Mijn eerste LAN-party

Pagina: 1
Acties:

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:15
Dus, zoals de titel al aan toont ben ik van plan om mijn eerste LAN-party te gaan organiseren.
Daarom vraag ik jullie mede tweakers om hulp zodat ik goed voorbereid zal zijn! Er komen 5-6 man.

Met goede moed en vol vertrouwen ga ik dit feestje organiseren. Er zijn 6 genodigden waarvan ze allemaal zullen komen. Nu lees ik op internet dat het beter is als je niet gebruikt maakt van het wireless internet maar juist wired. Onze router die wij thuis gebruiken bezit over maar 4 poorten waarvan deze alle 4 in gebruik zijn, nu kan ik er hiervan 2 loskoppelen en houd ik er dus nog 2 over, 1 is van mijn eigen PC en deze zal dus voor mijzelf vrij zijn. Dat betekent dat er 2 vrij zijn voor de gasten, er is een grote kans dat we gebruik maken van een xbox 360 die mogelijk ook nog een slot daarvan nodig heeft.

Het komt er dus op neer dat er in principe nog 1 over is voor een andere PC. Er zijn 2 gasten die met laptop aan zullen komen zetten en kunnen eventueel gebruik maken van het draadloos internet (alhoewel dit niet de beste optie is). Nu kom ik dus 5 poorten te kort. Op internet lees ik dat ik een switch nodig heb.

Het punt is, ik houd niet regelmatig een LAN-party dus zal ik alsnog een switch moeten aanschaffen? Hoe duur zijn deze? Het liefst geef ik hier geen fortuin aan uit aangezien ik niet regelmatig LAN-party's organiserer (de eerste keer dus).

Graag heb ik hulp met wat ik het beste kan doen en wat ik eventueel het beste aan kan schaffen. Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven (wellicht mensen die al ooit een LAN-party hebben georganiseerd).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Unmanaged gigabit switch met 8 poorten halen? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang er een switch aan. Een bedraad netwerk is gewoon heel veel fijner dan wireless, zeker als je er zit met 4 man. Een switch heb je al vanaf een paar tientjes, dus daar hoef je het niet voor te laten. (en anders kun je er vast wel eentje lenen van iemand). Pak bij voorkeur wel een beetje een fatsoenlijke, ik weet nog wel dat mijn edimax switchje er continu uitvloog, terwijl mijn 3Com het prima deed (dat was toen met 10 PCs geloof ik).

Lannen met 6 man is prima te doen op een enkele switch en 1 of 2 stroomgroepen (afhankelijk van wat er allemaal meegenomen wordt). Daar moet je je waarschijnlijk net zoveel zorgen over maken als over het feit of er wel genoeg bier in je koelkast ligt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:06:
Unmanaged gigabit switch met 8 poorten halen? :+
Gigabit is nergens voor nodig natuurlijk..

Maarehm, TS, je hebt idd een switch nodig (en de benodigde kabeltjes). Maar dat heeft één van je matties vást wel ergens liggen joh, gewoon ff rondvragen :)

En anders kosten die dingen maximaal twee tientjes bij de lokale computerboer of anders in de Pricewatch.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Alles hier voldoet :)

Je gaat waarschijnlijk toch met zijn allen bij elkaar zitten, dat ding in het midden, een netwerkkabel naar je modem/router, iedereen inprikken op dat ding en iedereen kan aan de gang. Je modem/router doet DHCP (als het goed is) dus als iedereen zijn netwerkkaart op 'automatisch IP verkrijgen' zet dan komt dat goed.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Osiris schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:08:
[...]

Gigabit is nergens voor nodig natuurlijk..

Maarehm, TS, je hebt idd een switch nodig (en de benodigde kabeltjes). Maar dat heeft één van je matties vást wel ergens liggen joh, gewoon ff rondvragen :)

En anders kosten die dingen maximaal twee tientjes bij de lokale computerboer of anders in de Pricewatch.
Die dingen kosten je 30 tot 40 euro :+ De 5 poorts zijn nog goedkoper. Voor het delen van bestanden is gigabit wel fijn. Al doe je dat natuurlijk nooit op een lan :+ Helemaal echt nooit /3 :7 O-)

pricewatch: D-Link DGS-108

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb dit weekend nog een LAN party gehad met 4 vrienden (6 man in totaal). Wij hebben gebruik gemaakt van 2 simpele 5 poort switches die we nog hadden liggen. Voor onze LAN parties vraag ik de gasten altijd om een LAN kabel mee te nemen. 2 meter is doorgaans al genoeg en dit kost maar een paar euro per stuk.

