Vraag MBT Audio Systeem

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:59
Geachte Tweakers,

Het volgens is het geval :
Ik woon in een appartement en afwerking van de kabels wil niet zoals ik dat graag zou willen. Dus wil ik overstappen naar een WI-FI systeem. Dat is het probleem niet, zie je steeds vaker maar ik weet niet precies wat daar het beste voor geschikt is.

Situatie is als volgt :
Ik heb een,
- Samsung 40ES5500
- iMac 27''
- Acer Aspire 7741G
- HTC One X
- Samsung Galaxy S3

En ik ben nog opzoek naar nieuwe boxen. Dit worden waarschijnlijk de Jamo S606 of de Jamo S608.

Ook ga ik een nieuwe NAS aanschaffen, mijne huidige is verouderd en traag.

Nu wil ik dus mijn muziek van mijn NAS streamen door mijn Jamo boxen en bedienen van mijn telefoon via WI-FI. Nu weet ik dat er WI-FI ontvangers zijn, maar wat kunnen jullie mij aanraden?

En wat voor kabels moet ik dan aanschaffen? Om dit Wi-Fi systeem mogelijk te maken.

Met Vriendelijke Groet,

Roland

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je al denkt dat je kabels aan moet schaffen voor een Wifi systeem moet je toch eens bij jezelf te raden gaan :X

Wat ik sowieso niet lees is of je iets van een receiver of versterker hebt. Die zul je nodig hebben, en dan bij voorkeur eentje die je met een Android App kunt bedienen. Dan ben je er al bijna, want die kan dan ook vanaf je wireless netwerk streamen.
Overigens zou ik me van wireless streamen niet teveel illussies maken. Niet dat het niet werkt, voor audio gaat dat prima, maar als je bijvoorbeeld ook Blurays wilt streamen naar je TV (als dat een Smart TV is tenminste) dan wordt het al een heel ander verhaal. Een kabel is tig keer sneller en stabieler.

En nee, die 300Mbit haal je nooit. Hooguit op een hele korte afstand, en dan nog mag je blij zijn als je boven de 100Mbit komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rolandos582
The Eagle schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:53:
Als je al denkt dat je kabels aan moet schaffen voor een Wifi systeem moet je toch eens bij jezelf te raden gaan :X

Wat ik sowieso niet lees is of je iets van een receiver of versterker hebt. Die zul je nodig hebben, en dan bij voorkeur eentje die je met een Android App kunt bedienen. Dan ben je er al bijna, want die kan dan ook vanaf je wireless netwerk streamen.
Overigens zou ik me van wireless streamen niet teveel illussies maken. Niet dat het niet werkt, voor audio gaat dat prima, maar als je bijvoorbeeld ook Blurays wilt streamen naar je TV (als dat een Smart TV is tenminste) dan wordt het al een heel ander verhaal. Een kabel is tig keer sneller en stabieler.

En nee, die 300Mbit haal je nooit. Hooguit op een hele korte afstand, en dan nog mag je blij zijn als je boven de 100Mbit komt.
Je zult toch kabels moeten die van je Jamo naar je Receiver gaan? Er zijn zoveel verschillende soorten kabels van verschillende soorten kwaliteit. :)

Ik kan ook alle kabels trekken en vervolgens alsnog alles bedienen met mijn Smartphone etc?

Ik ben nog geen Receivers tegen gekomen die een Android App stimuleert, heb je hier een voorbeeld van?

Dan word het dus.
- Nieuwe NAS (Ben ik nog mee bezig)
- Nieuwe Jamo Speakers (Waarschijnlijk dus de S606 of S608
- Nieuwe receiver (Met Android App ondersteuning?)

Als ik wel kabels ga trekken, wat kan je me dan aanraden?

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je niet goed gezocht. Zoek maar eens op de bekende merken in de appstore ;)
Ik weet dat iig Denon / Marantz ze hebben. Kan me niet voorstellen dat Pioneer of Onkyo dit niet zouden hebben. De vraag is alleen: hoe hoog ligt je budget? :)

Qua speakerkabels: dat kan vanalles zijn. Maar noname kabels van ca 2mm doorsnee zijn meer dan genoeg voor een paar simpele Jamo's :)

[ Voor 64% gewijzigd door The Eagle op 23-04-2013 21:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rolandos582
Mijn budget is ongeveer 300-400 euro.

Zijn er ook nog alternatieven als je kijkt naar de Jamo boxen? Ongeveer 200-300 euro.

Kabels zijn dus niet het probleem, dat dacht ik al maar wou het graag nog even zeker weten.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
rolandos582 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:37:
Mijn budget is ongeveer 300-400 euro.

Zijn er ook nog alternatieven als je kijkt naar de Jamo boxen? Ongeveer 200-300 euro.

Kabels zijn dus niet het probleem, dat dacht ik al maar wou het graag nog even zeker weten.
Wellicht kun je eens even duidelijk je eisen onder elkaar zetten, met een totaalbudget voor NAS, versterker en luidsprekers. Alternatieven zijn er altijd, maar trek van je totaalbudget de NAS af en stap eens een audiozaak binnen.

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 15:16
Behalve een duidelijk specificatie van het bedrag dat je per onderdeel uit wil geven, kun je ook een eens aantal voorbeelden geven van onderdelen die je zelf al heb gevonden.

• rolandos582
Eigen onderzoek

- Versterker , Wil ik ongeveer tussen de 300 en 400 euro uitkomen.
- Boxen, denk ik zelf aan 200 tot 250 euro.
- NAS is ongeveer 250 euro.

Voorbeelden zijn :
Nas ;
pricewatch: Synology Disk Station DS411slim
pricewatch: Synology Disk Station DS212
pricewatch: Synology Disk Station DS213

Boxen ;
pricewatch: Jamo S 608 (Zwart)
pricewatch: Jamo S 606 (Zwart)

Versterker ;
pricewatch: Pioneer VSX-521-K
pricewatch: Pioneer VSX-922-K
pricewatch: Pioneer VSX-921-K

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
Stap nou met dat budget eens een audiozaak binnen, ga zitten en luisteren :)

PS: je weet dat de prijzen bij de Jamo's per stuk gelden he? Investeer in goede speakers, de receiver kun je sneller upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Llewy op 27-04-2013 00:20 ]

• rolandos582
Llewy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:18:
[...]

Stap nou met dat budget eens een audiozaak binnen, ga zitten en luisteren :)

PS: je weet dat de prijzen bij de Jamo's per stuk gelden he? Investeer in goede speakers, de receiver kun je sneller upgraden.
Ga ik zeker doen, alleen moet ik daar wel de tijd voor vinden. Qua zaken zijn er genoeg te vinden hier in Groningen :)

Ik weet dat de prijzen per stuk gaan, Wat je zegt is inderdaad waar. Ik ga eerst voor goede boxen met een receiver die voldoet. Dan haal ik daarna een betere receiver.

Wat zou jij me aanbevelen qua speakers?

• The Eagle

The Eagle

Zowel qua speakers als qua versterking: ga naar een hifizaak, leg je budget voor en ga luisteren. Jouw geluidssmaak is compleet anders als die van ieder ander mens. geluid is persoonlijk en wat ik geweldig vind klinken, vind jij ruk.

Pagina: 1