Probleem port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:44
Beste mede-tweakers,

Ik heb slechts een basiskennis van netwerken en kom niet uit de configuratie van mijn Synology DS212J NAS. De NAS is succesvol geplaatst in het netwerk en werkt naar behoren. Ik wil hem echter van "buitenaf" toegankelijk hebben.

Ik heb een Thomson modem TG789vn modem met daarachter/erop aangesloten een Linksys E1200 router. Aan deze router is mijn DS212J verbonden met een netwerkkabel.
Ik heb EZ-internet van Synology gebruikt om mijn router automatisch te configureren. Dit zou DDNS en port forwarding moeten regelen (op mijn router?).
Ik kreeg geen foutmeldingen bij het doorlopen van deze auto setup, echter als ik de NAS zelf de port-forwarding gegevens laat testen geeft hij enkel fails aan.
Het loopt dus toch nog niet helemaal goed.
Daarnaast verwijst de DDNS die ik heb aangemaakt tijdens de EZ-internet setup (XXX.synology.me) naar de url van mijn modem, en wel alleen als ik nog op het thuisnetwerk zit.

Wat ben ik vergeten? Moet ik ook instellingen veranderen in mijn modem? Dit ben ik momenteel aan het proberen. Ik probeer ports te forwarden van mijn modem naar mijn router.
Hoe maak ik een static ip adres aan op mijn NAS? ik dacht echter dat de EZ-internet setup dit zelf zou doen.

Ik hoop dat jullie tijd hebben voor een snelle reactie, ik google me helemaal suf en kom er niet meer uit.

[ Voor 6% gewijzigd door JDillinger op 22-04-2013 19:20 ]

Verwijderd

Hoe is je Engels?

Set the DiskStation to have a Fixed LAN IP Address
Step 1: Login to the Synology DiskStation Manager as administrator
Step 2: Proceed to Network
Step 3: Proceed to Network Interface
Select the LAN Port which will have port forwarding
Switch to Use Manual Configuration
Click Ok and let the DSM Restart the Network Services.
Enabling Port Forwarding on a Linksys Router
Notes about this router in this article's example
Name: Linksys E1200 Wireless Router
Model: E1200
Default IP: 192.168.1.1
Default Username: admin
Default Password: admin
Firmware: 1.0.00

Step 1:
Open a web browser and proceed to the default IP of
http://192.168.1.1/
Login with the User Name of admin
Login with the Password of admin
Click Ok

Step 2:
Click on Applications & Gaming
Click Single Port Forwarding

Step 3:
Select HTTP as the service
Enter the last three digits of the IP Address of the Synology DiskStation
Enable the rule
Click Save Settings

Step 4:
Settings Enabled
Click Continue to finish.

Step 5:
Consider signing up for a compatible DDNS provider, and set the DDNS update service in the DSM, under here
Die laatste stap heb je nodig als je zelf geen vast ip adres hebt, bv bij Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 22:53 ]

• JDillinger
Beste primeur,

Bedankt voor je info.

Ik heb deze wikipedia pagina ook geprobeerd te doorlopen. Het werkt echter nog steeds niet. Als ik de boel instel via EZ internet (wizard) van Synology krijg ik geen foutmeldingen. Alles lijkt prima. Als ik vervolgens de connecties test (>> router configuration >> test connections) krijg ik alleen maar fails/not tested.
Als ik in mijn router kijk zie ik ook geen ports geforward (hoewel ik niet zeker ben of ik op de goeie plek kijk).
Ook de instructies voor DDNS heb ik opgevolgd. Als ik echter mijn xxx.synology.me domeinnaam in vul dan kom ik op de pagine van mijn modem.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-12 08:54

allure

Titaan fase 2/3

Welke poort probeer je te forwarden? 80 of 443?
Je zult in ieder geval de management interface van je router voor buitenaf dicht moeten zetten of je moet moet de interface van je NAS op een andere poort kunnen zetten...

Is die TG789vn in bridgemode gezet of heb je nu echt 2 routers achter elkaar staan?
Wat je kunt doen is de 2e router een ip-adres geven in de range van de TG789vn, de WANpoort vrijlaten en DHCP uitschakelen. Dan zou je alleen op t modem nog de juiste port forwarding moeten maken.

