Kan weg, opgelost.
[ Voor 123% gewijzigd door RobertR op 04-06-2013 13:26 ]
[ Voor 123% gewijzigd door RobertR op 04-06-2013 13:26 ]
Ik ben geen Google Maps expert, maar "offline html" en "Google Maps is daarin geïntegreerd" gaat bij mij even niet samen (ik zeg niet dat 't niet kan maar ook dat zal de nodige moeite kosten). Heb je een offline kopie van Google Maps dan ofzo? En, maar ook daar kan ik me vergissen, volgens mij is deze manier van gebruik tegen de gebruiksvoorwaarden (maar dat zou ik je moeten nazoeken).RobertCivic schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:12:
Het betreft een offline html pagina, de pagina is grotendeels klaar en Google Maps is daarin geïntegreerd.
[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 22-04-2013 19:33 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Even ter aanvulling: het lijkt me stug dat een apparaat dat in principe wereldwijd gebruikt kan worden specifiek voor NL bedoelde coördinaten uitspuugt (maar: what do I know). Is het niet zo dat je die formule die je hebt gebruikt wordt om GPS coördinaten om te rekenen naar het rijksdriehoeksstelsel? En los daarvan: waarom zou je dat thuis moeten opzoeken; die formule is toch zo te googlen?P.O. Box schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:39:
even ter aanvulling: sommige GPS apparatuur geeft de coordinaten in rijksdriehoeksstelsel formaat...
[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 23-04-2013 10:18 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
1
2
3
| <markers> <marker lat="37.427770" lng="-122.144841"/> </markers> |
BTO
RobIII schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:55:
[...]
Even ter aanvulling: het lijkt me stug dat een apparaat dat in principe wereldwijd gebruikt kan worden specifiek voor NL bedoelde coördinaten uitspuugt (maar: what do I know). Is het niet zo dat je die formule die je hebt gebruikt wordt om GPS coördinaten om te rekenen naar het rijksdriehoeksstelsel? En los daarvan: waarom zou je dat thuis moeten opzoeken; die formule is toch zo te googlen?(Zie bijv. hier en hier).
Bedoel je niet toevallig dit?
Bedankt voor de aanvulling, wanneer ik dusdanig ver ben dat ik dit nodig kan hebben zal ik contact met je opnemen, indien ik het niet op het wereld wijde web kan vindenP.O. Box schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:39:
even ter aanvulling: sommige GPS apparatuur geeft de coordinaten in rijksdriehoeksstelsel formaat... je zult deze coordinaten dan moeten converteren naar LatLong waardes om zo de (bij benadering) juiste maps-lokatie te krijgen... ik kan nu de link naar de PDF met de wiskundige omrekening even niet vinden, maar mocht je daar behoefte aan hebben, dan kan ik hem thuis wel even uit mijn favorieten vissen voor je
Bedankt voor de toevoeging!RobIII schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:55:
[...]
Even ter aanvulling: het lijkt me stug dat een apparaat dat in principe wereldwijd gebruikt kan worden specifiek voor NL bedoelde coördinaten uitspuugt (maar: what do I know). Is het niet zo dat je die formule die je hebt gebruikt wordt om GPS coördinaten om te rekenen naar het rijksdriehoeksstelsel? En los daarvan: waarom zou je dat thuis moeten opzoeken; die formule is toch zo te googlen?(Zie bijv. hier en hier).
Bedoel je niet toevallig dit?
Bedankt, ik zal dit overleggen met de projectleden die de 'pagina' hebben ontwikkeld.bonzen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:04:
Van wat ik uit de situatie omschrijving begrijp krijg je de coördinatie reeds binnen van een boei. deze moeten verwerkt worden op je pagina.
Als je google maps al gebruikt dan kun je met een XML feed de locatie aan de map toevoegen.
je moet er voor zorgen dat er een XML in de volgende indeling gemaakt wordt:
code:
1 2 3 <markers> <marker lat="37.427770" lng="-122.144841"/> </markers>
kijk op de volgende link voor een opzet over hoe je het er aan de front-end uit zou moeten zien:
http://gmaps-samples-v3.googlecode.com/svn/trunk/xmlparsing/
Jij slaat de spijker op z'n kop, dit is precies wat ik bedoel met de ontvanger (tevens aangepast in de eerste post). Over de software, ongeveer hetzelfde heb ik begrepen van één van mijn docenten, een kleine applicatie die naar de USB poort luisterd en de data hieruit beschikbaar maakt voor toepassing op de html pagina. Ik zal mij even inlezen op java/c#/visual basic/python die jij aanraad, weet je toevallig één van de betere sites om hierover te leren?epic007 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:40:
Bedoel je met offline html pagina dat de pagina alleen maar op de computer te gebruiken is waar de ontvanger op aangesloten is?
Ik denk dat je software moet gaan schrijven die de USB ontvanger uitleest en de data in een database stopt of als xml wegschrijft die weer gebruikt wordt in de html pagina. Met html / javascript zelf zal dit niet lukken. Misschien met php maar met java/c#/visual basic/python zou het wel moeten lukken.
Inderdaad een leuk project, daarnaast ook zeer uitdagend. Helaas is het voor mijzelf erg lastig omdat ik in dit project alleen maar buiten mijn studierichting bezig ben, maar dit maakt het ook interessant.TheNephilim schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:38:
Leuk project!
Zelf heb ik zo ook geen idee hoe je dat zo even op kan lossen. Wellicht is het mogelijk om een webserver te installeren op de PC die aangesloten is op de ontvanger en daarmee de rechten zo instellen dat hij doormiddel van exec in PHP een XML/JSON/oid bestandje genereert met de GPS coördinaten.
De coördinaten lees je dan weer uit in iets met JavaScript om de markers op het Google Maps canvas te plotten.
Het zal dan al snel een Linux bakje moeten worden denk ik, tenminste; ik denk dat je daarmee de meeste mogelijkheden hebt. Zolang je op die webserver geen input mogelijk maakt en het verder netjes afbakent, hoeven die extra rechten niet zo'n probleem te zijn. Helemaal niet als je het slechts lokaal gebruikt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq