Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HDD ipv SSD in passief gekoelde HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik heb een HTPC op basis van een passief gekoelde AT3IONT-I Deluxe in een M350 case.
Momenteel met 120GB ssd van Intel, dit leek mij voldoende, echter loop ik vaak tegen het gebrek aan opslagcapaciteit aan dus ik wil graag over naar een 1GBTB HDD van 2,5"

3 vragen

1. kan dat qua warmte ontwikkeling
2. welke HDD is stil en geeft niet te veel warmte af
3. wat adviseren jullie

www.casarodriguillo.com

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met 1GB zul je nog minder capaciteit hebben ;) (Ik weet dat je 1Tb bedoelt hoor ;) )

Afhankelijk van het type schijf is dat zeker mogelijk. Neem een laagtoerige schijf die lage operatingtemps heeft. De snelheid van een HD in een HTPC is tegenwoordig niet meer belangrijk (transferrate voor video is toch hoog genoeg).

Tevens valt dit onder aankoopadvies. Dus ik zet je even in het juiste subforum! Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Kun je niet gewoon i.p.v. de ssd te vervangen die nieuwe schijf erbij in drukken? Dan hou je de voordelen van de snelle ssd en heb je een aparte schijf voor je bestanden.

Ik heb zelf in mijn NAS schrijven zitten die 5400 toeren draaien, en die hoor ik wel als ik bijvoorbeeld langs de meterkast loop (daar staat de NAS). Dit wel alleen als ze 'druk' zijn...

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nee, hij boot vanaf USB stick (openelec) de schijf is enkel voor opslag van film/serie

Als ik naar specs kijk van bijv. de WD scorpio Green en Blue dan is de warmtedissipatie bij de blue LAGER dan bij de green ???
dit is toch vreemd want de green zou koel en zuinig zijn, blue vooral kostenefficient

green WD15NPVT: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=830
blue WD10JPVT: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=800

www.casarodriguillo.com

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Owh...jah dat gaat die vlieger niet op ;)

Ik kan je verder niet echt helpen ben niet zo thuis in dit soort dingen. Ik denk wel dat je je misschien voor niks druk aan het maken bent, zoveel warmte komt er toch niet van zo'n hdd af? Dus ik zou gewoon voor de zuinigste gaan...

Trouwens hoe dacht je ooit genoeg te hebben aan 120GB in een htpc? :S

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Michael Knight schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:05:
Met 1GB zul je nog minder capaciteit hebben ;) (Ik weet dat je 1Tb bedoelt hoor ;) )

Afhankelijk van het type schijf is dat zeker mogelijk. Neem een laagtoerige schijf die lage operatingtemps heeft. De snelheid van een HD in een HTPC is tegenwoordig niet meer belangrijk (transferrate voor video is toch hoog genoeg).

Tevens valt dit onder aankoopadvies. Dus ik zet je even in het juiste subforum! Succes!
1Tb is maar 5GB meer dan de SSD, dat schiet niet echt op :+

Is extern evt een optie? Dan zou je evt een 3.5"'er van een paar TB kunnen nemen die dan geen last heeft van de warmte van de rest van het systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 26-04-2013 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 21:05
Raven schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:52:

1Tb is maar 8GB meer dan de SSD, dat schiet niet echt op :+
huh? >:)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik heb inmiddels een HDD van een tweakert overgenomen. Eens kijken wat de temp. en geluid doet.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1