Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LENOVO IDEAPAD Y500 (MBG2JGE) maar dan 17"

Pagina: 1
Acties:

• RoGue87
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:01
Beste iedereen,

ik ben sinds een tijd opzoek naar een nieuwe (gaming) laptop. Na verschillende fora en topics te hebben gelezen kwam ik uit bij de Lenovo Y500 als goede keuze ; prijs valt binnen het budget en de specs zagen er goed uit.

Na verder speuren op de Duitse site van lenovo kwam ik de volgende variant tegen :
LENOVO® IDEAPAD® Y500 (MBG2JGE) http://www.lenovoshop.com...+%28MBG2JGE%29/55009964A1

Korte samenvatting van de laptop :
CPU: Intel® Core™ i7-3630QM
8GB DDR3 1600MHz RAM
HD 1.000GB
SSD 16GB
15.6" screen
1920x1080 Pixel
2 x NVIDIA® GeForce® GT 650M Grafik (SLI) 2048 MB GDDR5
Voor 999,- (938 bij andere shops).

Nu lijkt me dit een mooie deal (vooral door de dubbele 650M). Het punt is echter dat de laptop gedeeltelijk gaat gelden als desktop vervanger en als ik hem buiten de deur mee neem , geen probleem heb met een grotere maat.

Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft of er een soortgelijke laptop is met een 17" scherm i.p.v. de 15.3" die bovenstaande lenovo heeft. Dat dit betekend dat deze (logischer wijs) duurder wordt is geen groot probleem , zolang het niet al te ver omhoog gaat ;)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Nee, niet van Lenovo. Er is wel een Dell 17R SE. De enige goede 17 inch naast de M17x, maar die is weer gelijk 1500 euro.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• RoGue87
Iekozz schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:35:
Nee, niet van Lenovo. Er is wel een Dell 17R SE. De enige goede 17 inch naast de M17x, maar die is weer gelijk 1500 euro.
Bedankt voor je reactie! Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd; het alternatief hoeft ook geen Lenovo te zijn. Ik heb inderdaad de 17R SE ook een aantal keer naar voren zien komen , de 1500,- (500 of 50% extra) vond ik echter een groot verschil.

Als er geen alternatief in die prijsklasse is , meldt het ook! Ik kon hiervoor geen alternatief vinden , heb dit dan ook geopend in de hoop dat er misschien iemand nog 1 zou weten. De mogelijkheid dat deze er niet is heb ik dan ook niet uitgesloten ;)

• Iekozz
RoGue87 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:45:
[...]

Bedankt voor je reactie! Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd; het alternatief hoeft ook geen Lenovo te zijn. Ik heb inderdaad de 17R SE ook een aantal keer naar voren zien komen , de 1500,- (500 of 50% extra) vond ik echter een groot verschil.

Als er geen alternatief in die prijsklasse is , meldt het ook! Ik kon hiervoor geen alternatief vinden , heb dit dan ook geopend in de hoop dat er misschien iemand nog 1 zou weten. De mogelijkheid dat deze er niet is heb ik dan ook niet uitgesloten ;)
De 17R SE is te krijgen vanaf ~750 met een i7 en 650M. De M17X begint met kortingsacties bij ongeveer 1500. Maar wellicht is dat wat veel ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Vergeet de Asus N76 VZ niet!

• Iekozz
Bijna vergeten, dat is inderdaad ook een goede optie.

• RoGue87
De Asus inderdaad nog niet bekeken , vergelijkbaar met de Dell 17R ;
inderdaad mooi 17" specs lijken aardig overeen te komen ;
- het grootste twistpunt is echter ook hetzelfde als de 17R , 1 GT 650M ipv de 2 van de Lenovo.

Ik snap dat dit een persoonlijke vraag is maar waar zouden jullie voor kiezen? De dubbele GT 650M of het grotere scherm?
Als ik de laptop thuis heb staan zal ik deze waarschijnlijk aansluiten op mijn eigen monitor en het zal dus alleen een 'issue' zijn als ik deze 1x per week meeneem naar bijvoorbeeld vrienden

• Iekozz
De Asus heeft wel een iets beter scherm en betere bouwkwaliteit dan de Dell. En erg goed geluid voor een laptop.

Hangt er verder helemaal vanaf wat je wilt. Als je meer opzoek bent naar een gaming laptop voor de Lenovo gaan. Als je goedkoop wilt zijn dan neem je de Dell en anders de Asus.

Welke games speel je zoal?

• RoGue87
Iekozz schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:02:
De Asus heeft wel een iets beter scherm en betere bouwkwaliteit dan de Dell. En erg goed geluid voor een laptop.

