Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Hi,

Na wat wikken en wegen heb ik net deze soundbar besteld:
http://www.philips.nl/c/h...102-drp4?t=specifications

De reden waarom ik het kijken ben naar een home theater system is dat ik nog steeds gebruik maak van het geluid wat direct uit mijn Philips 42PFL9664 komt en toch wat beter geluid wil, voornamelijk voor films (5.1). Eerder heb ik voornamelijk gekeken naar een versterker en speakers, maar de keuze daarin is dubbel zo lastig :) Het voordeel van de soundbar is dat deze er mooi uitziet, makkelijke plaatsing bij tv (versterkers passen vaak niet in/bij tv meubel) en cableless (audio+stroom) rear-speakers, dus makkelijk te plaatsen. Het geluidskwaliteit zal waarschijnlijk minder zijn dan een aparte set, maar hopelijk een stuk mooier dan direct uit de tv.

Het lastige van deze soundbar is dat er nog geen reviews zijn, dus mocht iemand wat interessants vinden in de specs dan hoor ik het graag. Vanwege een interne aanbieding bij Philips is het totaalplaatje 399 euro, is voor dezelfde prijs (+ nog wat marge) een betere set te vinden?

Wanneer ik hem binnen heb zal ik natuurlijk zelf een review maken. Tips waar op te letten zijn daarom meer dan welkom.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 20:25
Je hebt al iets besteld en nu vraag je of er toch iets beters te krijgen is? Moet het een soundbar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat was ook mijn eerste gedachte. Eerst bestellen en daarna advies vragen. :+

Ja, met een soundbar zal je vast wel een beter geluid krijgen dan uit de tv. Maar nee, je hebt nog steeds geen surround sound. Alleen een kunstmatig foefje dat die een illusie probeert te creëren. Het is toch niet bepaald een goedkope soundbar; voor hetzelfde geld had je naar mijn mening veel beter een een losse set kunnen kopen. Maar dat is nu niet meer relevant dus ik ben benieuwd naar je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:20:
Je hebt al iets besteld en nu vraag je of er toch iets beters te krijgen is? Moet het een soundbar zijn?
Inderdaad ;) De aanbieding is maar tijdelijk, dus zou het kunnen annuleren mocht er iets beters zijn. Anders ga ik hem gewoon zelf reviewen, zodat er tenminste meer informatie ligt voor toekomstige kopers. In dat geval is het handig als ik een paar punten heb waar ik sowieso op moet letten (naast geluidskwaliteit natuurlijk :+)

In mijn geval hoeft het niet perse een soundbar te zijn nee. Een soundbar heeft wel voordelen ivm plaatsing, maar de afweging zit voornamelijk in prijs-kwaliteit.
S1NN3D schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:36:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Eerst bestellen en daarna advies vragen. :+

Ja, met een soundbar zal je vast wel een beter geluid krijgen dan uit de tv. Maar nee, je hebt nog steeds geen surround sound. Alleen een kunstmatig foefje dat die een illusie probeert te creëren. Het is toch niet bepaald een goedkope soundbar; voor hetzelfde geld had je naar mijn mening veel beter een een losse set kunnen kopen. Maar dat is nu niet meer relevant dus ik ben benieuwd naar je review.
Het is wel een 5.1 soundbar*, dus niet alleen virtueel surround via het foefje.
edit: *Loskoppelbare speakers

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 14:22
http://nl.hardware.info/tv/406/bose-cinemate-1-sr-soundbar je kan deze even bekijken om te weten waar je op moet letten.

en deze:
http://nl.hardware.info/n...ybar-home-cinema-soundbar

terwijl het geen eerlijke vergelijking is die 2de, kun je hier toch hele leuke dingen uithalen denk ik

