Win2008R2 Java probleem Citrix Xenapp6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
We hebben 15 TS servers in de farm (Citrix XenApp 6.0)

Ons callcenter werkt met een java applicatie waar in ze zich aanmelden op de telefooncentrale (extern gehost).

Een vreemd probleem waar we mee kampen:
-op elke server is Java geïnstalleerd. Meestal de laatste versie, maar zij updaten zovaak dat dit wel eens iets achter ligt
-de agenten krijgen een icoon gepushed, die direct verwijst naar de applicatie:
target: "C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\javaws.exe" https://www.linknaardecentrale/extlogin.jnlp
start in: %JAVA_HOME%\bin

Het vreemde, waar ik dus totaal geen touw aan vast geknoopt krijg, is dat er gemiddeld 6-7 mensen per citrix server aanmelden, er dan bij uitzondering 1 van hun de applet niet kan openen. Deze krijgt dan een ''download melding, dat de *.jnlp niet geopend kan worden, of een melding dat die niet mag openen omdat java geupdate moet worden.
Dit slaat naar mijn gevoel nergens op, omdat de overige mensen die op de server zijn aangemeld, wel gewoon werken kunnen.

Profiel is overal roaming, en werken met Wyse terminals. Als ik dan van persoon X die geen java kan openen op server1 (terwijl de anderen op die server dat wel kunnen), zich laat afmelden, server 1 uit de farm haal, en zich nieuw laat aanmelden, kan deze java opeens wel openen :?
In het profiel zit het dus ook niet, want deze wordt steeds hetzelfde geladen, onafhankelijk op welke server ze belanden.

Er is gewoon totaal geen verband. Als er iets verkeerd zou ingesteld zijn in java, dan zou er niemand zich moeten kunnen aanmelden op die server, in de java telefoonapplet.

Verder push ik nog wat settings m.b.v. java.deployment.config. Deze staat op elke server hard ingesteld:
\\server\c$\Windows\Sun\Java\Deployment

deployment.config
code:
1
2
3
4
5
6
7
#deployment.config
#Mon Nov 14 13:06:38 AST 2011
# The First line below specifies if this config is mandatory which is simple enough
# The second line just tells Java where to the properties of your Java Configuration
# NOTE: These java settings will be applied to each user file and will overwrite existing ones
deployment.system.config.mandatory=True
deployment.system.config=file:/c:/Windows/Sun/Java/Deployment/deployment.properties

deployment.properties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
deployment.system.security.trusted.certs=C:\\Windows\\Sun\\Java\\Deployment\\trusted.certs
deployment.user.security.trusted.certs=C:\\Windows\\Sun\\Java\\Deployment\\trusted.certs
deployment.system.security.trusted.jsseccerts=C:\\Windows\\Sun\\Java\\Deployment\\trusted.jssecerts
deployment.user.security.trusted.jssecerts=C:\\Windows\\Sun\\Java\\Deployment\\trusted.jssecerts
deployment.security.level=CUSTOM
deployment.insecure.jres=ALWAYS
deployment.security.mixcode=HIDE_RUN
deployment.security.jsse.hostmismatch.warning=false
deployment.security.askgrantdialog.show=true
deployment.security.askgrantdialog.notinca=true
deployment.javaws.autodownload=NEVER
deployment.javaws.autodownload.locked

Deze aanpassingen zijn gedaan zodat de mensen geen ''insecure'' e.d. meldingen krijgen bij het openen van de tablet. Speelde namelijk nog wel een rol.

Iemand enig idee, waarom dit zo random is? Het zijn ook telkens andere mensen, en dan steeds maar een enkeling per week. Nooit dezelfde... Als ik dan vanuit mijn plek het icoontje open vanuit hun profiel, werkt het wel (zit het hem dus niet in), en overal is de extensie natuurlijk ingesteld om te openen met java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

is het niet zo dat de externe centrale misschien een block zet omdat hun jnlp zo vaak wordt gedownload? of dat er een internet timeout optreed (dns resolving niet goed bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Oid schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:31:
is het niet zo dat de externe centrale misschien een block zet omdat hun jnlp zo vaak wordt gedownload? of dat er een internet timeout optreed (dns resolving niet goed bijv.)
Lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik zal eens nahaken bij de dienstverlener.
Ook omdat de agenten tussen 8.30 en 9.00u beginnen, en het is dan random 1 á 2 personen die deze melding krijgen. Terwijl de anderen, die dus tegelijkertijd inloggen, deze melding niet krijgen...