Orion84 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:54:
Beeldkwaliteit en stabiliteit van de streams via de app zijn natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de beeldkwaliteit en stabiliteit wanneer je gewoon een volwaardige decoder aan coax hangt en op je TV aansluit.
Verder is voor zover ik weet ook lang niet het hele zenderaanbod beschikbaar in de app. Maar dat hoeft afhankelijk van jouw wensen niet per se een probleem te zijn.
Later alsnog extra leidingen / kabels aanleggen is een dusdanige rotklus, dat ik niet nu zou bezuinigen op een loze leiding meer of minder

Paling1 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:58:
Houd er ook rekening mee dat de WiFi van de standaard (UBEE) Ziggo-modem om te huilen is....
In mijn nieuwbouw huis hangt de modem in de meterkast en op de 1e verdieping heb ik al bijna geen ontvangst meer... Op de 2e verdieping is er helemaal geen bereik...
Verder is de snelheid van een WiFi verbinding vrij traag te noemen in vergelijking met bekabeld Gbit netwerksnelheden...
Het WiFi signaal is inderdaad bagger, dat merk ik thuis al. Om dat te omzeilen wilde ik dus die internetkabels leggen. Het zender aanbod boeit me inderdaad niet zo, dus de zenders uit de app zouden genoeg zijn. Tegen die tijd zijn NPO 1 / 2 / 3 en de andere commerciële zijn genoeg.
Oke gewoon dubbel kabels aanleggen dus. Jullie hebben me overtuigd

. Ik lees al dingen over Hirschmann, dat schijnen de beste kabels te zijn. Die zijn vast wat dikker dan 'goedkope oekidoeki bouwmarkt kabels' ivm betere afscheming ed. Is dat dan te combineren in een loze leiding met UTP? Ik zou dan graag een wandcontactdoos (inbouw) maken met de twee outputs. Coax en utp op een doos. Ik heb ze gezien bij de Praxis maar vond die verschikkelijk lelijk. Iemand suggesties? Of moet ik overal twee wcd's laten plaatsen. Dan zou ik ook twee UTP kabels kunnen trekken zoals Xander hierboven al aangaf.
Slaapkamer: 2x UTP door 1 leiding, 1x coax door 1 leiding, + nog een loze?
Xander schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:12:
Ik zou liever te veel loze leidingen hebben dan te weinig! Als ik tijdens de bouw van een huis extra leidingen zou kunnen laten leggen zou ik op zijn minst in de woonkamer op 2 tegenoverliggende plaatsen 3 loze leidingen willen hebben, plus op 1 plaats op iedere slaapkamer, in de keuken en op de zolder 3 loze leidingen.
[...}
Als je ooit op het idee komt om de complete inrichting van je woonkamer om te draaien heb je zo ook voldoende leidingen om dat te realiseren.
Laat m'n vriendin het niet horen, dalijk moet ik weer opnieuw gaan Autocad'ten
Woonkamer: 2x UTP, 1x Coax + 1x van de ene naar de andere kant van de kamer een loze
Andere slaapkamers: 1x UTP, 1x Coax
Zolder: 2x UTP , vermoedelijk komen daar 2 kamers, 1x Coax
Xander schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:12:
Op slaapkamers zou ik ook coax + UTP willen hebben. Van je zolder wil je misschien ook een keer een kamer maken, dan kun je die leidingen maar vast hebben. Een extra loze leiding op dat soort plaatsen is ook nooit weg. Want wat als je ooit zonnepanelen op het dak wilt leggen? Dan moeten er extra kabels van de omvormer op zolder naar je meterkast. Een airco? Daar wil je ook een extra groep voor hebben. Op dat soort momenten ben je heel erg blij dat er op diverse plaatsen in je huis een loze leiding beschikbaar is.
De Ziggo app lijkt is trouwens inderdaad geen serieus alternatief voor DVB-C. Heb je hem wel eens gebruikt?
Klopt allemaal, ik heb me duidelijk vergist, ik dacht aan 1 of twee leidingen genoeg te hebben per kamer.
De App heb ik wel eens gezien op een Galaxy Ace...

Het zag er aardig uit. Maar misschien niet vervangingswaardig nee...

leuk_he schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:56:
Ik heb eergisteren nog een groot gat naar de kruipruimte lopen boren om de wifi van de mediapeler te vervangen door bedraad. Ik was de onvoorspelbare wifistoringen in een spannend deel van een film ZAT.
bedraad is zoveel betrouwbaarder.
En coax is NU nog actueel, dus nu leg je het nog. Later kun je alsnog iets anders door die leidingen trekken. Nu loze leidingen trekken (EN DOCUMENTEREN) scheelt je later echt zoveel.
Dat wil ik ook voorkomen ja, dus beters kabels leggen. Trouwens, goeie tips voor documenteren? Kleuren kabels, labels?
Boodschappenlijstje tot nu toe (vul aan of doe een suggestie

):
- 50m kabel Coax
- 100m kabel UTP -> CAT5 of 6 -> aanbevelingen? Gewoon bouwmarkt?
- Patch kast 9x aansluiting nodig + 1 hoofdaansluiting -> 10x Gbit -> Aanbevelingen? Gewoon die van Sweex?

- Inbouw wcd UTP 5x
- Inbouw wcd coax 5x
- Stekkers UTP -> Gewoon bouwmarkt?
- Stekkers Coax -> Gewoon bouwmarkt met Kabel Keur? -> aanbevelingen?
In plaats van de aparte wcd's zou het mooi zijn om te kunnen combineren. Is dat op de markt?
[
Voor 0% gewijzigd door
wautah91 op 24-04-2013 08:46
. Reden: sweex geen apart boodschap item ]