Kaartverkoop TicketMaster / Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 4.801 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380139

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben benieuwd naar jullie meningen aangaande de volgende kwestie. Gisteren las ik op Nu.nl dat John Mayer naar Nederland komt voor een optreden. De kaarten gingen vandaag om 10:00 uur in de verkoop via TicketMaster.

Nu ben ik al fan van John Mayer sinds ik zijn optreden op de DVD van het Crossroads 2007 festival gezien heb en keek er naar uit om zijn gitaarkunsten eens in het echt te bewonderen.

Ik had al om 09:45 ingelogd met mijn account op TicketMaster.nl en heb vanaf 09:58 continue op F5 gedrukt zodat ik direct de kaarten kon kopen. Toen de knop 'Koop tickets' verscheen heb ik er direct op geklikt (binnen 2 seconden) maar ik kwam al direct in een wachtrij vanwege de drukte waarbij ik 0 tot 30 minuten moest wachten.

Ondertussen ook al telefonisch geprobeerd maar kwam daar geneens in de wachtrij vanwege de drukte. Maar goed, tijd gewacht en de voortgangsbalk schoot aardig om. Na 11 minuten kwam doodleuk in beeld dat het concert uitverkocht was :-(

Stomme pech maar goed. Waar ik vervolgens wel van baal is dat Marktplaats daarna al direct volstond met advertenties voor dit optreden. De kaartjes gingen daar zelfs voor 400 euro weg. Veel vage bedrijven verkopen nu via Marktplaats kaartjes maar deze zijn minimaal 2 x zo veel als de reguliere prijs.

Hoe zouden dit soort praktijken voorkomen kunnen worden?

Uit principe weiger ik om te dure tickets op Marktplaats te kopen. Natuurlijk snap ik dat mensen snel geld willen verdienen en zoveel mogelijk kaartjes op kopen. Aan de andere kant vind ik dat TicketMaster etc. hier tegen moet optreden. Hoe weet ik alleen niet.

Ik weiger in elk geval om kaarten te kopen die twee keer of meer over de kop zijn gegaan. Ik wil best een paar tientjes extra uitgeven maar dan wel aan een 'eerlijk' iemand die de kaarten verkoopt omdat hij/zij verhinderd is en zelf niet kan gaan.

Wat is jullie mening hierover? Heb je zelf zoeits meegemaakt? Heb je welleens duurdere kaarten via Marktplaats gekocht of verkocht? Vind je dat de ticket-organisaties hier iets tegen moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou dat soort zaken boycotten. Dit houdt zichzelf in stand zo.
Commerciele bedrijven die zich hiermee bezig houden zouden wat mij betreft gewoon strafbaar gesteld moeten worden.

Lekker via ticketmaster kopen en anders niet. Tis al duur zat zo allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 23-04-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
1 mogelijkheid: kaartjes op naam verkopen en met identificatie aan de deur toelaten. sommige festivals gebruiken dit (of ze zeggen dit alleen maar, vooraf).

het tv programma RamBam wijdde hier laatst een uitzending aan. Ze infiltreerden in zo'n kaartjes-opkoop-maffia en zette de directeur op ludieke wijze een hak.

[ Voor 39% gewijzigd door indexample op 23-04-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 15:18
Tja het is erg jammer dat dit soort dingen gebeuren. Mijn vriendin was gisteren al zeer attent op de voorverkoop via John Mayers website, en hebben we dus tickets kunnen bemachtigen. Toen stonden er al op Marktplaat tickets voor dit concert voor rond de 200 euro te koop terwijl ze normaal 35 euro zijn. Belachelijk. Ik zou er inderdaad voor zijn als alle tickets op naam zouden staan, dan weet je zeker dat ze niet een paar keer van hand tot hand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 22:39
eperon schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:07:
1 mogelijkheid: kaartjes op naam verkopen en met identificatie aan de deur toelaten. sommige festivals gebruiken dit (of ze zeggen dit alleen maar, vooraf).

het tv programma RamBam wijdde hier laatst een uitzending aan. Ze infiltreerden in zo'n kaartjes-opkoop-maffia en zette de directeur op ludieke wijze een hak.
Dat is natuurlijk weer zuur als je verhinderd bent en je je kaartje niet kunt doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Viccers

Ja van die voorverkoop hoorde ik ook vandaag. Als ik dat gisteren nou geweten had. Maar goed, niets aan te doen. Ik kijk t.z.t. wel op Marktplaats of er mensen nog verhinderd zijn en hun kaarten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

migchiell schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:10:
[...]

