Router thuiskantoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor een thuiskantoor ben ik op zoek naar een router met onderstaande voorwaarden.
Er zijn een 5 tal laptops en slechts 1 wired aparaat, een printer.

Waar denk ik aan?
- zeer stabiele wifi!
- indien dual band: band steering nodig, anders kan ik evengoed met single band werken
- vpn voorlopig niet nodig
- guest netwerk met client isolation
- Budget tot +- 400 euro

Ik bekeek de Dlink dsr-250n en de zyxel usg 20w reeds. Beide schommelend rond 250 a 300 euro.
Valt me wel op: bij geen van beide kan ik de txr:s vinden. Ook opvallend: 2 antennes voor 300mbs? Ik dacht dat daar drie antennes voor nodig waren?

Iemand hands-on ervaring met deze 2 routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e00y
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Heb je ook al naar Draytek routers gekeken? Die heb je volgens mij ook wel voor die prijs, maar zijn in mijn ogen toch een klasse beter dan d-link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
nee, die bekeek ik nog niet. Draytek lijkt in Belgie niet echt bekend.
En let wel, die dlink is uit de nieuwe 'business' reeks.

Ik zal nu draytek eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Theoretisch kun je per antenne 150 mbs krijgen. Dus een router met twee antennes kan maximaal 300 mbs zenden/ontvangen.
Verder heb ik nog niet zo veel ervaring in het duurdere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 23:58
Waarom zoek je zo'n dure oplossing? Waar wordt het netwerk straks voornamelijk voor gebruikt? (enkel beetje internet en mail?)

"zeer stabiele wifi!" -> Wat is de lokatie van de router, en wat van de laptops? Zitten er muren tussen of andere objecten? Zijn er veel andere wifi netwerken of stoorsignalen in de buurt?

Voor dit bedrag kun je ook een losse AP, en een router zonder wifi nemen. Misschien dat dit beter is? (o.a. afhankelijk van bovenstaande vragen)

"guest netwerk met client isolation" -> Hebben de meeste routers tegenwoordig wel aan boord (heb hier nog wel een €30 euro "marktplaats" router liggen, heeft dit ook volgens mij)

"vpn voorlopig niet nodig" -> Later wel?

"dual band" -> kunnen de laptops 5 GHz aan? Is volgens mij echt niet van belang bij 5 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Ik zoek niet zozeer een dure oplossing, dat kan je zien aan de voorgestelde producten, maar een stabiele.
Het is een klein kantoortje, patchkast staat in dezelfde kamer als een de werkplekken.
Die client isolation had ik nog niet gezien op de meeste wifi routers, maar eerlijk is eerlijk: ik heb niet veel nieuwe (goedkope) routers geplaatst de laatste tijd.

In de toekomst ga ik waarschijnlijk 2 locaties met vpn verbinden, vandaar: nu niet, later wel.

Klopt, niet alle apparaten kunnen 5ghz aan, daarom dat ik net band steering wil. Zo kan de router zelf alles regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02
Fritzbox 7390. Dual band, VPN-mogelijkheden, Guest WiFi netwerk welke losstaat van je eigen netwerk.
Pagina: 1