Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 11:29
Zoals de titel aangeeft, valt mijn actieve subwoofer in standby bij laag volume.
Dit is vrij vervelend, want als ik met wat lager volume tv kijk, of muziek aanzet op de achtergrond dan valt na 10 minuten de subwoofer in standby modus omdat deze geen of te weinig/zwak signaal ontvangt.

Ik gebruik als receiver een Onkyo TR-NR414 en mijn speaker set is een Pioneer S-HS100.
Nou weet ik dat mijn subwoofer op de achterkant een schakelaar heeft die de auto-standby uitzet, echter wil ik dit niet aangezien dan de hele dag mijn subwoofer aanstaat voor noppes.. |:(

Heeft iemand hier enig ervaring mee of weet hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb ooit ergens instellingen gelezen voor de Onkyo voor de subwoofer, maar kan deze echter nergens meer terug vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Zoiets? http://www.conrad.com/ce/...rge-protection-Anthracite

Master/Slave schakelaar. Als de receiver uitgaat, alle speakers ook?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Mijn excuses, had erbij moeten zetten dat het een actieve subwoofer betreft, mocht dit niet duidelijk zijn.

Leuk idee inderdaad met een Master/Slave schakelaar, echter betreft het enkel mijn subwoofer, en om voor 1 stekker nou zo'n hele doos aan te schaffen bind ik een beetje te :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 10-09 11:37
Kosten / baten. Denk dat er niet veel handigers / prijsbewuster op de markt zal zijn. En met zo'n master/slave kan je nog eens het sluipverbruik aanpakken ook :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Volume vanuit de versterker omhoog doen, zodat er een krachtiger signaal de sub in komt. Volumeregelaar op de sub zelf omlaag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien dat het helpt als het line niveau verhoogt v.d sub op de Onkyo, en het volume van de subwoofer op de Pioneer omlaag zet op de S-HS100. Als je op de Onkyo naar Home, Audio dan moet het subwoofer level niet op -x DB staan maar op 0 DB het liefst.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Ik heb op de versterker de subwoofer op 0DB staan, de subwoofer zelf staat op 2/3e volume (ik hou van veel bass :+)

Maakt het uit als ik de volume van de subwoofer omlaag zet, bijv 1/3e volume?
Of moet ik dan ook de DB op de versterker omhoog schroeven naar +x DB?

EDIT
Moet even toevoegen dat ik niet zeker weet of ik de cross-over ed wel goed heb ingesteld.
Deze staat nu op 200Hz aangezien mijn speakers maar een cone diameter van 7.7CM hebben

[ Voor 26% gewijzigd door McZlik op 23-04-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
200 Hz is wel erg hoog, kan een paar stappen lager als iets van 150 Hz niet? Normaal kan je zoiets in grote lijnen wel afleiden aan de specificaties, maar Pioneer is nooit echt duidelijk of er bij -3 of -6 dB wordt gemeten. Al vind ik het dan wel gek dat de subwoofer uit gaat als hij alles tot 200 Hz moet doen, dat is wel een gebied wat actiever is dan bijvoorbeeld alles onder de 80 Hz.

De dingen die je kan doen zijn al gezegd. Enige andere optie die je wel eens ziet is een trigger (12V) van de receiver naar de subwoofer, maar zo te zien beschikken je devices daar niet over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
150Hz kan zeker. Voor een cone diameter van onder 9CM wordt 150/200HZ aangeraden in de handleiding, ik neem aan dat ze hier de cone diameter van je speakers bedoelen?

Ik zal eens proberen om de subwoofer's volume zelf lager te zetten en deze te boosten op de versterker. Moet ik hiervoor +x DB instellen of juist -x DB?
Logisch lijkt mij +x DB maar ik heb geen verstand van audio en kan het maar even hebben gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik had hier ook last van. Bij mij helpt het om het mono signaal van de receiver (enkele cinch kabel) te splitten naar de L en R ingang op de subwoofer (2 cinch pluggen). Misschien heb jij ook 2 van die ingangen?

Het volume op de sub moet je dan wel verlagen omdat het ingangssignaal sterker wordt.

Gaat de subwoofer dan nog uit, dan is er wat anders mis, of dan wordt deze door de Onkyo weg gefilterd op zon laag volume. Bij mij kan het namelijk nog steeds gebeuren dat de sub uit gaat als er weinig bas aanwezig is bij de bron bij zulk laag volume.

Mijn setup: Onkyo NR809 - Velodyne CHT-10Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

McZlik schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:45:
Mijn excuses, had erbij moeten zetten dat het een actieve subwoofer betreft, mocht dit niet duidelijk zijn.

Leuk idee inderdaad met een Master/Slave schakelaar, echter betreft het enkel mijn subwoofer, en om voor 1 stekker nou zo'n hele doos aan te schaffen bind ik een beetje te :p
En toch is dat best makkelijk. Want die kan ook je andere apparatuur meeschakelen. Ik heb op mijn M/S doos mijn receiver als master, en qua slaves mijn sub, een BR speler, CD speler, Network player en een Toslink > coax converter zitten. Hoef ik die ook niet allemaal uit te zetten. Nog 1 poort vrij ook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik heb bij de Karwei zo'n setje schakelaars gekocht met afstandsbediening want ik had hier ook ervaring mee met subwoofers die snel in de standby schakelde.

Daarbij krijg je 3 stopcontacten die je dus op afstand kan bedienen. Erg leuk om de lampen op te zetten zodat ik ze via de afstandsbediening aan/uit kan doen, maar ik heb 1 stopcontant op de subwoofer gedaan.
Hiermee kan ik dus makkelijk op afstand de sub aan/uit doen. Werkt perfect >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 25-04-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Zit er geen Auto standby knopje op de woofer? Zo ja, deze misschien uitzetten. Dan blijft de Sub altijd aanstaan nl.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Audione0 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:39:
Zit er geen Auto standby knopje op de woofer? Zo ja, deze misschien uitzetten. Dan blijft de Sub altijd aanstaan nl.
Uit de Topicstart:
Nou weet ik dat mijn subwoofer op de achterkant een schakelaar heeft die de auto-standby uitzet, echter wil ik dit niet aangezien dan de hele dag mijn subwoofer aanstaat voor noppes.. |:(
Lezen is ook een vak ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Ja die schakelaar zit er een op ja, maar zoals al aangegeven blijft de subwoofer dan de hele dag aanstaan ;)

Ik denk toch dat ik ,zoals Wirehead al als tip aangaf, voor een master/slave stekkerdoos ga.
Dit aangezien alles wat rondom mijn versterker is aangesloten (lees hele tv-meubel) toch alleen wordt gebruikt indien de versterker aanstaat.
Op deze manier kan ik de subwoofer van zijn auto standby stand afhalen, dan zal ik hier ook geen last meer van hebben :) Plus bespaar ik nog eens een heleboel stroom op deze manier :+ is die stekkerdoos ineens niet zo duur meer :*)

Nog wat proberen met de instellingen had helaas geen zin, ik denk dat het pre-out signaal van de Onkyo simpelweg te zwak is om de subwoofer levend te houden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Bij laag volume gaat mijn subwoofer ook niet aan. Ik moet de receiver even wat harder zetten, richting de -40db en dan springt hij aan. Vervolgens zet ik het volume dan vaak weer even wat zachter. De sub blijft als hij eenmaal aan is wel aan.

iRacing profile | Racing rig

Pagina: 1