Dat is natuurlijk weer zuur als je verhinderd bent en je je kaartje niet kunt doorverkopen.
Das natuurlijk op te vangen door refunding aan TicketMaster.
Maakt het voor de kopers nog leuker ook, als er af en toe een kaartje beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik lees voornamelijk meer rants dan echt behoefte aan een discussie. Ticketmaster heeft al wat stappen gezet tegen wederverkoop, bijvoorbeeld het beperken van het aantal tickets per transactie. Overigens zijn dit zaken die niet echt makkelijk vanuit enkel de ticketverkoper kunnen worden geregeld: de organisatie moet er ook achter staan omdat er op de venue een soort van controle moet gaan plaatsvinden. Anderzijds zorgt het beperken van doorverkoop dus ook meteen er voor dat als iemand niet kan, niemand meer die plaats kan gebruiken.

Daarnaast vind ik het een interessante discussie waarom kaartjes niet gewoon via vraag/aanbod (dan wel bieden) worden verkocht. Het is natuurlijk raar dat iemand die best het dubbele voor een ticket wil neerleggen, alsnog niet kan (of naar het vierdubbele moet) omdat de site zo lam wordt gelegd. Dit zou natuurlijk voor veel mensen ook geen oplossing zijn want dan zijn ze duurder uit.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

Zolang de regering niet wil ingrijpen blijft dit gebeuren.

Door het gelijk voor een veelvoud op marktplaats te zetten is gewoon een duidelijk signaal dat het gaat om een vorm van oplichting.

Laatst met lowlands ook. Binnen een dag kaartjes op marktplaats met bv als reden "Heb kaartje gekocht maar kwam erachter dat ik niet kan". Ja ja en dat moet ik geloven? Wel 250 euro vragen....

Kijk, als ik niet naar lowlands kan en ik zet hem voor kostprijs op internet en men gaat tegen elkaar opbieden ga ik echt niet zeggen dat 185 + eventuele verzendkosten voldoende is als er 250 geboden is.
Maar er voor een veel hoger bedrag opzetten is gewoon oplichting.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:02

Pierre

Van nature lui!

MikeyMan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:04:
Ik zou dat soort zaken boycotten. Dit houdt zichzelf in stand zo.
Commerciele bedrijven die zich hiermee bezig houden zouden wat mij betreft gewoon strafbaar gesteld moeten worden.

Lekker via ticketmaster kopen en anders niet. Tis al duur zat zo allemaal.
Inderdaad kopen via ticketmaster, die @#$!#@ gasten moeten ze opsluiten. En het is nog maar de vraag of je dan echte kaarten kan kopen.

Afgelopen zondag was Beyonce in de Ziggo en daar zijn volgens mij 150 mensen niet toegelaten omdat ze met dubieuze kaartverkopers in zee gegaan waren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
L1nt schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:18:
Zolang de regering niet wil ingrijpen blijft dit gebeuren.

Door het gelijk voor een veelvoud op marktplaats te zetten is gewoon een duidelijk signaal dat het gaat om een vorm van oplichting.

Laatst met lowlands ook. Binnen een dag kaartjes op marktplaats met bv als reden "Heb kaartje gekocht maar kwam erachter dat ik niet kan". Ja ja en dat moet ik geloven? Wel 250 euro vragen....

Kijk, als ik niet naar lowlands kan en ik zet hem voor kostprijs op internet en men gaat tegen elkaar opbieden ga ik echt niet zeggen dat 185 + eventuele verzendkosten voldoende is als er 250 geboden is.
Maar er voor een veel hoger bedrag opzetten is gewoon oplichting.
De overheid is bezig met een 10% winst-limiet, maar wat daar de status van is weet ik niet. Doorverkoop is niet expliciet verboden en alleen aan banden gelegd in de vorm dat je het niet mag doen om bewust winst te draaien. Dat is echter moeilijk te bewijzen, en het vragen van een marktconforme prijs is dan gewoon toegestaan.

