prettiger ogen dan android op de Samsung. Dus de 8s mee naar huis genomen voor de zojuist verlaagde prijs van 219. Stond in het schap voor 299.. Maar uit ervaring weet ik dat je bij saturn en mediamarkt altijd moet zeggen dat ze goedkoper zijn te krijgen.
Bedankt allemaal! Mijn zus is er blij mee!

Verwijderd

Kijk dat is nou eens een snelle beslissing! :) kunnen veel vrouwen wat van leren :P *uhum vriendin uhum* gefeliciteerd met de aankoop en hopen dat ze er veel plezier van heeft.

Verwijderd

Ik ben zelf erg gelukkig met mijn nieuwe s3 mini. Inderdaad veel vloeiender dan een 150~euro android telefoon, deze doet zelfs niet onder voor een s2 oid. Echt serieus een aanrader.

Ik heb een collega die is weg van wp8 en ik moet toegeven, dat ziet er ook niet verkeerd uit. Maar dat is dan wel op een topmodel telefoon. Ik weet zo niet elke 250~euro telefoon je dan hebben moet.

Ik ben iig voor android gegaan met de s3 mini, en er nog steeds heel erg blij mee.

• Fuske
De s3 mini en s2 plus waren inderdaad ook een goede optie geweest. Maar de S3 en de S3 mini, ik vind ze niet mooi.. de vorm, het materiaal.. het oogt gewoon goedkoop en zo voelt het ook. Hier heeft de HTC 8s toch grote pluspunten, en zeker als je kijkt naar de prijs.

Ook de overstap van een "klassieke" telefoon naar WP8 ging haar goed af, heb haar wat eerste instellingen laten doen en dat wees zich eigenlijk vanzelf. Daar waar ik menig persoon nog eens wegwijs moet maken in Android!

Nu is alweer mijn volgende zoektocht aangebroken, telefoon voor m'n vriendin...
Pagina: 1