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Wat review items die ik zo zie:
  • Geluid normale tv uitzending - bar horizontaal
  • Geluid normale tv uitzending - bar verticaal
  • Geluid films 5.1 - bar horizontaal (HD)
  • Geluid films 5.1 - bar verticaal (HD)
  • Geluid films 5.1 - bar horizontaal (via externe bron - Western Digital Live)
  • Geluid films 5.1 - bar verticaal (via externe bron - Western Digital Live)
  • Instelmogelijkheden
  • Aansluiten en aansluitmogelijkheden
  • Accuduur rear-speakers
  • ...
Zijn er nog audio-formaten die ik niet moet vergeten of test-tracks die gebruikt kunnen worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 23-04-2013 13:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:38:
[...]
Het is wel een 5.1 soundbar*, dus niet alleen virtueel surround via het foefje.
edit: *Loskoppelbare speakers
Aha, had net alleen ff de prijs opgezocht. Naar aanleiding van deze reply heb ik de bar nog eens gegoogled. Het is wel een apart concept... Heb op een paar plaatsen zien staan dat het vanaf mei in de winkels zou liggen dus dat verklaard waarom je geen reviews vindt. Het is nog altijd geen concept waarvoor ik zelf zou kiezen maar het maakt me wel nieuwsgierig naar wat je er van gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ja, dat er nog geen reviews zijn kan inderdaad kloppen. Ik heb 21 dagen om hem terug te sturen dus een mooie tijd om te reviewen. Het enige probleem is dat ik nog geen ervaring heb met andere 5.1 sets ;)

Ik zie dat er voor eenzelfde prijs en zelfs goedkoper ook Onkyo startsetjes te krijgen zijn die als het goed is ook een goede koop zijn. De grootte van de soundbar en kabelloze speakers zijn erg handig, maar zelf zit ik voornamelijk in mijn maag met de ondersteuning van audioformaten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Op deze pagina bij Philips is te zien dat de soundbar Dolby Digital 5.1 en DTS Digital Surround ondersteund. De nieuwere HD audioformaten staan hier dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
In hoeverre hoor je een verschil nieuwe HD formaten bij 5.1 surround en sowieso bij niet te dure sets? Op dit moment gebruik ik geen BluRay disks, dus in dat geval onnodig (http://www.timefordvd.com...SoundHighDefinition.shtml)? Het is natuurlijk wel lastig om in de toekomst te kijken :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het lijkt me dat de gemiddelde luisteraar op de gemiddelde set echt niet het verschil kan horen tussen DTS of DTS-HD. Dus wat dat betreft zou het niet zo veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Sony brengt ook een nieuwe soundbar uit de ht-ct660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat is een 2.1 versie en ik wilde graag 5.1 voor films e.d. Inmiddels heb ik het apparaat binnen, maar het lukt me nog niet om de speakers te pairen, zowel de rear als subwoofer. Philips customer care belt me nog terug erover.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
Bright had er laatst ook een videoreview van gemaakt:

http://bright.nl/uitpakparty-philips-fidelio-soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:12
Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze soundbar 2.1 (5.1).
Ben erg benieuwd naar jou ervaring, Kixtart. Intussen alles werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nog niet nee. Ik heb hem de 25e ontvangen, maar de 29e weer terug moeten sturen, gezien ik de speakers niet gepaired kon krijgen via de stappen in de handleiding en Philips customer support. Er was wat mis gegaan erna met verzending en als het goed is wordt de nieuwe Fidelio deze week verstuurd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Hou ons op de hoogte =)
Twijfel namelijk erg tussen deze soundbar HTL 9100 en het 2.1 setje, HTB9225D/12.
Zie link: http://www.philips.nl/c/h...eters-htb9225d_12/prd/nl/

Een blue/ray speler is niet noodzakelijk door de aanschaf van de PS4 in de toekomst.
Echter las ik in dit topic dat de HTL 9100 de nieuwere HD audioformaten niet meer ondersteund.
Het is mij niet helemaal duidelijk in hoeverre dit een eventueel gemis is met bijv. nieuwe geluidsbronnen als de PS4 die dit eventueel wel zou gebruiken. De HTB9225D/12 ondersteunt deze geluidsformaten namelijk wel.

Tevens zou het voor mij handig zijn als ik films via mijn Macbook Pro kan streamen via de Philips set naar Tv, gecombineerd met uiteraard de audio. Maar dat kan alleen de HTB9225D/12 geloof ik. Die op dit moment de voorkeur heeft voor mijn aanschaf.
Toch ben ik erg benieuwd naar de HTL 9100, en hoop ik snel wat ervaringen van je te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Volgens mij zijn de HD audio formaten wel altijd backwards compatible. Afhankelijk van de audio-set die je hebt zal het minder mooi klinken. Zelf heb ik er voor gekozen dat het voor mij geen gemis is.