Ik vind het overigens niet direct de taak van de ticket verkopers om hier kosten aan uit te geven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

Probleem is dat die illegale toko's een lading studenten inhuurt om massaal kaarten te kopen. Ze creëren dus ook direct een schaarste waardoor de prijs opgedreven wordt.

Als ze officiële afspraken zouden maken en bv 10% van de kaarten krijgen om die te mogen verkopen is het een heel ander verhaal.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 15:18
Een oplossing zou kunnen zijn dat je nadat de tickets verkocht zijn in een wachtlijst wordt gezet. Wanneer iemand een ticket op naam heeft en niet naar het concert kan gaan, krijgt hij een (gedeeltelijke) refund van de organistatie en wordt de ticket verkocht aan de eerstvolgende op de wachtlijst.
Maar goed, zo'n systeem brengt best wat administratieve rompslomp mee, en de organisatie is al blij als alle tickets verkocht zijn dus ik zie het niet zo snel gebeuren.

Tickets verkopen aan de hoogste bieder vanaf het begin lijkt me ook niet eerlijk, want dan wordt het een kwestie van hoe diep je portomonnee is, terwijl iedereen van een optreden moet kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LiquidT_NL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:15:
Ik lees voornamelijk meer rants dan echt behoefte aan een discussie. Ticketmaster heeft al wat stappen gezet tegen wederverkoop, bijvoorbeeld het beperken van het aantal tickets per transactie. Overigens zijn dit zaken die niet echt makkelijk vanuit enkel de ticketverkoper kunnen worden geregeld: de organisatie moet er ook achter staan omdat er op de venue een soort van controle moet gaan plaatsvinden. Anderzijds zorgt het beperken van doorverkoop dus ook meteen er voor dat als iemand niet kan, niemand meer die plaats kan gebruiken.

Daarnaast vind ik het een interessante discussie waarom kaartjes niet gewoon via vraag/aanbod (dan wel bieden) worden verkocht. Het is natuurlijk raar dat iemand die best het dubbele voor een ticket wil neerleggen, alsnog niet kan (of naar het vierdubbele moet) omdat de site zo lam wordt gelegd. Dit zou natuurlijk voor veel mensen ook geen oplossing zijn want dan zijn ze duurder uit.
Tsjah, Discussie...

Zolang je dit aan de vrije marktoverlaat, gaat dit niet stoppen.
Enige mogelijkheid is dan dus regulering. Zoveel discussie kun je er niet over hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:02

Pierre

Van nature lui!

Ik ga echt niet van iedere band lid worden van een "soort" van fanclub om kaarten te kopen, ben lid van U2.com en die hebben het heel goed voor elkaar.
Als member krijg je een speciale code en kan je ruim voordat de voorverkoop begint een ticket kopen.
Volgens mij is dat bij een hoop bands of artiesten het geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 23-04-2013 14:37 . Reden: extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Viccers schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:29:

Tickets verkopen aan de hoogste bieder vanaf het begin lijkt me ook niet eerlijk, want dan wordt het een kwestie van hoe diep je portomonnee is, terwijl iedereen van een optreden moet kunnen genieten.
Hoe dan ook, de situatie is dat er voor de "probleem"-events heel veel vraag is en weinig aanbod. Het is net zo oneerlijk dat iemand niet kan omdat zijn portemonnee niet diep genoeg is als dat hij geen succes heeft gehad met inloggen. Het gebrek aan marktwerking nu zorgt net zoveel voor problemen en zorgt dat de prijs alleen maar verder op wordt gedreven.

Ben blij dat Mysteryland de laatste jaren Early Bird acties heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 23-04-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik heb zelf wel vaak een kaartje of 2 extra gekocht en voor de dubbele prijs verkocht. Dan had ik a) mijn eigen kaartje eruit en b) gratis drank en eten.

