NAS-NAS synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wil een NAS kopen en mijn zwager ook.
Nu weet ik dat je een NAS via het internet met een andere NAS kan syncrhoniseren. via rsync of een andere methodiek.

Ik heb 't volgende idee:
Ik heb data die ik gebackupt wil zien en mijn zwager ook.
Is het mogelijk om elkaars NAS als backup in te stellen?

http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=461

Ik heb bovenstaande gelezen en ik begrijp dat het 1 kant op werkt, maar kan 't ook 2 kanten op werken?
En stel dat er nog een familielid wil aanhaken... kan die er dan ook nog bij?

Bovendien moet je zoiets maar 1 keer in willen stellen en dat 't dan verder automatisch gaat. Handmatige acties worden vaak vergeten of 't gebeurt gewoon te weinig.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Kan allemaal dmv een netwerk backup. Toegang verlenen danwel beperken is via diverse gebruikelijke apps/protocollen en user management te regelen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou ik gewoon via rsync regelen. :) Kan ook over internet zover ik weet. :) Poort forwarden en klaar. :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
Synology heeft daar een ingebouwde functie voor. Kan inderdaad twee (of meer) kanten op. Ook kun je dus je netwerk uitbreiden met meerdere NASsen. Vanzelfsprekend moet je dan voldoende opslag hebben.

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Goed te lezen dat 't idee dat we hebben opgevat volgens jullie ook uitvoerbaar is.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
als je een nas als een synology hebt zul je waarschijnlijk allerlei apps hebben die het kunnen regelen. Maar met RSync werkt het ook prima.

Ik heb een tijdje terug wat getest met 3 nassen (freeNAS), allemaal instellen als server en client. En dan naar elkaar laten wijzen.

Het enige punt is dat RSync archiveert, dus als je iets in jouw map opslaat, maakt hij een backup naar een andere nas. Maar als jij het in jouw map verwijderd, doet hij dat niet aan de andere kant. Volgens mij kun je dat wel anders instellen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:50
rsync doet standaard een delete op de backup, als je het van de master verwijderd (en je rsync opstart natuurlijk ;-))
Pagina: 1