Een aantal weken geleden heb ik op marktplaats een nieuwe monitor gekocht. Het betrof zoals de titel al doet vermoeden de LG IPS234v. Om mijn dual-screen setup compleet te maken heb ik afgelopen week bij Coolblue een dezelfde monitor gekocht.
Alleen het vreemde is, dat er kleur verschil zit in beide schermen.
Het rechter schermen is een stuk witter dan de linker. De instellingen van beide schermen zijn identiek.
De ene monitor is aangesloten via HDMI en ander op DVI op een ATI 5450.

Als ik de kabels wissel dan is de linker monitor weer lichter dan de ander. Het lijkt me dus een softwarematig probleem.
Weet iemand misschien hoe ik in Windows de kleuren kalibratie kan resetten of goed op elkaar kan afstemmen.
Via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Kleuren kalibreren is het mij niet gelukt
Alvast dank!
Alleen het vreemde is, dat er kleur verschil zit in beide schermen.
Het rechter schermen is een stuk witter dan de linker. De instellingen van beide schermen zijn identiek.
De ene monitor is aangesloten via HDMI en ander op DVI op een ATI 5450.

Als ik de kabels wissel dan is de linker monitor weer lichter dan de ander. Het lijkt me dus een softwarematig probleem.
Weet iemand misschien hoe ik in Windows de kleuren kalibratie kan resetten of goed op elkaar kan afstemmen.
Via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Kleuren kalibreren is het mij niet gelukt
Alvast dank!