Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gezocht voor aankoop laptop/notebook

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:03
Graag zou ik advies willen vragen aan jullie betreffende de aankoop van een laptop/notebook.

Deze laptop is puur om mee te nemen voor mijn werk (Operator/Mechanic Offshore)
Welke eisen moet de laptop aan voldoen :
- goed mee op internet kunnen (dit om rapporten door te kunnen sturen)
- fatsoenlijk met Word ,Access en Excel kunnen werken
(Dit kan de gemiddelde laptop van een paar honderd euro natuurlijk al)

Hiernaast wil ik er fatsoenlijk blu-ray films mee kunnen kijken (dus zonder horten en stotten) die op een USB 3.0 externe harddisk staan (WD Passport) en er fatsoenlijk comics (CBR bestanden) mee kunnen lezen.
Als de accu het een lange tijd kan volhouden zonder op te laden is hiernaast ook wel prettig :Y
De laptop hoeft NIET geschikt te zijn voor de nieuwste games :N

De voornaamste eis is dat de laptop/notebook LICHT is ,dit vanwege het maximale gewicht dat er aan bagage mee kan worden genomen (13,5 kilo)

Ik wil niet meer dan 700 euro besteden aan de laptop/notebook.

Inmiddels ben ik al een tijd aan het rondzoeken geweest en mij spreek de V3-771G-53216G75Maii i5-3210M erg aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 23-04-2013 14:30 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Verwijderd

Ten eerste, eigenlijk moet dit in Laptop Aankoop Advies, misschien dat een mod dit topic even wil moven.
Als je licht wilt, is het natuurlijk een beetje raar om naar een 17" acer te kijken. De acer is niet geweldig, hij is wel goedkoop en heeft een fullhd paneel, maar de koeling is matig en hij is natuurlijk zwaar. Zoals meestal met dit budget is de dell 15r se de beste keuze, deze is zo te zien voor 604 euro inclusief verzendkosten te krijgen met een aantal kortingstruuks in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2, met fullhd scherm en i5 processor. Heeft voor de prijs goede bouwkwaliteit, accu houdt het IIRC zo'n 4 uur uit met internet. Lijkt mij de beste keuze.

• dierkx36
Foutje mijner zijde ,dacht dat alle advies verzoeken tegenwoordig hier moesten :X
Verzoek tot verplaatsen is gedaan :Y

Hoe zit het met de software/drivers op deze Dell laptop's :?
Kan je deze makkelijk vervangen naar drivers die de fabrikanten uitbrengen of ben je volledig afhankelijk van wat Dell je toeschuift :?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Over het algemeen werken laptops out-of-the-box al behoorlijk goed met de standaard drivers. Bij Dell is het over het algemeen zo dat je óf een driver-DVD krijgt óf dat er online een hele pagina met alle handleidingen en drivers voor jouw specifieke product staat. Ik heb geen idee of Dell zijn onderdelen afneemt van bekende producenten, maar is dat wel het geval kun je natuurlijk ook de drivers van de fabrikant installeren.

Verder wordt je laptop aangeleverd met werkende drivers die waarschijnlijk op toekomstige versies van Windows ook gewoon werken. Ook zit het mee dat je een product koopt waarvan er heel veel in omloop zijn, dus de service zal voorlopig nog wel doorgetrokken worden.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• dierkx36
Ben de laatste paar dagen aan het vergelijken en de 15 R SE is kwa prijs/kwaliteit wel het best :Y

Ik krijg alleen op Dell dus niet een 15 R SE samengesteld B|
Ben al een tijd aan het prutsen maar om een 1 of andere manier bij het afreken zit ik met een configuratie die ik niet wil (i5 CPU in plaats van i7 en maar 6 GB RAM in plaats van 8GB ) terwijl het wel de volledige prijs is van een i7 systeem :?

Found the problem |:(

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 25-04-2013 10:13 ]