Toon posts:

Wie kent dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vraagje,

Ik ben zelf een systeem aan het samenstellen en nu viel mijn keus op dit moederbord vanwege de voordelige prijs (398,-) en het feit dat ik gebruik wil maken van het nieuwe DDR geheugen. Dit moederbord maakt gebruik van het ook nieuwe AMD761 chipset.

DFI AK76-sn. Persoonlijk heb ik tot heden toe nog niemand hierover zien spreken over dit merk&board. Graag jullie reacties.

bvd dank

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen persoonlijke ervaring maa, maar was naar aanleiding van veel positieve berichten erover aan het overwegen om voor een vriend in te bouwen.

Is relatief goedkoop en heeft alle VCore, FSB en multiplier settings die ontbreken op de anderen. En het schijnt in sommige benches de meeste andere mobo's eruit te lopen. Kortom, schijnt een aanrader te zijn.

Ik tik dit overigens op een andere DFI mobo- een jaar geleden 2e hands overgekocht en geen enkel probleem mee (K6BX3+ So7 bak)

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Tikken op een moederbord goh dat doe ik meestal op mijn toetsenbord (sorry kon het niet laten) :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Klinkt heel positief! De reden dat ook mijn keus is gevallen op name AMD760/761 chipsets isvanwege de vele "slechte" verhalen die ik hoor over AMD`s VIA chipsets.
Deze schijnen nogal eens instabiel te zijn en het laatste wat ik wil is een PC die om de haver klap vastloopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, dan zou ik je borst maar nat maken-

De DFI heeft (net zoals iedere productie 760 mobo die ik ken) naast een AMD761 northbridge een VIA southbridge (686B in dit geval). Dus de issues die ivm daarmee bekend staan zou je ook kunnen tegenkomen.

Maar ja, hoe ontkom je daaraan?

- ALi nemen... niet echt beter, zeker niet sneller
- wachten op de SiS735 en hopen dat die in productie zo stabiel en snel is al op de pre-productie mobo's die het reviewcircuit gepasseerd zijn.
- een 760MP mobo nemen- heeft tenminste een 766 southbrigde, maar kost wel 4x zoveel

Kortom, gewoon de DFI nemen (of een vergelijkbare), want aan die VIA kuren ontkom je voorlopig niet (en ze vallen meestal best mee, als je een paar 4-in-1 sets geprobeerd hebt).

En wat betreft dat getik op de mobo... gelijk heb je, maar wacht maar op m'n casemod... zie je wat je allemaal met een mobo kan>:)

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik denk hierbij dat ik het risico maar moet nemen. Je hoort zoveel uiteenlopende verhalen over verschillende moederborden dat je door de bomen het bos niet meer ziet! Maarja daartegen bij een betrouwbare winkel kopen lijkt me dan ook de beste optie ;)
Pagina: 1