Wat is de beste heatpaste voor temps < -40

Pagina: 1
Acties:

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Tsja.....zie topic

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
uhh ik neem aan dat je koelpasta bedoelt?
dan artic silver

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

en arctic silver II natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://gamerspc.homestead.com/files/as2a2.jpg

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• _zeus_
Ja die ken ik (heb zelf 2 spuitjes met AS 1) , maar zie dit :Extended temperature limits: - 40C to >160C
En ik zoek dus idd een koelpasta die dus lager aankan dan -40.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

wil je met je pc, naar 1 van de polen verhuizen, of heb je een oc-projectje in ged8en, dat laatste kan interresant zijn :D

Verwijderd

Klinkt als Peltier Fun :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Denk je dat je dan nog koelpasta nodig hebt? :D

Verwijderd

check ff op dowcorning.com daar hebben ze pas leuke goedjes

• _zeus_
Sorry dat ik wat laat reageer maar had een feestje, ben net thuis.
Nee ik ga niet naar 1 van de polen verhuizen en ja ik heb een leuk overclockexperiment in ged8en hehe.
Goed ff het verhaal dan ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een compressor uit een oud labapparaat van de zaak.Deze compressor heeft een "warmte"wisselaar om een water/antivries mengsel te koelen, ja ik heb de bijbehorende pomp ook.In 1e instantie werd mij verteld "hij koelt tot -15".Leuk dus ik een testje gedaan met een Maze 1 waterblok op een P3 800 (slot 1) ,meer als condensatie test,+ 80 watt peltier.Ik dus een mengsel water/antivries uitgemeten dat ca -25 aankon maar tot mijn verbazing was alles bevroren na 15 mins.Ik dus op de zaak die labgasten onder druk gezet en ze de leverancier laten bellen, wat bleek de compressor was net een paar maanden geleden vervangen door een andere aangezien de oude een freoncompressor was en die mochten niet meer vanwege het milieu.Deze compressor zou tot -35 gaan.Ik dus maar gewoon extra antivries toevoegen aan mijn reservoir totdat de boel niet meer bevroor.Temp op de p800@1200 <-42 (lager meet die interne diode niet) en onder full load kwam ie net op -40 of weer niet meetbaar (dit met MBM meting op + 10 anders stond ie vast op -42).Toen overleed na 1,5 maand de processor (denk dat 1200 toch een beetje teveel voor hem was) en ja ik heb gelukkig een nieuwe gehad van Intel (opfokken wasda >:) .Nu heb ik de nieuwe op 1120 draaien met een alpha koeler.De compressor staat nu in een hoekje stof te happen en te w88 op de pc-prive (ik wou dat ze opschoten daar |:( .Maar nu hebben we op de zaak zo'n soort van fotocamera die door infrarood te meten de temp van een object kan bepalen ,als je binnen 10 meter staat van het te meten object zelf met een foutmarge van +- 1.Ik dat ding dus geleend en op het koelblok gemikt,met draaiende compressor doh,terwijl ie eigenlijk alleen maar mijn kamer aan het koelen was ,maar volgens dit apparaat werd het koelblok -40.Aangezien als de pc-prive er eindelijk komt het mijn bedoeling is om dit met een Maze2-2 met 2 172 watt peltiers op een T-bird (of als het nog lang duurt een Athlon 4) te gooien ,dit geeft aan de koude kant van de peltiers waarschijnlijk een temp van -50 ofzo (lekkere processor temp wel eigenlijk hehe).Vandaar dus de vraag welke koelpasta want die AS gaat maar tot -40.