Alleen audio loopt via de HTL9100 dus films direct streamen van de Macbook naar de soundbar zit er niet in. Je zult dan de film op een of andere manier moeten streamen naar de tv en geluid doorlussen naar de soundbar. Zelf stream ik ook vanaf mijn Synolgoy backup naar mijn Western Digital Live die weer aan mijn tv hangt. Vanaf de WD Live zal dan een optische audio kabel lopen naar de Soundbar voor surround.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Dit zou ik eventueel op kunnen lossen met Apple Tv verwacht ik? Ik zou namelijk streamen vanaf een Apple laptop. Het beeld gaat via de Apple tv, terwijl het geluid dan weer vanuit tv naar de HTL9100 zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat klinkt als dezelfde oplossing die ik ga gebruiken, maar dan van NAS naar WD Live :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 10:52
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen, ik heb onlangs een Sonos playbar aangeschaft om daar uiteindelijk nog wat play 3 speakers bij te kopen, maar ik heb de playbar weer retour gedaan naar de winkel. Ik wist dat er allleen een optische aansluiting op zat, maar accepteerde geen DTS. Groot gemis toch wel van Sonos. Ik kwam ook bij deze Philips uit, maar ik vraag me af of het een echte 5.1 set is en geen virtual surround mode heeft. De Sonos had dit ook wanneer je m op je gedownmixte tv signaal aansluit. Alleen direct van de bron werkt goed, maar dus geen DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Dubbel 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Romius op 09-05-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als de speakers verspreid door de kamer liggen en de hoofdsoundbar dan nog steeds een lins/rechts/centergeluid weet te produceren, dan zou het toch echt 5.1 geluid moeten zijn. Ik vind het een erg interessant concept, maar zou zelf waarschijnlijk toch voor een aparte receiver met losse speakers gaan.

Als de soundbar een stuk goedkoper zou zijn (Mediamarkt € 799) dan zou het me wel wat lijken voor in de slaapkamer of een heel kleine woonkamer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Kixtart, het product ondertussen gerepareerd terug gekregen en wat kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Dan zal ik maar reageren :-) ik heb m gisteren bij de saturn gehaald met de btw actie, dus hij was nu 660 euro. Ze hadden er nog 1 staan, dus dat was net mazzel. Alles uitgepakt en aangesloten en het werkte direct eigenlijk.
Aangesloten op de ARC aansluiting en hij nam direct het geluid van de tv over. Je kan ook met optisch, analoog of coax aan de gang. En natuurlijk 2 inputs voor HDMI.
Mediaplayer aangezet, even de instellingen aangepast want die stond nog op stereo. Speakers losgekoppeld en daar kwam het surround. Het geluid is wel aardig aangedikt, de bass kun je aardig terugschroeven voor het beste resultaat. Maar het werkt verassend goed, geen vertraging, is goed op mekaar afgestemd en de kwaliteit valt mij ook niet tegen. Het is natuurlijk geen match voor een echte set, maar zeker niet slecht. Bluetooth even geprobeerd via een ipad en een synology nas, koppeling ging in 1 keer, en dat werkt ook prima. Ook flacs kunnen zonder moeite worden gestreamed.
Ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Hoe worden de achterspeakers gevoed qua stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
hilgie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 01:04:
Hoe worden de achterspeakers gevoed qua stroom?
Die worden opgeladen door ze weer aan te sluiten op de soundbar. Voor wat ik nu gezien schat ik dat ze ongeveer 7 uur meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Das wel een goede oplossing. Ik wist niet dat ik hier naar op zoek was (dacht eigenlijk dat het niet bestond) maar nu ik weet dat het bestaat is dit toch wel een hele goede optie voor mij.

Zit nu te twijfelen tussen deze en de Yahama YSP-2200 (pricewatch: Yamaha YSP-2200)

Nog ff een nachtje over slapen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521020

hilgie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:35:
Das wel een goede oplossing. Ik wist niet dat ik hier naar op zoek was (dacht eigenlijk dat het niet bestond) maar nu ik weet dat het bestaat is dit toch wel een hele goede optie voor mij.