Maar dit was ver voor de internet tijd, hoe het nu gaat is het niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Voor mensen die een kijkje in de keuken van zo'n bureau willen moet je even bij een aflevering van RamBam kijken. Daar hebben ze eens iemand undercover gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lijkt me meer iets voor het Shopping Forum, vandaar:

FTM >> SF

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:04
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:28:
Voor mensen die een kijkje in de keuken van zo'n bureau willen moet je even bij een aflevering van RamBam kijken. Daar hebben ze eens iemand undercover gestuurd.
Deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Dit iets voor je? http://link.marktplaats.nl/669824751 Ben bang dat ze al weg zijn maar je kan altijd even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling om hier te gaan linken naar advertenties op Marktplaats, dit is een discussietopic over de handelswijze van Ticketmaster en de doorverkopers :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 14:28
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:12:
Ik heb zelf wel vaak een kaartje of 2 extra gekocht en voor de dubbele prijs verkocht. Dan had ik a) mijn eigen kaartje eruit en b) gratis drank en eten.

Maar dit was ver voor de internet tijd, hoe het nu gaat is het niet leuk meer.
Wat er nu gebeurt is niet veel anders als wat jij deed. Verschil is alleen dat het nu op grote schaal gebeurt. In jou tijd was het ook niet leuk. Toendertijd was jij dus geen haar beter dan nu alle malafide ticketbureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 10:37
Is er dan echt geen systeem te verzinnen wat te vergelijken is met het systeem voor voetbalkaarten? Dus i.p.v. een clubcard een concertcard op naam waarmee je max. twee kaarten kunt kopen per concert. Dat moet dan wel georganiseerd worden door ofwel de staat of anders door een samenwerkingsverband met de grote concert/festival-organisaties, maar dat lijkt me niet onhaalbaar.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jroz2001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:54:
Wat er nu gebeurt is niet veel anders als wat jij deed. Verschil is alleen dat het nu op grote schaal gebeurt. In jou tijd was het ook niet leuk. Toendertijd was jij dus geen haar beter dan nu alle malafide ticketbureaus.
Dat valt best wel mee man :P

Toen ik naar concerten ging , dan ging je met vrienden om 21:00 bij de VVV liggen en bleef je daar de hele nacht en was je als een van de eersten aan de beurt als dat ding de volgende dag om 10:00 open ging. Als een kaartje 80 gulden was, dan verdiende ik dus 160 gulden. Dat delen we door 13 uur in de rij staan, kom je op nog geen 5 euro per uur uit.

Iedereen die in die tijd kaarten wilde hebben kon gewoon een nacht bij de VVV gaan liggen, alleen waren sommigen daar te lui voor en dan kwamen ze al bij opening vooraan de rij informeren of je meer kaarten wilde kopen en dan gaven ze het dubbele. Eigenlijk deed iedereen dat. En je mocht meen ik ook meestal maar 4 kaarten per persoon kopen, rijk werd je er niet van.

Was wel gezellig altijd een nachtje bij de VVV met een fles drank en een dekentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Fusion festival doet het goed:

Tickets zijn op naam. Naam wordt gecontroleerd met ID bij ingang. Je kunt je kaartje op elk moment terug verkopen aan de organisatie. Op een aantal momenten komen die kaartjes weer terug in de verkoop.

Als je met een groep wilt komen kun je allemaal eenzelfde code opgeven. De hele groep krijgt dan een kaartje of niemand uit de groep (op basis van loting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

eperon schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:07:
Daar heb je ook legitieme kopers mee. Ik heb twee kaartjes voor Lowlands gekocht omdat alleen gaan ook zo treurig is. Alleen wil nog niemand zo ver van tevoren toezeggen mee te gaan (ik heb armlastige vrienden :O ). Dat kan dan niet meer. Ook als ik met pijn in het hart alsnog besluit niet te gaan zou ik daardoor de klos zijn.

Aanpakken lijkt me een goed idee, maar dan wel op een manier die de eerlijke klant niet benadeelt. Ik had meer kaartjes kunnen kopen om zo mijn eigen kaartje terug te verdienen, maar dat heb ik niet gedaan omdat iedereen een eerlijke kans moet krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 23-04-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
orf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:39:
Fusion festival doet het goed:

Tickets zijn op naam. Naam wordt gecontroleerd met ID bij ingang. Je kunt je kaartje op elk moment terug verkopen aan de organisatie. Op een aantal momenten komen die kaartjes weer terug in de verkoop.

