[XP] Copy via RDP geeft een BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een XP installatie draaien in een VMware ESXi 5 omgeving, en ik connect naar die bak met RDP. Als ik in de RDP-sessie een bestand kopiëer (naar het klembord, Ctrl+C dus gewoon) dan krijg ik een BSOD.

De XP-installatie zelf is helemaal up-to-date met de "belangrijke" updates uit WUP, en de VMware tools (en drivers) zijn geinstalleerd. Nieuwste versie daarvan. In de RDP-connectie staat "Clipboard" aangevinkt, en ook een aantal lokale harddisks. Maar dat zorgt bij andere verbindingen ook niet voor problemen, dus aan de client ligt het niet (zou ook raar zijn als een RDP client de host kan laten crashen). Mocht het helpen: de client is Windows 7 SP1, nieuwste versie van de RDP-client.

Ik kan er alleen niet achter komen wat er op het BSOD stond, want hij start direct door. Als de desktop weer terug is, wil Windows een foutrapport gaan sturen, met allerlei spannende inhoud, maar ik kan nergens de inhoud van het BSOD vinden. Hij stuurt wel een minidump mee (en die heb ik dus ff opzij gezet, misschien weet iemand hoe je daar in kan kijken?)

Als de foutrapportage vervolgens terugkomt met een resultaat, krijg ik een webpagina met de melding: Stopfout (blauw scherm) veroorzaakt door een apparaat of stuurprogramma
Maar uiteraard wordt nergens vermeld wélk stuurprogramma dat dan was... Nuttig heh?

Alle vervolgstappen natuurlijk al geprobeerd. Zoeken naar updates helpt geen zak, want de drivers zijn van VMware en zitten natuurlijk niet in WUP. Scannen op virussen heeft precies het verwachte resultaat: niets gevonden. De schijf op fouten controleren idem dito. Natuurlijk zitten er geen fouten in - hij is immers virtueel (en RAID5 op de fysieke server).

Hoe nu verder? Bekend probleem met oplossing? Workaround?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerst eens automatisch herstarten bij bsod uitschakelen. Ga naar Systeemeigenschappen, geavanceerd, daar staat ergens een vinkje bij "automatisch herstarten bij systeemfout". Die uit, dan blijft je BSOD in beeld.

Minidump lezen kan je via Google vinden.

Als 't een stuurprogrammafout is, dan zijn 't de VMWare tools. Vermoedelijk dat de clipboard sync van de tools het probleem veroorzaken, als dat een onderdeel is van de set (denk aan copy/paste via vSphere console).

Heb je 't probleem ook als je clipboard sync uit laat bij je RDP client?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op deze pagina wordt gezegd dat het te maken heeft met de kleuren instelling.
I've tracked it down. It IS related to a color setting. On the Windows 7 boxes, we were connecting in 15 bit color mode, and on the XP machines we were connecting with 16 bit color mode. The failure happens as follows
Ook staat er onderaan een hotfix van Microsoft.

Hier op Technet heeft iemand recent een draadje geopend met zo te zien dezelfde probleem zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
LnC schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:37:
Op deze pagina wordt gezegd dat het te maken heeft met de kleuren instelling.

[...]

Ook staat er onderaan een hotfix van Microsoft.

Hier op Technet heeft iemand recent een draadje geopend met zo te zien dezelfde probleem zoals jij beschrijft.
Er komt bijzonder weinig informatie uit zo'n minidump met dumpchk.exe...

De kleureninstelling heb ik al mee gespeeld. Die kan ook zorgen voor een crash van de client. Echt heel goed getest allemaal hoor.

Die hotfix van MS heb ik zojuist geprobeerd, maar die verhelpt niet mijn probleem. Het is trouwens een andere stopcode - ik krijg een 0x1000007E, terwijl het artikel spreekt van 0x1000008E.

Dat topic op technet is leuk om te weten, maar zoals te zien is, geen oplossing daar...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

_Thanatos_ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:50:
Er komt bijzonder weinig informatie uit zo'n minidump met dumpchk.exe...
Wat er achter "Caused By Driver : " staat, zou een hint kunnen zijn...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Via de forums van MS ben ik erachter gekomen dat het weleens aan Avast zou kunnen liggen. Toch niet de raarste software, en RDP'en is ook niet heel bijzonder, maar toch lijkt het daaraan te liggen volgens iemand met exact hetzelfde probleem.

"Caused By Driver" geeft trouwens de driver aan waarin het probleem optrad - dat wil niet zeggen dat dat ook de veroorzaker is.

日本!🎌

Pagina: 1