Zit nu te twijfelen tussen deze en de Yahama YSP-2200 (pricewatch: Yamaha YSP-2200)

Nog ff een nachtje over slapen maar.
Hey Hilgie,

Inmiddels al een keuze kunnen maken? Ben benieuwd naar meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Nog niet helemaal. Het gaat nu tussen wandmontage (philips) of 1 extra hdmi poort (yamaha). Laat het zeker weten als ik een keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Inmiddels heb ik inderdaad een nieuwe maar ivm vakantie niks meer hier kunnen posten en niet veel kunnen testen. Ik ben nog steeds van plan een review te maken, maar dat ligt even aan de beschikbare tijd :) Zelf ben ik er blij mee, vooral gezien je de speakers makkelijk gewoon ergens neer kan leggen. Het surround klinkt lekker, alleen zoals Romius ook al aangaf mag de bas wat zachter (wat ook gewoon kan via afstandsbediening). Mijn plus- en minpunten op dit moment:

+:
  • Werkt simpel en snel out of the box
  • Mooi surround (disclaimer: veel ervaring heb ik niet met andere systemen :+)
  • Vrijheid qua kabels - speakers weer mooi op te bergen na gebruik
-:
  • Gisteren stond na 1.5 uur een van de rear speakers al op 'rood' al bleef deze wel gewoon functioneren voor langere tijd (to test more)
  • Gisteren zag ik dat AAC geen surround gaf. Nog even geen idee wat het kan zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Nou, Ik heb hem inmiddels aangeschaft en hij hangt al.

Eerste impressie:
Handig leuk ding met mooi vol geluid. Het HDMI Throughput werkt zeer fijn. Zelfs mijn Popcorn Hour A-400 kan ik bedienen met de afstandsbediening van mijn TV (Philps 42PFL6877). Ik wist niet eens dat dit kon, maar kwam er toevallig achter.

Er zijn m.i. nog wat nadelen. Kan ook te maken hebben met 'wennen' aan het product.
- Bass staat heel zwaar. Zelfs bij terug zetten naar 0 vind ik het af en toe nog te zwaar. Dit is overigens alleen bij HD Films (mkv). TV en muziek geen probleem;
- Bij het aanpassen van Bass of Trebel valt het geluid weg. Als je klaar met instellen bent dan komt het geluid weer teug;
- Het schakelen tussen ingangen gaat niet vlekkeloos. Als ik mijn Squeezebox Toucg wil gaan gebruiken dan zet ik mijn TV uit, maar dan wordt ook de Soundbar uit gezet (afstandsbediening van de TV gebruikt). Dan zet ik de Squeezebox Touch aan en druk op optical op de afstandsbediening van de Soundbar. Dan gaat de soundbar aan en ook mijn TV weer. Dus moet ik die weer uit zetten, etc., etc.

Iemand anders nog van deze eigenaardigheden?

Maar, al met al wel een goed ding. Ook de boxen die je achter je neer kan zetten is gewoon goed! Toch lekker 5.1, maar dan alleen als ik een film kijk. Mooi is dat de achterspeakers en subwoofer draadloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Mijn belangrijkste nadeel. Wisselen bij reclames zorgt ervoor dat het geluid een weg valt. Gewoonlijk geen probleem, aangezien reclames toch onzin zijn, maar toch opvallend.

Bass vind ik meevallen, alleen bij audio in was deze echt te zwaar. Aanpassen van bass/treble is inderdaad in korte stapjes zonder geluid.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Ik heb de geluidsonderbrekingen niet alleen met zappen. Ook als ik TV op pauze zet en weer op play. Het lijkt er op dat als de input wegvalt (zappen bijv.) dat het geluid direct wegvalt. Lijkt mij beter als het kanaal langer open blijft.

Ook heb ik gemerkt dat de afstandsbediening niet lekker werkt. Het aan zetten gaat niet altijd vlotjes. Moet soms nogmaals en harder drukken om de soundbar aan te krijgen.

Maar goed, geen internet verbinding op de soundbar, dus firmware updates komen er niet. Moet er maar mee leven (het went ook wel).

