Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127571

Topicstarter
Ik heb het afgelopen uur rond zitten zoeken op dit forum naar info over het Vodafone red plus abonnement maar kan eigenlijk niks concreets vinden.

Heeft iemand dit abonnement al genomen? Ik woon zelf in België maar ik werk in Nederland, en mijn belkosten lopen zacht gezegd uit de hand maanden van 300 a 400 euro in de maand doordat ik dus veel bel naar België vanuit Nederland en visa versa.

Nu zag ik dat Vodafone het abonnement red plus heeft. Die dus bellen sms en internet in het buitenland uit 1 bundel haalt. Dit is voor mij dus ideaal want dat zou betekenen dat mijn vaste kosten op circa 90 euro per maand uitkomen omdat ik de kosten voor het buitenland niet meer heb.
Maar ik ben dus bang dat ik ergens de kleine lettertjes gemist heb.

Ik heb toen ongeveer een week voor dat je dit abonnement kon afsluiten ergens gelezen dat België geen voordeel land is en dus daarom ook gewoon extra kosten in rekenen gebracht kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaring mee of ben ik me nu druk aan het maken voor iets wat misschien gewoon een gerucht was ik ben al een paar uur aan het zoeken en doen maar kom er niet echt wijs uit.

Als iemand antwoordt heeft op mijn vraag bedank ik ja als van harte bij voorbaat :D

Groet Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-02 19:55
Informatie over Red Plus. Beste wat je kunt doen is een VF winkel binnenlopen of bellen naar het gegeven nummer.

België is uiteraard gewoon een Voordeelland. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:17
Het ergerlijke is dat ik nu met mijn BSW Smart abo exact hetzelfde heb als Red Plus, uitgezonderd onbeperkt bellen/SMS (maar dat is nou niet echt de cash cow voor de provider), maar wel 'slechts' 44 euro per maand betaal, tegenover de 82 die Red Plus moet kosten. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar dat abo is niet meer beschikbaar helaas

@martell thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 11:29
autje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:11:
Het ergerlijke is dat ik nu met mijn BSW Smart abo exact hetzelfde heb als Red Plus, uitgezonderd onbeperkt bellen/SMS (maar dat is nou niet echt de cash cow voor de provider), maar wel 'slechts' 44 euro per maand betaal, tegenover de 82 die Red Plus moet kosten. Bizar.
jouw abonnement heeft dat voordeel maar 60 dagen per jaar, Red Plus heeft dit het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
The_Zohan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:18:
[...]

jouw abonnement heeft dat voordeel maar 60 dagen per jaar, Red Plus heeft dit het hele jaar door.
Aha, dat was me nog niet opgevallen. Maar of dat nou bijna 40 euro per maand meer moet zijn... Jammer, want dat internetten in (behoorlijk wat) buitenland maakt het nou juist zo aantrekkelijk. Die dagbundels van 35MB stellen wat mij betreft niet zoveel voor.

Enfin, ik denk dat de topic starter in ieder geval niet over de kleine lettertjes heen heeft gelezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net gebeld met vodafone en maar goed ook. het is allemaal heel mooi maar bellen naar een buitenlands nummer zowel vanuit nederland of vanuit het buitenland heeft een eigen bundel van 150 minuten dus je betaald 83 euro pak weg 33euro om "Onbeperkt" te kunnen bellen en gebeld word voor 150 min stuk minder aantrekelijk voor mij nu

ok je kan op internet en gebeld worden heeft geen extra kosten maar kom ieder kantoor heeft wifi tegenwordig en ik ben vaak de gene die klanten belt helaas was te mooi om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Toch staat op die pagina die Martell gaf:
* Je kunt onbeperkt bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland en 43 voordeellanden.

Dat suggereert wat anders. Kleinere lettertjes kan ik dar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat dacht ik dus ook maar voordat ik abro afsluit wou ik graag weten wat de voorwaarden waren dus gebeld en wat een verassing ik zie mooi van dat abro af kijk wel wat ik doe maar dit is gewoon te veel geld voor weinig kan ik net zo goed mijn abro verlengen wat ik nu heb

anyway thnx voor de info all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 127571 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:12:
dat dacht ik dus ook maar voordat ik abro afsluit wou ik graag weten wat de voorwaarden waren dus gebeld en wat een verassing ik zie mooi van dat abro af kijk wel wat ik doe maar dit is gewoon te veel geld voor weinig kan ik net zo goed mijn abro verlengen wat ik nu heb

anyway thnx voor de info all
Check gewoon goed de voorwaarde en loop dit alsnog even door met de klantenservice, de voorwaarden zijn leidend dus het kan best zijn dat de klantenservice het hier fout had... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 23:41
Van en naar voordeellanden is onbeperkt. Intern bij Vodafone naar de medewerkers was er ook verkeerd gecommuniceerd, het is dus wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naar voordeellanden vanuit Nederland was voor mij ook de vraag.
De eerste medewerker die ik sprak vertelde mij dat dit onbeperkt was. Zoals ik in een ander topic ook al heb geschreven, leek me dit te mooi om waar te zijn. Op een andere dag nog eens gebeld en gevraagd. Volgens de medewerker die ik toen sprak valt bellen vanuit Nederland naar een Voordeelland NIET binnen de onbeperkte bundel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 11:29
Alleen bellen naar Nederlandse nummers valt onder deze bundel
Dus:
- Bellen/smsen vanuit Nederland naar Nederlandse nummers
- Bellen/smsen vanuit voordeellanden naar Nederlandse nummers
- Internet binnen Nederland
- Internet in voordeellanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 08:53
Hier staat alles goed uitgelegd:

