Laptop voor vriendin | foto bewerking & travel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Heya

Ik ben samen met mijn vriendin voor een nieuwe laptop aan het kijken. Haar huidige i5 Vaio valt letterlijk uit elkaar en is aan vervanging toe.

Ze heeft een succesvol modeblog en gebruikt hem voor foto bewerking. Geen photoshop touch-ups maar puur alleen bijsnijden en kleuren bewerken om het e.e.a. mooier naar voren te laten komen.
Verder moet hij draagbaar zijn (lichtgewicht, dun) met een nette accu. Ze zal hem namelijk mee moeten nemen naar de fashionweeks.

Dat is meteen het knelpunt.
Ze heeft nu een 15 inch FULL HD en met de omschreven eisen kom je al snel uit op een MacBook en dat wilt ze nu net niet. Althans het liefste niet.

Wij hebben tot nu toe naar ultra books gekeken maar ik heb blijkbaar te weinig tweakers gevolgd want op processor gebied is er ook veel verandert. Zelf ben ik tevreden met mijn 3 jaar oude XPS maar die hebben ze niet meer in een huidig model met 15 inch. Daarnaast naar een ASUS gekeken, maar ik weet niet wat ik van dat merk moet vinden.

Zijn er nog leuke alternatieven of wordt het dan toch echt een macbook?

Graag jullie advies ? iig alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:30
Wat is haar budget? Heeft ze toevallig een S15? De omschijving lijkt er heel erg op. En als je nu al een full hd scherm hebt, dan is een macbook geen optie. Behalve de retina modellen komen die niet met een 1080p scherm.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
VPCE B1C5E is de Vaio, de full hd is niet een must maar de resolutie 13** x 768 ofzo is te klein. Budget is niet een heel groot probleem, btw aftrekbaar. Maar het moet natuurlijk wel dan mooie specs hebben en de retina's is weer een beetje TE.

Ik denk 1000/1100€ moet te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Volgens mij heeft ze dan deze?

Je enige goede keus is eigenlijk een S15. Komt met full hd IPS scherm een een goede accuduur. Wellicht dat ze nu een hekel aan Sony heeft, maar als je zoiets wilt dan is de S15 een zeer goede keus. Eventueel nog de S13, maar die heeft een slecht scherm, en geen full hd.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Eigenlijk is er ook nog een Dell. http://www.dell.com/nl/p/...model_id=xps-13-l321x-mlk
Slechts 100 euro duurder dan wat je wilde, maar dan heb je wel wat.
Processor

Intel® Core™ i7-3537U processor (met Turbo Boost 2.0 tot 3,10 GHz)

Besturingssysteem

Windows 8 64bit , Nederlands

Beeldscherm

13,3" High-Definition (1.080 p) witte led-beeldscherm met TrueLife en voor Skype gecertificeerde 1,3 megapixel HD-webcam

Geheugen2

8GB2 Single Channel DDR3 SDRAM at 1600MHz

Harde schijf

256 GB Solid State-harde schijf

Videokaart

Grafische oplossing: Intel® HD grafische 4000 oplossing

Draadloze communicatie

Intel© Centrino© Advanced-N 6235 & Bluetooth 4.0-combinatiekaart

Beveiligingssoftware

MCAFEE® SECURITYCENTER, ABONNEMENT VAN 12 MAANDEN

Hoofdbatterij

6-cel lithium-ion hoofdbatterij

Services

1 jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service

Geadverteerd systeemgewicht

1.36 kg.
Als je verder het dell kortingsbonnen topic in de gaten houd, kan je 'm best goed kopen lijkt mij zo.
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
Hekel aan Sony is een understatement. Touchpad was in 1 jaar kapot en de garantie konden we naar fluiten. Maar wat misschien nog het ergste is is dat het ding zo'n ontiechelijk lawaai maakt. Terwijl alle drivers geinstalleerd waren.

