Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatieven voor Windows offlinebestanden

Pagina: 1
Acties:

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
Nadat Windows offlinebestanden mijn data eens even lekker door de war heeft gegooid ben ik er klaar mee en nu ben ik op zoek naar iets anders. Probleem is eigenlijk dat ik niets kan vinden dat dezelfde functionaliteit biedt als Windows, dus "online werken tot de externe locatie niet meer beschikbaar is, vervolgens offline verdergaan (maar nog steeds schijnbaar op dezelfde locatie) en naadloos synchroniseren wanneer de externe locatie weer online is".
Alles wat ik kan vinden zijn namelijk diverse synchronisatieprogramma's, die dus twee losse mappen synchroniseren, waardoor de duidelijke scheiding tussen online en offline dus blijft bestaan.

Hebben jullie ideeën over programma's die wel geschikt zijn voor de taak zoals ik die heb beschreven, of is dat ijdele hoop?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 18:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of iets als Dropbox. Als je het op 1 PC gebruikt werkt dat eigenlijk hetzelfde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NinjaTuna
Ja Dropbox en Skydrive zijn natuurlijk ook manieren om je rommel bij elkaar te houden op een plek, maar ik als arme student ben eigenlijk niet van plan om extra ruimte aan te kopen zodat ik alles kwijt kan. Wat dat betreft was Windows best ideaal, maar helaas nogal gevoelig voor "foutjes"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ergens zelf een server neerzetten die hetzelfde doet dan.

Maar: zoiets is natuurlijk geen serieuze vervanging voor een backup. Backuppen moet dan dus toch nog steeds. Dan heb je vast geen vele GB's aan dagelijks veranderende data, dan voldoet de 7GB (?) van Skydrive o.i.d. toch wel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NinjaTuna
Het idee is ook niet dat van een backup, ik wil gewoon graag ergens aan kunnen beginnen op mn desktop, welke via het thuisnetwerk aan een server met mijn bestanden hangt en vervolgens mijn laptop bijvoorbeeld naar de universiteit kunnen nemen en daar verder werken. Als ik dan vervolgens weer verbindt met het thuisnetwerk synchroniseert de laptop en kan ik ook weer overschakelen naar de desktop.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat zeg ik: dan voldoet een paar GB toch makkelijk? Of studeer je iets in de multimedia-hoek? Ik heb @work in mijn gesyncte map zo'n 6GB aan documenten (verdeeld over de 18 projecten die ik het afgelopen jaar deed of nog doe), en dat vind ik eigenlijk al behoorlijk veel.

Maar het kan dus ook zelf wel: FTPBox, ownCloud, SparkleShare. (Daar heb ik geen ervaring mee, bron: Google -> host own dropbox).

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 19:48
NinjaTuna schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:14:
Ja Dropbox en Skydrive zijn natuurlijk ook manieren om je rommel bij elkaar te houden op een plek, maar ik als arme student ben eigenlijk niet van plan om extra ruimte aan te kopen zodat ik alles kwijt kan. Wat dat betreft was Windows best ideaal, maar helaas nogal gevoelig voor "foutjes"
je geeft aan dat je student bent, bij dropbox heb je een tijdje de great space race gehad. Door je studentenmail toe te voegen kun je flink wat extra ruimte krijgen, ik heb de komende paar jaar zo'n 30GB tot mijn beschikking.

wellicht dat dropbox dus toch het overwegen waard is.

• NinjaTuna
Ja ik heb vijftig gig op dropbox, voor een jaar (minder nu dus nog)... Niet zo praktisch voor de lange termijn. Tenminste, ik dacht dat de spacerace maar een jaar geldig was en dat weerhoudt mij er van, maar als het voor langer geldt dan is dat inderdaad wel interessant.

@F_J_K
Mijn muziek wil ik ook graag bij me hebben en dan loopt het al aardig op, daarnaast beslaan mijn documenten ook wel een aantal gigabytes, zit ook nog wel een videoproject of twee tussen, daar zal best wat van de archiveren zijn ja.

[ Voor 30% gewijzigd door NinjaTuna op 22-04-2013 23:29 ]

Pagina: 1