[ Voor 40% gewijzigd door allure op 28-04-2013 08:44 ]

• JDillinger
Ik gebruik de EZ internet wizard. De port forwarding zou dan automatisch moeten gaan.
Als ik echter de "test connections" uitvoer (zoals hierboven omschreven) dan gaat het om een groot aantal poorten (van 80 tot 123 tot 5000: totaal een stuk of 20).

De TG789vn staat niet in bridge mode. Hij staat gewoon in fabrieksinstellingen. Staat de router functie dan aan?

Ik ga nog even verder klooien. Bedankt voor de reactie.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
in je router moet je port forwarding doen.

port 80 naar ipadres van synology met port 80
port 443 naar ipadres van synology met port 443

[ Voor 53% gewijzigd door barry457 op 29-04-2013 12:18 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je hebt twee routers achter elkaar staan.
De Thomson modem is in principe een router en de Linksys is ook een router.

Vervolgens heb je op je NAS een vast ip kunnen toekennen, neem ik aan. Deze heb je een standaard gateway meegegeven die verwijst naar je Linksys (neem ik aan) Dat wil zeggen dat de EZ Internet wizard de poortforwardings aan gaat passen op je Linksys. Dat kan dynamisch, dus dat hoef je niet per definitie terug te zien in de configuratie van de Linksys. Echter, om bij je NAS te komen van buiten af, moet je je Linksys verkeer kunnen ontvangen op bepaalde poorten van je Thomson modem. Daar moeten dus dezelfde portforwardings aan staan.

Verkeer dat op een van de open poorten van je Thomson binnenkomt wordt door de portforwardingrules op je Thomson dus doorgestuurd naar je Linksys. Vervolgens moet je Linksys ze dan weer doorsturen naar je NAS.
Verder moet mogelijk nog een vertaling gedaan worden van het interne IP adres van je NAS naar het externe IP adres van je Thomson.

Dan is het verder nog zo dat het in veel gevallen niet mogelijk is om te testen van binnen een lokaal netwerk of verbindingen op de gateway open staan. Dat is om te voorkomen dat er een loop ontstaat: je probeert van binnen uit naar buiten te gaan en via het uitgaande adres ook weer direct terug naar binnen om bij je NAS te komen. Dat is een loop die een firewall nog wel eens tegen kan houden.

Wat je verder nog kunt doen, als je niet twee keer dezelfde portforwardings wilt aanmaken, is in je Thomson instellen dat je Linksys in de DMZ zit. Dat wil zeggen dat the Thomson geen analyse doet van inkomend verkeer op welke poort dan ook, maar alles één op één doorstuitert naar je Linksys. De Linksys moet dan verder het verkeer naar je NAS regelen.

Als je meer info nodig hebt, PM me dan even, want wellicht heb ik info nodig die je niet direct over het forum wilt delen ;)

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

WWAS schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:06:
De TG789vn staat niet in bridge mode. Hij staat gewoon in fabrieksinstellingen. Staat de router functie dan aan?
Ja. Je hebt dus 2 routers achter elkaar staan en dat zal veel kans de oorzaak zijn dat EZ-Setup faalt.

Edit: Wat hij ^^ zegt dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 29-04-2013 12:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 09:51
Ik heb hier ook in het verleden problemen mee gehad, en dat lag uit eindelijk aan verkeerde gateway instellingen op mijn nas. Let dus op de de gateway van de nas naar het juiste modem staat ingesteld!
(of gebruik dhcp)

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

DHCP gaat je juist weer problemen opleveren als je fixed portmappings wilt doen :S

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
ElCondor schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:23:
Je hebt twee routers achter elkaar staan.
De Thomson modem is in principe een router en de Linksys is ook een router.

Vervolgens heb je op je NAS een vast ip kunnen toekennen, neem ik aan. Deze heb je een standaard gateway meegegeven die verwijst naar je Linksys (neem ik aan) Dat wil zeggen dat de EZ Internet wizard de poortforwardings aan gaat passen op je Linksys. Dat kan dynamisch, dus dat hoef je niet per definitie terug te zien in de configuratie van de Linksys. Echter, om bij je NAS te komen van buiten af, moet je je Linksys verkeer kunnen ontvangen op bepaalde poorten van je Thomson modem. Daar moeten dus dezelfde portforwardings aan staan.