Liever 200€ meer met minder specs dan een vaio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Hmmm raar ik heb zelf ook een S15 en die maakt totaal geen herrie. Anders bovenstaande Dell idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
€ 1.139,05 kom ik op uit, cashback truc zal voor ons niet werken aangezien we geen mastercard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Via http://www.shopkorting.nl/ kun je het op je bank laten terugstorten. Heb je ook de epp truck gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
epp zit er op ( 5% , €59,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:36
Ik zou als ik jou was serieus niet voor die dell gaan. Ik heb er binnen 2 weken, 2 gehad. Enkel maar ellende. Dit kapot dat kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Een beetje blogger/fotobewerker vind Apple toch niet vreselijk?!
Je hebt genoeg keus lijkt me. Utrabooks zijn meer dan geschikt voor reizen en zelfs met een HD4000 kan je goed fotos bewerken. Videos bewerken wordt een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Dat model van Digital Ownage weet ik ook zo net nog niet. HD Graphics is prima om de desktop omgeving met al zijn franje weer te geven, maar ik kan me nog tijden herinneren dat ik op zo'n videokaart heb zitten photoshoppen, wordt je niet blij van met een beetje resolutie. Kleuren bewerken hapert als een gek...

Ik zou eens kijken naar een laptop met een hybride-oplossing. Een iets sterkere videokaart (GT630 bijvoorbeeld) voor het photoshoppen, en dan de Intel HD graphics voor gewoon desktopgebruik. Misschien iets als dit:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
kx22 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:49:
Een beetje blogger/fotobewerker vind Apple toch niet vreselijk?!
Je hebt genoeg keus lijkt me. Utrabooks zijn meer dan geschikt voor reizen en zelfs met een HD4000 kan je goed fotos bewerken. Videos bewerken wordt een ander verhaal.
Heeft nooit grafisch gedaan, komt meer van de communicatie kant af. En het is meer dat ze niet een heel nieuw besturingssysteem wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
naarden 4ever schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:50:

Ik zou eens kijken naar een laptop met een hybride-oplossing. Een iets sterkere videokaart (GT630 bijvoorbeeld) voor het photoshoppen, en dan de Intel HD graphics voor gewoon desktopgebruik. Misschien iets als dit:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H
is dat die met IPS scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Iekozz schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:15:
Hmmm raar ik heb zelf ook een S15 en die maakt totaal geen herrie. Anders bovenstaande Dell idd.
De S is niet de E. De sony EB is de brakste laptop die in dat tijdperk werd verkocht. Oke, dat is niet helemaal waar, want de clevo's zijn slechter. Maar over de E werkt een stuk meer geklaagd...

De meest voor de hand liggende keuze is inderdaad de sony S15. Als je geen sony wilt, wat ik kan begrijpen, dan kom je uit bij de XPS 13, pricewatch: Samsung Series 9 A05NL, of de UX31A. Al vraag ik me af of je qua storage genoeg hebt.... Neem niet de UX32VD, die laptop heeft alleen maar nadelen ten opzichte van de UX31A voor de non-tech user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
serdadu schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:57:
[...]

is dat die met IPS scherm?
De full HD versie heeft een IPS scherm ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Andersis misschien dit eentje? pricewatch: Acer Aspire V3-771G-73638G87Maii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
Beetje groot, 17 inch.
Wil jullie in ieder geval bedanken voor de input... worden er alleen gek van om een keuze te maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:37
Nee, want Acer met 710m. Is slechts een fractie sneller dan de 620m, meh. Voor foto's bewerken is het ok denk ik. Maar toch, ik zou geen 1000 euro uitgeven voor dit ding.

[ Voor 18% gewijzigd door ChrisLNFF op 23-04-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
Bedankt voor alle tips, is toch macbook geworden. aanbieding van mediamarkt en btw aftrekbaar maakte het aantrekkelijker.

nogmaals bedankt :)
Pagina: 1