Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een foto waar op de een of andere manier een doffe vlek over een persoon terecht is gekomen. Zie onderstaand geanonimiseerd voorbeeld. Het is moeilijk te zien waar de vlek begint of ophoudt, maar zeker als je (op de volledige foto) helemaal uitzoomt, is het goed te zien dat er iets zit.

[Foto verwijderd]

Na een paar uur zelf aan het klooien te zijn geweest, zou ik graag wat tips krijgen hoe zoiets aan te pakken. We gaan voor het gemak maar even uit van Photoshop.

Belangrijkste ervaringen tot nu toe:

Unsharp Mask
Brengt diepte en zekere mate van detail terug, maar het haar gaat er daardoor onnatuurlijk uitzien

Burn en Sponge Tool
Geven deels het gewenste effect (meer kleur geven), maar het is erg lastig om geen vlekkerig resultaat te krijgen door de overlappende streken

Verder heb ik ook geen idee waar ik op moet zoeken, want het meeste waar ik op uitkom gaat over kleine vlekken c.q. ongewenste objecten wegwerken.

Het mag gezegd worden dat, hoewel ik me redelijk weet te redden, ik geen Photoshop-expert ben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 05-05-2013 23:19 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heb je wat aan een aantal YouTube vids, boeken (bv. : Adobe.Photoshop.CS6.Classroom.in.a.Book) of Google tuts.?
Het eerste waar ik als beginnend PS gebruiker aan denk is de 'color replacement tool' en de 'clone stamp tool', doe dit op een nieuwe laag en je kan ook nog spelen met de mate van overlapping etc.. Maar dit zal dagen / weken werk zijn en het resultaat hoef geen verbetering op te leveren. Dus zou het verstandig zijn om eerst wat meer op te zoeken hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 20:25
De vlek lijkt me een lens flare en flares verlagen het contrast en de verzadiging. Dus ik zou eens proberen om met een adjustment layer weer wat contrast en saturation terug te brushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinFM schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 04:14:
De vlek lijkt me een lens flare en flares verlagen het contrast en de verzadiging. Dus ik zou eens proberen om met een adjustment layer weer wat contrast en saturation terug te brushen.
Omdat er geen scherpe randen aan de vlek zitten kan je werken met een flinke feather of anders gradient masks om een net, doorlopend resultaat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Bedankt voor de tips; ik ben er al een heel eind mee gekomen.

^ Wat hij zegt.