Als je met een groep wilt komen kun je allemaal eenzelfde code opgeven. De hele groep krijgt dan een kaartje of niemand uit de groep (op basis van loting).
Weet niet hoe groot dat festival is, maar kaarten op naam en dat controleren bij de ingang gaat zeker niet werken voor bijvoorbeeld een Lowlands waar er op 1 middag 50.000-60.000 man naar binnen willen.

Beste oplossing blijft naar mijn mening gewoon om geen kaarten via andere manieren dan de legale te kopen.
Alle kaarten waarvan zeker is dat ze doorverkocht zijn blokkeren, ja da's vervelend voor degene die toch via marktplaats gekocht hebben, maar die kijken een 2e keer wel uit.
Je hebt dan echter wel zo'n inlever optie nodig, om dit te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fusion festival is volgens mij 20 keer zo groot als lowlands...

maar bij lowlands is er toch ook een tassencontrole? Of is dat er niet meer?
Ik ben natuurlijk een ouwe zak ,maar ik heb vaak gehad dat ze drinkflessen e.d. van mij konden afpakken, dus hier zullen ze ook wel tijd voor hebben.

Sterker nog, ik heb ook een paar keer gehad dat ik zelfs mijn schoenen uit moest doen (kennelijk zie ik eruit als een drugsdealer die alles in zijn schoenen stopt).

Volgens mij is daar wel tijd voor. Maar als ze gewoon die bureautjes aanpakken die het verzieken is het ook wel opgelost.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-04-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:27
toolkist schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:18:
[...]

Weet niet hoe groot dat festival is, maar kaarten op naam en dat controleren bij de ingang gaat zeker niet werken voor bijvoorbeeld een Lowlands waar er op 1 middag 50.000-60.000 man naar binnen willen.
Op Pukkelpop hebben ze dit anders de afgelopen 2 jaar zo gedaan, en dat gaat harstikke vlot. Daar is tevens ook een mogelijkheid om aan de deur nog tickets te ruilen of te verkopen aan een speciale booth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:19:
maar bij lowlands is er toch ook een tassencontrole? Of is dat er niet meer?
Ik ben natuurlijk een ouwe zak ,maar ik heb vaak gehad dat ze drinkflessen e.d. van mij konden afpakken, dus hier zullen ze ook wel tijd voor hebben.

Sterker nog, ik heb ook een paar keer gehad dat ik zelfs mijn schoenen uit moest doen (kennelijk zie ik eruit als een drugsdealer die alles in zijn schoenen stopt).

Volgens mij is daar wel tijd voor.
De tassencontrole is selectief en zal dus altijd meer doorlaten dan de kaartcontrole zelf, waar het traditioneel op vastloopt. Daar nog een extra hindernis inbouwen lijkt me dus geen succes, bovenop de al genoemde bezwaren dat mensen die te goeder trouw zijn er ook behoorlijk wat last van hebben hun kaarten niet meer te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 21:09
Wellicht is een prijsdalend concept iets? De prijs begint zeg maar op 1000euro, en zakt dan steeds verder naar beneden. Het terugverkopen aan de organisator zou dan niet mogen kunnen, want dan verkoop en koop je later weer.

Verder dan prijs op ticket zetten, en klaar. Enige probleem is dan dat de dikke portemonnee op de eerste rang zit, maarja... dat is de wereld van nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Def1ant schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:42:
Verder dan prijs op ticket zetten, en klaar. Enige probleem is dan dat de dikke portemonnee op de eerste rang zit, maarja... dat is de wereld van nu :)
Ja, dat is wel een erg groot probleem daarmee. Eerlijk gezegd zou ik als band niet meewerken aan zoiets. Dat kaartjes geld kosten is een noodzakelijk kwaad, maar dit is wel het tegenovergestelde daarvan :)

Mij zou je in ieder geval niet meer zien als dit ingevoerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:36:
[...]
Daar nog een extra hindernis inbouwen lijkt me dus geen succes, bovenop de al genoemde bezwaren dat mensen die te goeder trouw zijn er ook behoorlijk wat last van hebben hun kaarten niet meer te kunnen verkopen.
Als de organisatie kaarten terugkoopt voor dezelfde prijs (zoals bij Fusion) is er toch geen probleem?
Ik ken ook feesten waar kaartcontrole losgetrokken is van fouilleren en tascontrole. Eerst met ID en je kaartje naar een loket, daar een polsbandje en daarmee naar ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan nu wel tickets overnemen van iemand voor een normale prijs (slechts een tientje duurder per kaartje) maar het zijn e-tickets.

