Extra sata poorten zonder pci

Pagina: 1
Acties:

• break-blade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-01 16:54
Ik heb op dit moment een zotac z-68 mini itx moederbord in een bitfenix prodigy.

Ik heb deze volledig volgegooid met hdd's en ssd's. Ik zit nu alleen met het probleem dat ik maar 4 sata poorten heb voor 6 apparaten. Nu weet ik van het bestaan van pci uitbreidingskaarten maar daar is geen plek voor. Is er ook een andere mogelijk om de laatste 2 hdd's aan te sluiten in dit systeem?

Het hoeft niet snel te gaan of iets dergelijks zolang het maar snel genoeg is om muziek van af te spelen. :P

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 11:33
pricewatch: Eminent USB 3.0 to IDE / SATA Converter

Zoiets?
Denk alleen dat het snel voordeliger wordt om een nieuw moederbord aan te schaffen met meer sata poorten en/of pci express ports.
nvm that. mini-itx :+

[ Voor 34% gewijzigd door Corona Extra op 22-04-2013 21:07 ]

• break-blade
Het liefst een interne oplossing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar portmultipliers. Dan moet je wel de bandbreedte delen, maar als het puur gaat om opslag maakt dat niet zo heel veel uit.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
^ niet bedoeld als lullige opmerking, maar ik vroeg me af waar je sata nog meer voor zou gebruiken ?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
AFAIK werken port multipliers niet (echt) lekker op Intel chipsets, waar hier zeer waarschijnlijk sprake van is. Je kunt misschien je WiFi opofferen voor een mini PCIe adapter, maar ook dat lijkt me niet echt wat je wilt :(

• break-blade
Ik heb op mijn moederbord geen mogelijkheid tot pci of iets dergelijks want mijn videokaart zit in de weg XD

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DukeBox schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:12:
^ niet bedoeld als lullige opmerking, maar ik vroeg me af waar je sata nog meer voor zou gebruiken ?
Opslag als in van 'als ik m'n data maar kwijt kan, waarbij snelheid niet relevant is'.
Als het je gaat om van te booten, dan heb je liever de volledige bandbreedte voor een SSD oid, omdat je die bottleneckt, dan wil je snelheid hebben. Als je puur je MP3tjes erop kwijt wilt, dan maakt het niet zoveel uit of je die schijf nu met 30 of met 100MB/s kan lezen.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 16:43
break-blade schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:13:
Ik heb op mijn moederbord geen mogelijkheid tot pci of iets dergelijks want mijn videokaart zit in de weg XD
Past het met een verlengkabel misschien?
Bijvoorbeeld:
http://cloud8.lbox.me/ima...l_nopjnh1334109869342.jpg

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
FireWood: Nee, want mITX, dus maar één PCIe slot. Wel zit er een mini PCIe slot verstopt, daar zit nu je wifi in :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

franssie

Save the albatross

USB is toch snel genoeg voor muziek? Zeker als je USB3 hebt, even adaptertje halen op ebay? http://r.ebay.com/IAB3oE

edit:// deze op DX is ook leuk als je een IDE op je mobo hebt die je niet gebruikt.
http://dx.com/p/sata-ide-bilateral-converter-board-7533
oops die is verkeerd om.

Alle oplossingen vereisen wel voeding voor de harde schijf, maar dat is meestal het probleem niet.

[ Voor 64% gewijzigd door franssie op 22-04-2013 21:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

Kijk eens rond op dealextreme oid voor vage converters. USB --> SATA, sata multipliers oid. Er zijn legio dingen te vinden, maar ik denk dat je sowieso dan krap aan zit met de aansluitingen en het uiteindelijk goedkoper en stabieler vind met een grotere plank.

-_-

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 11:33
Of toch een ander moederbord:
pricewatch: Asus P8-H77-I
Mini-itx met 6 sata poorten, ik denk niet dat je met port multipliers veel voordeliger uit bent (nog afgezien van eventuele compatibiliteitsproblemen).

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor die EUR 80+ kan je een hoop usb/ide>SATA converters (minder dan EUR 7 per stuk) + kabels (EUR2) kopen anders? Het gaat om muziek afspelen etc. Evt kan je dan het geld beter in een 2TB (of meer) disk steken en wat schijven consolideren?

[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 22-04-2013 21:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• break-blade
Misschien is er iets waarmee ik de 2 usb 2.0 aansluitingen op mijn moederbord mee kan gebruiken, heeft iemand daar een idee van? Dat is namelijk het enige waar ik intern nog wat mee kan doen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

Lees jij de replys wel? Gewoon USB --> SATA converters halen. Dan zou je nog prima 4 schijven aan je moederbord kunnen hangen voordat het vol zit.

-_-

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

M2M schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:09:
Lees jij de replys wel? Gewoon USB --> SATA converters halen. Dan zou je nog prima 4 schijven aan je moederbord kunnen hangen voordat het vol zit.
Maar die doen standaard geen interne poorten.
Maar daar zijn vast wel kabeltjes voor te vinden (desnoods bouw je er een bracket intern in).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
TERW_DAN schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:19:
Opslag als in van 'als ik m'n data maar kwijt kan, waarbij snelheid niet relevant is'.
Ah.. duidelijk.

• break-blade
Ik denk dat ik usb 2.0 poortjes maak in de kast en daar een usb naar sata aangooi lijkt mij dan klaar

• franssie

franssie

Save the albatross

yep, even kijken hoeveel sata power-connectors je voeding over heeft, maar daar zijn ook extenders voor. moeilijker is het niet.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25

xAn52

Whatever...

dit is handig:
Afbeeldingslocatie: http://www.bytewarecomputers.com/media/00/a20791c126f278c32dc968_m.jpg
2 externe usb poorten intern erbij en daarop kan je dan een usb naar SATA converter prikken.
Zoals dit:Afbeeldingslocatie: http://www.moddiy.com/product_images/b/372/sata-usb__32258_zoom.jpg.

Wel een beetje proppen :) En of die het gaat trekken qua stroom ...?
Pagina: 1