http://www.vodafone.nl/mo...oestel/vodafone_red_plus/

Alle details over Vodafone Red Plus

De databundel is 1 maand geldig.
Buiten bundeltarief voor data is € 0,10 per 1 MB (afgerekend per 10 KB).
Beeldbellen wordt apart in rekening gebracht en kost € 0,50 per minuut. Gesprekken worden (naar boven) afgerond naar hele minuten.
Met Zorgeloos Internet 50 MB kun je voor € 2 per 50 MB gewoon blijven internetten als je bundel op is. Je betaalt pas als je er gebruik van maakt.
De maximale downloadsnelheid bij Vodafone Red Plus is 28,8 Mbps. De praktische snelheid is 4-8 Mbps.
Je kunt je toestel standaard gebruiken als modem. Tethering is toegestaan. Of bestel MultiSim. Met deze tweede simkaart voor je tablet maak je gebruik van de databundel van je abonnement en je krijgt 200 MB extra datategoed voor maar € 5 p.mnd.
MultiSim kun je ook in 43 Voordeellanden gebruiken.
Je ontvangt een sms wanneer je 75% van je databundel hebt verbruikt.
Je kunt onbeperkt bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland, van Voordeelland naar Voordeelland en van Voordeelland naar Nederland. Dit geldt niet voor speciale servicenummers (bijv. 0900-nummers), sms-contentdiensten en voor bellen náár het buitenland.
Alle prijzen zijn inclusief btw.
Standaard beschik je over allerlei voordelen zoals de Smartphone Crew, Mobile Protect, My Vodafone App, VoucherCloud en de Contacten BackUp.

Wat hier dus staat is dat bellen naar een buitenlands (voordeelland) nummer gewoon onbeperkt is, MITS je ook zelf in een voordeelland zit.

[ Voor 4% gewijzigd door TheGHunter op 30-04-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Juist, en Nederland wordt niet als voordeelland aangemerkt volgens mij. Als ik dus naar Belgie rij om met mijn vriendin in Cyprus te bellen zou dit wel onbeperkt zijn volgens die tekst. Erg krom hoor.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:54
Apache4u schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:12:
Juist, en Nederland wordt niet als voordeelland aangemerkt volgens mij. Als ik dus naar Belgie rij om met mijn vriendin in Cyprus te bellen zou dit wel onbeperkt zijn volgens die tekst. Erg krom hoor.
Er staat ook gewoon dat je onbeperkt kunt bellen van Voordeelland naar Nederland. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 23:41
Apache4u schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:12:
Ik had intern van Vodafone vernomen dat bellen van Nederland naar het buitenland gratis is, maar ik heb het volgende gevonden:
Je kunt onbeperkt bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland, van Voordeelland naar Voordeelland en van Voordeelland naar Nederland. Dit geldt niet voor speciale servicenummers (bijv. 0900-nummers), sms-contentdiensten en voor bellen náár het buitenland.
http://www.vodafone.nl/mo...oestel/vodafone_red_plus/

Ik zal dit nog even navragen of dit niet gewoon een fout is. Het is wel heel apart dat je van een voordeelland naar voordeelland gratis kan bellen, maar vanuit Nederland naar het buitenland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

autje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:22:
[...]

Aha, dat was me nog niet opgevallen. Maar of dat nou bijna 40 euro per maand meer moet zijn... Jammer, want dat internetten in (behoorlijk wat) buitenland maakt het nou juist zo aantrekkelijk. Die dagbundels van 35MB stellen wat mij betreft niet zoveel voor.

Enfin, ik denk dat de topic starter in ieder geval niet over de kleine lettertjes heen heeft gelezen :).
Die dagbundels kosten ook gewoon zo'n 60 euro per maand als je ze elke dag neemt he. En da's ook 600 minuten bellen / gebeld worden + 1 GB als je het bij elkaar optelt (en als je gebruik regelmatig is de maand door).

En let op: Red Plus heeft geen bellen naar het buitenland inbegrepen. De extreem dure Red Business Super heeft wel nog 150 minuten naar het buitenland inbegrepen (en 42 Mbps / straks 4G-toegang). Omgerekend kost dat abo inclusief BTW € 95. Wellicht sluiten ze het ook voor jou als consument af als je ze heel lief aankijkt.

Het erge is dat je bij deze nieuwe abo's ook nog eens veel minder toestelkorting krijgt terwijl ze per maand al veel duurder zijn; de veelgebruiker gaat minder betalen, de matige gebruiker een stuk meer. Op zich wel logisch, want door het bellen onbeperkt te maken ga je juist meer betalen voor data; het bellen begint nu ondergeschikt te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-05-2013 11:09 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoeS
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Kijk voor de grap eens naar het zakelijke Red Super, dan zie je pas hoe je als consument een loer wordt gedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

ScoeS schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:11:
Kijk voor de grap eens naar het zakelijke Red Super, dan zie je pas hoe je als consument een loer wordt gedraaid..
Zakelijke abonnementsbedragen zijn exclusief BTW. Wel raar dat het een paar euro duurder is voor consumenten. Ik zou eerder € 79 incl BTW verwachten aangezien het zakelijk € 78,65 incl. BTW is.

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-05-2013 11:18 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1