computer trager sinds installatie nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elturbo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-04-2013
Ik heb onlangs mijn HP-Pavilion KX654AA-ABH m9360.nl intel Quad Q9300 @ 2.50 uitgerust met een nieuwe videokaart, een NVIDEA Geforce GT 640. Ik heb er tevens een nieuwe voeding in geplaatst van 450 watt, omdat de originele voeding slechts 300 watt was. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en alles lijkt te werken, spelletjes en video draaien beter dan voorheen.

Toch is de computer trager dan voorheen, ik merk dit vooral bij het opstarten van programma's, hij moet overal langer over 'nadenken'. Het is niet onwerkbaar maar toch een merkbaar verschil sinds het aansluiten van de nieuwe hardware. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb al geprobeerd de HDMI-audio drivers uit te schakelen (gebruik ik niet) omdat ik las dat dit soms moeilijkheden geeft in combinatie met een geluidskaart (ook geprobeerd de stuurprogramma's te verwijderen, maar windows gooit ze er automatisch weer op na een reboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Welke videkaart had je eerst en heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Zo niet kunnen programma’s een probleempje hebben met de oude config.data deze kan je per programma verwijderen. Ik neem aan dat bv IE of Google Chroom etc. snel genoeg opstarten? Je kan tijdens de installatie van een Nvidia driver kiezen om geluids drivers wel of niet erop te zetten, mogelijk helpt het als je voor een ‘clean install’ kiest en ze dan via 'custom opties' niet installeert. Wat ook kan helpen is het opnieuw installeren van je chipset software /driver. Ook kan het zijn dat als je een conventionele HDD gebruikt voor je OS (i.p.v. een SSD) dat deze opgeruimd en gedefragmenteerd moet worden? Kijk ook is in je achtergrond programma’s via taak beheer en kijk in je opstart lijst naar ongewenste elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elturbo
Hiervoor gebruikte ik een Geforce 610. Ik heb Windows niet opnieuw geïnstalleerd, is dat aan te bevelen?

Ik merk het inderdaad vooral bij het opstarten van de browser (gebruik Firefox) maar ook een aantal andere programma's (bv. Spotify, utorrent). Ik heb vrij kort geleden alle schijven geformatteerd en windows opnieuw geïnstalleerd (maar dus nog wel voor de installatie van de nieuwe hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wellicht een driverprobleem. Heb je Driver Sweeper o.i.d. gebruikt om de restanten van je oude drivers te verwijderen? Zo nee is dat een goed startpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elturbo
ik heb met Driver Sweeper alle drivers eraf gegooid en een clean install gedaan (zonder HDMI-sound). Het systeem draait weer als vanouds. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

elturbo schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:30:
ik heb met Driver Sweeper alle drivers eraf gegooid en een clean install gedaan (zonder HDMI-sound). Het systeem draait weer als vanouds. dank!
Goed om te horen *O*
Pagina: 1