Dag allemaal,
ik ben begonnen met het samenstellen van een lijst voor mijn eerste zelfbouw HTPC. Ik wil het volgende doen met de HTPC;
Ik heb totaal geen ervaring met iets als het samenstellen van een PC danwel HTPC en leef redelijk voor de overkill. Dus ja, er zit waarschijnlijk veel te zwaar spul op maar ik heb dan ook voor zo'n 15K aan audio spul staan, geeft een beetje aan hoe ik in elkaar steek.
Onderstaande heb ik tot nu uitgezocht:
Zijn er nu nog dingen waar ik op moet letten of componten gekozen die eigenlijk veel beter kunnen?
Iemand nog tips wat welk OS ik het beste kan installeren? Windows 7 of 8?
Ik wil graag met J River gaan werken, zijn hier nog tips voor?
Ik wil de 4 schijven in Raid 0 zetten, er zal geen gevoelige data op komen, zijn daar nog problemen mee?
Heeft iemand tips voor een goede Blu Ray spelen? Ik hoef niet te branden, puur rippen eigenlijk.
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en feedback.
En excuses voor mijn lijstje, geen idee hoe ik zoiets netjes kan importeren.
Groeten Marijn
ik ben begonnen met het samenstellen van een lijst voor mijn eerste zelfbouw HTPC. Ik wil het volgende doen met de HTPC;
- Full HD 3D met DTS-HDMA afspelen vanaf de HDD alswel afspelen/rippen van fysieke Blu Ray's
- High End audio afspelen
- de HTPC als NAS gebruiken
- Af en toe gamen
Ik heb totaal geen ervaring met iets als het samenstellen van een PC danwel HTPC en leef redelijk voor de overkill. Dus ja, er zit waarschijnlijk veel te zwaar spul op maar ik heb dan ook voor zo'n 15K aan audio spul staan, geeft een beetje aan hoe ik in elkaar steek.
Onderstaande heb ik tot nu uitgezocht:
- Behuizing: Lian Li PC-C33B € 156
- Moederbord: ASUS F2A85-V Pro € 120
- CPU: AMD A10 5800K € 113
- Geheugen: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX € 106
- Voeding: Seasonic X-400 Fanless € 115
- Opslag: Western Digital Green WD20EZRX, 2TB 4X € 328
- Opslag SSD: Scandisch Extreme 120GB € 94
- Bluray: ??? € 100?
- Geluidskaart: ASUS Xonar Essence ST € 150
Zijn er nu nog dingen waar ik op moet letten of componten gekozen die eigenlijk veel beter kunnen?
Iemand nog tips wat welk OS ik het beste kan installeren? Windows 7 of 8?
Ik wil graag met J River gaan werken, zijn hier nog tips voor?
Ik wil de 4 schijven in Raid 0 zetten, er zal geen gevoelige data op komen, zijn daar nog problemen mee?
Heeft iemand tips voor een goede Blu Ray spelen? Ik hoef niet te branden, puur rippen eigenlijk.
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en feedback.
En excuses voor mijn lijstje, geen idee hoe ik zoiets netjes kan importeren.
Groeten Marijn