Nog tips om veilig e-tickets over te nemen zonder opgelicht te worden?

Vragen om een scan van een ID-Kaart of rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 14:28
Anoniem: 380139 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:46:
Ik kan nu wel tickets overnemen van iemand voor een normale prijs (slechts een tientje duurder per kaartje) maar het zijn e-tickets.

Nog tips om veilig e-tickets over te nemen zonder opgelicht te worden?

Vragen om een scan van een ID-Kaart of rijbewijs?
Wat wil je met die scan doen? Je kan naar de politie stappen, maar deze doen alleen iets aan de grote oplichters. E-tickets zijn een risico. Ondanks dat dit e-tickets zijn kan je ze toch het beste 'ophalen', zodat je weet van wie je ze koopt en of diegene is te vertrouwen.

Als je aan de deur komt en het zijn een stel ongure types kan je er altijd nog vanaf zien. Is het een gezin in een mooie Vinexwijk, dan is het al een stuk meer te vertrouwen. 100% zekerheid heb je met e-tickets echter nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Er wordt binnenkort wel degelijk wat gedaan aan die malafide bedrijfjes. De wet moet nog worden goedgekeurd door de eerste kamer, maar als die erdoor komt, zullen die bedrijven het veel moeilijker gaan krijgen.

Tweedehands tickets mogen met maximaal 20% winst doorverkocht worden. Ook worden de hoge servicekosten bij 'eerstehands' tickets naar beneden geschroefd.

Het kan nog even duren, maar er wordt zeker wat mee gedaan door de politiek.

Zie ook bijvoorbeeld http://www.nrc.nl/nieuws/...ens-hoorzitting-in-kamer/ als bron.

De wet is in 2010 door de tweede kamer aangenomen, maar daar is later niets meer mee gedaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag wederom geprobeerd om kaarten te kopen voor het concert in de Heineken Music Hall.
Weer hetzelfde probleem. Enorm lang in de wachtrij, en tegen de tijd dat je er doorheen bent zijn de kaarten 'niet beschikbaar'. Op drie PC's tegelijkertijd een sessie open maar helaas :-(

Daarna als een malle op de fiets gesprongen en naar de Free Record Shop gereden maar ook daar waren ze binnen enkele minuten uitverkocht.

Even later stonden de tickets weer op marktplaats....zucht....

Ik probeer het over een paar jaar nog welleens, als hij misschien weer komt optreden. Wellicht in Oktober even Marktplaats afstruinen voor kaartjes van mensen die echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Anoniem: 380139 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:41:
Vandaag wederom geprobeerd om kaarten te kopen voor het concert in de Heineken Music Hall.
Weer hetzelfde probleem. Enorm lang in de wachtrij, en tegen de tijd dat je er doorheen bent zijn de kaarten 'niet beschikbaar'. Op drie PC's tegelijkertijd een sessie open maar helaas :-(

Daarna als een malle op de fiets gesprongen en naar de Free Record Shop gereden maar ook daar waren ze binnen enkele minuten uitverkocht.

Even later stonden de tickets weer op marktplaats....zucht....

Ik probeer het over een paar jaar nog welleens, als hij misschien weer komt optreden. Wellicht in Oktober even Marktplaats afstruinen voor kaartjes van mensen die echt niet kunnen.
Hoe laat zat je in de wachtrij?
De begon al om 9:45 ofzo ...

Om 10:03 was ik er door en een vriend ook.
Samen vier ticktets gekocht (van de mogelijke 8), en daarna was het inderdaad ook snel uitverkocht...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:39
Wat een enorm klote systeem die site van Ticketmaster. Net geprobeerd kaarten te kopen voor PJ, maar hoewel ik door de wachtrij was net na 12-en kan de server blijkbaar de hoeveelheden request niet aan en heb ik nu geen kaarten. ;w

Kunnen ze daar nou niet iets anders voor verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Een kick van een paar jaar is niet de bedoeling op GoT. Dit topic krijgt van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.