Hangt er verder helemaal vanaf wat je wilt. Als je meer opzoek bent naar een gaming laptop voor de Lenovo gaan. Als je goedkoop wilt zijn dan neem je de Dell en anders de Asus.

Welke games speel je zoal?
De grafische qualiteit van de spellen op het moment is niet heel denderend omdat m'n systeem het over het algemeen niet echt aankan ;
Simcity 5
BF3
League of Legends

Wil met het nieuwe systeem (wat het dan ook moge worden) toch wel iets meer meegaan met de games;
Dishonered
Bioshock Infinite
Dark Souls 2
Neverwinter

Het kan natuurlijk zijn dat ik me scheel kijk op die sli kaarten terwijl dit niet "nodig" is. Het idee erachter is echter dat de laptop wel een tijdje mee moet kunnen draaien (lees een paar jaar). Alle games hoeven niet in high graphics maar dat zou voor de verandering wel een keer leuk zijn (mijn oudere laptop waren altijd "hand-me-downs")

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Als je zware games op high/ultra wil spelen dan is het handig om de Lenovo y500 SLI te nemen. Maar als je zulke spellen op low/medium goed genoeg vind, dan is één gt 650m zeker voldoende.

Een laptop zit toch wel meestal een halve meter van je vandaan. Ik vind daarom dat een 15,6" wel groot genoeg is.

• Yeownuz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 10:30
Ik zag de thread toevallig staan en had zelf een vraagje over dezelfde Lenovo. Gezien de prijs en opzet is het ong 200 goedkoper dan een soortgelijk Lenovo. Ik wil dan graag de 15,6" variant, maar er zijn een tweetal dingen waar ik over struikel, namelijk:

- Is de taal in Windows 8 aan te passen naar Nederlands of Engels, zonder daar een los versie/por versie voor te kopen?
- Ik zag dat de duitse toetsenbord niet veel verschilt van de nederlandse toetsenbord. Is de MBG2JGE met een nederlandse toetsenbord te verkrijgen en is het anders makkelijk wennen aan de duitse?

Ik gebruik zelf alleen een usb muis en geen ander randapparatuur en wil graag met mn budget van max 1000 euro het meest uit een laptop halen. Graag jullie input (ook als ik hier beter een nieuw onderwerp van kan maken).

• RoGue87
Iedereen nog bedankt voor de reacties ! Ik denk toch dat ik voor de 15,6 ga ; denk dat er weinig andere laptops zijn met zo'n hoge "bang for your buck". Yeowmunz , aangezien je vraag net iets anders is dan de topic titel , lijkt het me handig om een apart topic te openen

Hou er tevens rekening mee dat ik de MBG2JGE tot dus ver alleen in Duitsland heb kunnen vinden.

de taal is in Windows 8 zelf aan te passen naar Nederlands , dit moet dus geen problemen geven
Als ik naar de afbeeldingen kijk en dit vergelijk met mijn "standaard" office toetsenbord zie ik dus ver geen verschil

Verwijderd

De inspiron 17R SE heeft een hogere prijs/performance verhouding. Met i7 betaal je er ongeveer €805 voor.

• RoGue87
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:31:
De inspiron 17R SE heeft een hogere prijs/performance verhouding. Met i7 betaal je er ongeveer €805 voor.
Darkstone , bedankt nog voor je reactie :)

het verschil voor wat ik zie :
de Lenovo heeft 2 x de 2 GB nVidia GeForce GT 650M tegenover de enkele in de Dell (waar dan wel weer een Blu-Ray Disc-rom-station in zit)
Tevens heeft de Lenovo nog een 16gb SSD (met zoals ik verder las nog uitbreidt capactiteiten)

het punt blijft dus vooral : een SLI 650M tegenover een groter scherm + €200.

nu klink de Dell wel weer beter (waarom moet dit allemaal zo moeilijk) maar kun je een tijd teren (gamen) op een enkele 650M ?
De benchmarks geven aan dat FPS voor bijvoorbeeld Bioshock Inf. rond de 50 FPS zit op Medium ...iets wat me eigenlijk nog flink mee valt. Gaan we dan toch voor de Dell? :/

Verwijderd

De lenovo is op gevoel beter qua bouwkwaliteit. Ook ontbreekt gigabit ethernet op de lenovo. Het punt was alleen dat je zei dat de Y500 de beste bang/buck verhouding heeft, terwijl de inspiron meer specs voor je geld biedt. (maar specs zijn niet alles).

Houd verder wel rekening met microsturring issues. Als ik SgtElPotato in "bto, alienware, of.." moet geloven is de variant met SLI niet direct een aanrader.
Pagina: 1