Verkeer dat op een van de open poorten van je Thomson binnenkomt wordt door de portforwardingrules op je Thomson dus doorgestuurd naar je Linksys. Vervolgens moet je Linksys ze dan weer doorsturen naar je NAS.
Verder moet mogelijk nog een vertaling gedaan worden van het interne IP adres van je NAS naar het externe IP adres van je Thomson.

Dan is het verder nog zo dat het in veel gevallen niet mogelijk is om te testen van binnen een lokaal netwerk of verbindingen op de gateway open staan. Dat is om te voorkomen dat er een loop ontstaat: je probeert van binnen uit naar buiten te gaan en via het uitgaande adres ook weer direct terug naar binnen om bij je NAS te komen. Dat is een loop die een firewall nog wel eens tegen kan houden.

Wat je verder nog kunt doen, als je niet twee keer dezelfde portforwardings wilt aanmaken, is in je Thomson instellen dat je Linksys in de DMZ zit. Dat wil zeggen dat the Thomson geen analyse doet van inkomend verkeer op welke poort dan ook, maar alles één op één doorstuitert naar je Linksys. De Linksys moet dan verder het verkeer naar je NAS regelen.

Als je meer info nodig hebt, PM me dan even, want wellicht heb ik info nodig die je niet direct over het forum wilt delen ;)

Succes!
ik weet niet of het is toegestaan om hier met een variatie op te reageren....
Mijn situatie is diezelfde Thomson Experiabox, met daarachter niet een Linksys router maar een Cisco ASA5505.
Hoe stel ik de EB in, hoe stel ik de ASA in ?
Ik denk :
EB > ip adres van ASA met bijbehorend ip van "device X" en portmapping
ASA > interne ip adres van "device X" met access rule en PAT rule richting EB

Klopt dit, want ik zie door de Google bomen het bos niet meer....

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Volgens mij klopt het. Wat soms makkelijker is, is om je EB in bridge mode te laten zetten, als dit mogelijk is. Verder kun je er ook voor kiezen om je ASA in de DMZ van je EB te zetten. Dan wordt alles wat op je EB van buiten binnen komt doorgezet naar je ASA. Je ASA moet je dan met portforwardings naar je NAS configureren.

2 Routers achter elkaar is best lastig om te configureren. De bridgemode voorkomt dit door eigenlijk je externe IP op een lager niveau rechtstreeks door te zetten naar de verbinding met de ASA. Je ASA moet dan op de WAN poort begrijpen dat hij het externe IP van je internet verbinding binnenkrijgt en niet een lokaal IP adres. Het lijkt er dan dus op alsof je EB helemaal niet bestaat in je netwerk.
Met DMZ bereik je hetzelfde, maar je ASA heeft een lokaal IP adres en je EB moet dus op IP niveau verkeer doorzetten naar de ASA.

Succes er mee!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
ElCondor schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:13:
Volgens mij klopt het. Wat soms makkelijker is, is om je EB in bridge mode te laten zetten, als dit mogelijk is. Verder kun je er ook voor kiezen om je ASA in de DMZ van je EB te zetten. Dan wordt alles wat op je EB van buiten binnen komt doorgezet naar je ASA. Je ASA moet je dan met portforwardings naar je NAS configureren.

2 Routers achter elkaar is best lastig om te configureren. De bridgemode voorkomt dit door eigenlijk je externe IP op een lager niveau rechtstreeks door te zetten naar de verbinding met de ASA. Je ASA moet dan op de WAN poort begrijpen dat hij het externe IP van je internet verbinding binnenkrijgt en niet een lokaal IP adres. Het lijkt er dan dus op alsof je EB helemaal niet bestaat in je netwerk.
Met DMZ bereik je hetzelfde, maar je ASA heeft een lokaal IP adres en je EB moet dus op IP niveau verkeer doorzetten naar de ASA.

Succes er mee!
Bedankt voor de feedback.
DMZ in de EB is niet te configureren. Ik snap je verhaal wel. Ik heb lange tijd een Thomson 780 in bridged mode gehad en daarachter een firewall. Werkte prima.
Ik ga eens proberen om een reserve EB die ik nog heb liggen in bridged mode te krijgen.
Pagina: 1