Het grootste nadeel vind ik toch echt als je een input gebruikt zonder TV. Dat kan de soundbar moeilijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558370

Hallo,

Na veel wikken en wegen ben ik ook voor de HTL9100 gegaan. Mijn vorige geluidsinstallatie was een "klassieke" 5.1 maar in onze strakke woning was dit vooral storend. Geen nood, de 5.1 set verhuist later gewoon naar de mancave :).

Doordat je van de klassieke 2.1 naar toch wel een echte 5.1 setup kan gaan was dit echt wel "het beste uit 2 werelden".
De installatie gaat vlot en ook de easylink werkt zonder problemen. Echter heb ik bijv. de setupbox nog altijd via de tv aangesloten omdat deze CEC niet ondersteunde (probleem op de setupbox uiteraard).
Hierdoor is de vrouw ook tevreden want die kan extra zapper niet meer aan (en nee ik heb hier geen Logitech)

Het geluid is gewoon goed, zeker als je het vergelijkt van het standaard geluid dat een TV uitspuwt. In het begin is het een beetje spelen met de standaard Bass trebble settings maar bij mij staat de bass niet overdreven te zwaar. Ik heb het iets minder moeten zetten. De omgeving van de kamer maakt uiteraard veel uit.

Ik lees hierboven dat sommige het probleem hebben dat het geluid volledig wegvalt bij bijv. reclame enz. Ik had dat ook maar door een setting te wijzigen op de TV is dit opgelost.

Ik heb "vertraging audio uitvoer" uitgeschakeld op de TV (staat standaard aan) en ook de "verschuiving Audio-uitvoer" uitgeschakeld. deze funchtie wordt namelijk zelf uitgevoerd door de HTL9100
Hierna was dat fenomeen bij mij volledig verdwenen. Ik heb thuis een PFL8008 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Met betrekking tot de setting op de TV zal ik ook eens kijken of ik deze kan vinden in mijn PFL9664, want dit probleem heb ik ook nog steeds. Niet storend, want het is maar reclame maar nog :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo thuis in de hifi/soundbar/versterker materie, maar deze soundbar spreekt mij enorm wel aan, voornamelijk door de draadloze boxen en draadloze subwoofer. Mijn woonkamer leent zich niet voor om snoeren naar elke hoek van de kamer te leggen.
Op dit moment sta ik op het punt om een tv, versterker en deze soundbar te kopen, hier heb ik wat vragen over, hopelijk kunnen jullie wat antwoorden of nuttige info geven:
1. Als ik het goed begrijp is deze soundbar ook te gebruiken in combinatie met een versterker voor radio via kabel, webradio, streamen vanaf nas, meerdere devices via hdmi dlna enz enz? Klopt dat

2. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een versterker die ik hier op wil aansluiten? Ik denk aan een onkyo tx-nr525, zonder echte reden eigenlijk. Misschien is er een betere/verstandigere optie?

3. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een tv icm deze soundbar? Ik ga denk ik voor de phillips 47pfk7509.

Zelf inmiddels de volgende antwoorden gevonden:
ad 1) Neen, helaas
ad 2) nvt
ad 3) is de 47pfk7109 geworden, werkt redelijk goed samen met deze soundbar. Ligt meer aan de TV waarvan de software nog echt beroerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Hallo,

Laatst deze sound bar aangeschaft en ben er zeer over te spreken. Ik heb alleen een vraagje. Momenteel heb ik alle andere digitale apparaten aan me tv aangesloten (UPC kast/ Apple TV/ Soundbar).

De gebruiksaanwijzing geeft echter aan dat je ook alles op de soundbar kunt aansluiten, dus dat ik mijn UPC & Apple TV hierop aansluit.

Zit er verschil in deze twee vormen van aansluiten of is dit nagenoeg gelijk?

