I.v.m. een nieuwe werktraject, ben ik op zoek naar een laptop. Ik heb hier een desktop met drie 30 inch schermen, waarvan ieder scherm 3x 2560x1600 resolutie heeft. Nadeel hiervan is dat alledrie schermen een actieve Displayport ingang nodig hebben. Ik heb de hoop dat ik een laptop kan vinden, die tevens krachtig genoeg is om drie 2560x1600 schermen aan te sturen, maar laten varen, en leg meer nadruk op compactheid.
Aangezien ik de laptop voornamelijk voor het reizen en op locatie zal gebruiken, heb ik de volgende eisen:
- Maximaal 14.4 inch. Rond 13 inch zou nog beter zijn. Zolang de resolutie minstens 1600x900 of meer is.
- Alleen SSD, ik ga weinig opslaan op laptop. Daarvoor heb ik m'n desktop al.
- Mobiele processor. In de i3 regionen. i5/i7 is overkill, zal ten koste van accuduur gaan.
- Uiterlijk is niet relevant. Zolang het maar solide is.
Dat er geen DVD/Bluray speler inzit, is geen issue.
Ik heb gekeken naar HP ElitePro, daar ze stevig zouden zijn. Maar het prijskaartje is toch niet in verhouding met het gebodene waar.
.
Asus Zenbook UX31E sluit aan bij m'n wensen. Maar het bleek een ultrabook te zijn, dus dun en licht... niet nodig voor mij, gaat namelijk ten koste van accu denk ik. En zo'n ultrabook is fragiel, denk ik...
Andere laptops hebben een HDD. Als je die wilt vervangen door een SSD, gaat dat ten koste van garantie, denk ik.
Iemand nog aanraders?
Aangezien ik de laptop voornamelijk voor het reizen en op locatie zal gebruiken, heb ik de volgende eisen:
- Maximaal 14.4 inch. Rond 13 inch zou nog beter zijn. Zolang de resolutie minstens 1600x900 of meer is.
- Alleen SSD, ik ga weinig opslaan op laptop. Daarvoor heb ik m'n desktop al.
- Mobiele processor. In de i3 regionen. i5/i7 is overkill, zal ten koste van accuduur gaan.
- Uiterlijk is niet relevant. Zolang het maar solide is.
Dat er geen DVD/Bluray speler inzit, is geen issue.
Ik heb gekeken naar HP ElitePro, daar ze stevig zouden zijn. Maar het prijskaartje is toch niet in verhouding met het gebodene waar.

Asus Zenbook UX31E sluit aan bij m'n wensen. Maar het bleek een ultrabook te zijn, dus dun en licht... niet nodig voor mij, gaat namelijk ten koste van accu denk ik. En zo'n ultrabook is fragiel, denk ik...
Andere laptops hebben een HDD. Als je die wilt vervangen door een SSD, gaat dat ten koste van garantie, denk ik.
Iemand nog aanraders?
[ Voor 14% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-04-2013 19:17 ]