Sorry voor dit verhaal van bijbelse proporties maar iedere keer als ik iets post hierover krijg ik reakties die varieren van blaat tot wat heb je en wat ben je van plan etc .Dat is bij deze dus beantwoord.Als die pc-prive er is dan is de bedoeling het hele project met foto's op mijn webpage te kwakken zodat er eindeijk ook bewijs is.Dus totdan nog ff geduld.
Maar iemand een idee welke koelpasta en waar te krijgen?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 22:45 schreef _zeus_ het volgende:
Sorry dat ik wat laat reageer maar had een feestje, ben net thuis.
Nee ik ga niet naar 1 van de polen verhuizen en ja ik heb een leuk overclockexperiment in ged8en hehe.
Goed ff het verhaal dan ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een compressor uit een oud labapparaat van de zaak.Deze compressor heeft een "warmte"wisselaar om een water/antivries mengsel te koelen, ja ik heb de bijbehorende pomp ook.In 1e instantie werd mij verteld "hij koelt tot -15".Leuk dus ik een testje gedaan met een Maze 1 waterblok op een P3 800 (slot 1) ,meer als condensatie test,+ 80 watt peltier.Ik dus een mengsel water/antivries uitgemeten dat ca -25 aankon maar tot mijn verbazing was alles bevroren na 15 mins.Ik dus op de zaak die labgasten onder druk gezet en ze de leverancier laten bellen, wat bleek de compressor was net een paar maanden geleden vervangen door een andere aangezien de oude een freoncompressor was en die mochten niet meer vanwege het milieu.Deze compressor zou tot -35 gaan.Ik dus maar gewoon extra antivries toevoegen aan mijn reservoir totdat de boel niet meer bevroor.Temp op de p800@1200 <-42 (lager meet die interne diode niet) en onder full load kwam ie net op -40 of weer niet meetbaar (dit met MBM meting op + 10 anders stond ie vast op -42).Toen overleed na 1,5 maand de processor (denk dat 1200 toch een beetje teveel voor hem was) en ja ik heb gelukkig een nieuwe gehad van Intel (opfokken wasda >:) .Nu heb ik de nieuwe op 1120 draaien met een alpha koeler.De compressor staat nu in een hoekje stof te happen en te w88 op de pc-prive (ik wou dat ze opschoten daar |:( .Maar nu hebben we op de zaak zo'n soort van fotocamera die door infrarood te meten de temp van een object kan bepalen ,als je binnen 10 meter staat van het te meten object zelf met een foutmarge van +- 1.Ik dat ding dus geleend en op het koelblok gemikt,met draaiende compressor doh,terwijl ie eigenlijk alleen maar mijn kamer aan het koelen was ,maar volgens dit apparaat werd het koelblok -40.Aangezien als de pc-prive er eindelijk komt het mijn bedoeling is om dit met een Maze2-2 met 2 172 watt peltiers op een T-bird (of als het nog lang duurt een Athlon 4) te gooien ,dit geeft aan de koude kant van de peltiers waarschijnlijk een temp van -50 ofzo (lekkere processor temp wel eigenlijk hehe).Vandaar dus de vraag welke koelpasta want die AS gaat maar tot -40.

Sorry voor dit verhaal van bijbelse proporties maar iedere keer als ik iets post hierover krijg ik reakties die varieren van blaat tot wat heb je en wat ben je van plan etc .Dat is bij deze dus beantwoord.Als die pc-prive er is dan is de bedoeling het hele project met foto's op mijn webpage te kwakken zodat er eindeijk ook bewijs is.Dus totdan nog ff geduld.
Ik ga je verhaaltje zo lezen, maar wat een lap tekst zonder alinea's, yuck |:(

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik ga je verhaaltje zo lezen, maar wat een lap tekst zonder alinea's, yuck
Aan zoiets begin ik echt niet... Maar ontopic: Artic Silver II als koelpaste is echt geen goed idee. Rond de 0 graden veranderd doet het meer kwaad dan goed. Gewoon standaard paste werkt waarschijnlijk beter. Daarnaast schijnt er ook koelpaste te zijn die (op koper basis dacht ik) wat erg geschikt is voor lage temp: wordt volgens mij o.a. gebruikt bij de vapochill. Waar dat wordt verkocht weet ik echter niet.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Op maandag 04 juni 2001 22:45 schreef _zeus_ het volgende:
--knip-- ook bewijs is.Dus totdan nog ff geduld.
Jemig, you f*cking freak >:)

Maar, volgens mij heb ik Dabit hier of daar al eens horen zeggen dat standaard siliconen(?) koelpasta beter werkt bij negatieve temperaturen dan AS.

Veel succes met je project en hou ons op de hoogte, dit is echt cooooool :P

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Beetje onnodig als iedereen die hele lap tekst gaat quote :(

Alle proemn in n drek

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

ben benieuwd welke overclock je zal halen.

wel cool btw.

succes toegewenst.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

in mijn setup presteert AS1 bar en bar slecht. En ja, ik weet hoe ik de rommel aan moet brengen. Gewone Al2O3 gebaseerde koelpasta werkt al een stuk beter.

Wat waarschijnlijk nog beter werkt is thermische pasta van Danfoss (inderdaad, die van de koelkasten). Die is gemaakt voor dergelijke lage temperaturen. Ik heb overigens geen idee wat er in die pasta zit, of waar je het kunt krijgen.

Verwijderd

Ja bij mijn setup werkt AC2 ook niet echt best. Gewone prut werkt misschien nog wel beter. :(

Greetz
Pagina: 1