PSN: Eczeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-07 08:24

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie. hier boven zijn tweakers die er al meer dan een jaar naar luisteren, als deze tenminste niet vervangen is voor iets anders ;)
zelf ben ik voornemens om de HTL9100 te kopen en ik hoop dat ik dit weekend ergens kan gaan luisteren.
http://tweakers.net/pricewatch/332226/philips-htl9100.html

een ander vergelijkbaar product is de soundbar van vizio http://www.vizio.com/audio/s5451wc2.html alleen is hier maar weinig informatie van te vinden. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door cellkuh op 25-10-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Werkt nog steeds goed. Heb wel al een tijd dat ik vind dat het lampje best snel op rood gaat dat de speaker leeg zou zijn, maar blijft nog steeds lang genoeg actief. Nog nooit gehad dat een speaker helemaal leeg was tijdens avondje film/series kijken.

Late reactie @ Dooiedibbes: Zelf had ik mediaspeler -> tv -> soundbar voor video (hdmi) & mediaspeler -> soundbar voor geluid (via optical) en inmiddels vanwege nieuwe mediaspeler hdmi -> soundbar -> tv. Ik weet niet of de decoder van de soundbar beter of slechter was dan mijn mediaspeler, maar het werkt allemaal naar behoren en scheelt weer een kabeltje :) Ik wissel nu mijn geluid + video van mediaspeler en hd recorder via hdmi 1 & 2 knop.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet dat dit topic erg oud is maar aangezien jullie allemaal deze soundbar hebben of hebben gehad kan ik het beste mijn vragen hier stellen.

Hoe ervaren jullie de surround? Ik hoor eigenlijk geen surround maar de stereo van links en rechts voor ook gewoon links en rechtsachter. En het vervelende is dat de speakers achter harder zijn dan geluid van de speaker vooraan en dat klinkt heel dom alsof je alleen geluid van achter hebt.

Ook heb ik soms (niet altijd) dat het geluid de eerste +- 2 seconden van elk reclame blokje is gedempt.

En zoals iedereen al zegt vind ik ook de bas te hard dus die staat zo zacht mogelijk en de treble staat op zn hoogst. Hoe hebben jullie het ingesteld staan? Kan je nog iets met de sub doen? Of kwa locatie hem zo neerzetten dat hij minder overheerst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb zelf ook een Philips tv een pus6xxx series.

Daar heb ik het geluid als meerkanaals ingesteld hij stond op stereo.
Ik heb het idee dus de rear speakers nu meer echt surround afspelen ipv stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:06
Wij hebben deze soundbar ook al sinds release, maar halen de speakers eigenlijk zelden eraf. Soms brandt het lampje zelfs rood als deze aangesloten is op de main unit, maar alles werkt wel. Enkele ervaringen / nadelen:
- De bas is inderdaad erg hard en diep, maar dit is aan te passen. Deze staat erg laag en dan nog maakt deze echt flinke dreunen. De sub ziet er niet uit als een zware jongen maar produceert echt zat bas.
- Als je de speakers afgekoppeld hebt en ze gaan na verloop van tijd (logisch) uit, gaan ze niet automatisch weer aan als je ze wilt gebruiken. Je moet er naartoe lopen en ze allebei met de knop op de achterkant aanzetten. Jammer dat ze geen standby hebben o.i.d., om het signaal te ontvangen van de main unit.
- Geen wifi/Spotify streaming mogelijkheid; alleen Bluetooth
- Bluetooth activeert niet automatisch als je naar de soundbar zoekt met b.v. je mobiel, dan wordt de bar gewoon niet gevonden. Je moet dus eerst de bar aanzetten en dan Bluetooth kiezen als ingang.
- Volumeverschillen per bron zijn enorm. Netflix is weer anders dan de Horizon box (Netflix via Playstation) en dat is weer anders dan via Kodi/Plex. Bluetooth is in de basis heel zacht (telefoon staat dan al max dus volume moet flink omhoog), maar als je dan weer tv gaat kijken staat het veel te hard.
- Incidenteel moet ik de bar nog een keer uit- en aanzetten, omdat er gewoon geen beeld/geluid door komt van de tv of Playstation.

Het is een prima soundbar met goed geluid en, naar mijn mening, een mooi uiterlijk. Jammer dat je geen firmware kan updaten (is dit er uberhaupt?) voor de kleine onhebbelijkheden.
Hij is bij ons altijd de "slaapkamersound" geweest dus dan zijn de onhebbelijkheden ook minder erg, hij wordt niet zo vaak gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 07-02-2019 11:09 ]

Pagina: 1