Ik kan je echt aanraden om een switch te kopen als je deze niet hebt. Mijn ervaring is dat als je met meerdere machines op een wireless netwerk gaat zitten gamen, dit niet altijd vlekkeloos loopt. Een 10/100 mbit switch kost ook niet zo heel veel. Zie bijvoorbeeld: pricewatch: Asus GigaX 1008

Vergeet ook niet om extra stekkerdozen te regelen. Dit gaat bij ons altijd fout. :o Gelukkig zit er altijd wel een bouwmarkt in de buurt waar je ze kan halen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 14:06
Koop gewoon zo'n 8-poorts TP-Link'je , gebruik ik ook altijd voor mijn lan-parties met 4-5 man

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 14:06
Tja, het komt er dus nu eigenlijk op neer of je dus echt maar één lan-party gaat organiseren of dat je later nog meer lan-parties wilt geven. Zo'n ding kost 20 euro excl eventuele kabels, maar je kunt dus ook zoals boven is genoemd een switch 'proberen' en dan na de lan-party weer terugbrengen.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45
Toen ik in 2000 jaarlijks 2 lan parties had (20-30 man) en nog bij Mycom werkte, kochten we gewoon switches en kabels en die werden ook na het weekeind eer retour gebracht.
Zijn ze goed ingewerkt zeiden we dan maar, uiteraard moet je het wel spik en span weer retour brengen dan is er niets aan de hand.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• PietjeKlaassen
Wow, hallo allemaal.

Bedankt voor zoveel snelle reacties :D.

Ik keek hier thuis ook nog even rond en het blijkt dat we zelf ook nog een KONIG CMP-EHUB15 10/100M fast ethernet switch hebben liggen (http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1115697), maar hier zit van alles in gepleurd en heb zo een twee drie niet gekeken wat er allemaal in zat. Maarja, straks overal stickertjes op plakken eruit flikkeren en daarna alles er weer terug in stoppen is eventueel een tijdelijke optie.

Maar dan kan ik dus niet de rest gewoon aansluiten op de router? Want dan heeft iedereen een ~5m internet kabel nodig hebben (dat is de geschatte afstand van de router naar de woonkamer).

Off topic, ik had het idee van de lan-party al aan mijn moeder verteld en nu beginnen m'n ouders te mekkeren over al die onzin dat ik een vakantiebaantje moet zoeken. Ik ga al 5x per week naar school en werk om de 2 weken in een discotheek. Ik krijg altijd dat gezeik over ''gamen is slecht, doe iets nuttigs'', ben ik de enige? Bah bah. Ook sta ik al ingeschreven bij een uitzendbureau en sta ik op beschikbaar vanaf de dag dat mijn vakantie begint.

edit: spellingscorrectie

[ Voor 6% gewijzigd door PietjeKlaassen op 22-04-2013 19:16 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45
Laat ze Elky googelen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• PietjeKlaassen
Heeft het aanschaffen van een switch ook voordelige gevolgen voor mijzelf? Stel ik schaf zoiets als dit aan: pricewatch: Sweex SW128.

Levert dit ook sneller internet voor mijzelf op? Ik game namelijk regelmatig en ik download ook wel het een en ander en heb altijd nooit echt kunnen gamen en downloaden tegelijk, dan wordt mijn ping namelijk te hoog waardoor het allemaal trager reageert. Zou dit d.m.v. een switch wel mogelijk zijn?

Als het namelijk voordelige gevolgen voor mij heeft vind ik het geen probleem om daar 3 tientjes aan te besteden, thanks in advance!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Je hoeft niet met stickertjes te gaan beginnen. Een switch is plug and play. Je kunt een pc gewoon in een andere poort drukken en hij doet het weer.

Om sneller internet te krijgen moet je een sneller abonnement aanschaffen (of overgaan op snel glasvezel als dat al bij jullie ligt).

[ Voor 31% gewijzigd door hylke94 op 22-04-2013 19:27 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

zo, even een paar offtopic reacties verwijderd.. Zullen we nu gewoon ontopic blijven? geneuzel over het 'lenen' van een switch bij een winkel vind ik niet kunnen.

• PietjeKlaassen
Heb ik persee een GB switch nodig of heb ik voldoende met deze pricewatch: TP-Link TL-SF1008D 10/100 8 poort switch.

Aangezien ik op deze site ook mijn harde schijf ga kopen hoef ik dus geen verzendkosten te betalen omdat ik boven de 80 euro kom, ook zal ik hier een aantal netwerk kabels kopen.

Of raden jullie mij aan om een GB switch aan te schaffen?

Heeft trouwens iemand ervaring met deze TP link switch?

• Wortelsoep
  • Niet online
PietjeKlaassen waar woon je ergens in de buurt? Er is vast wel een Tweaker in de buurt die je een switch wil uitlenen. Als je in de buurt van Leiden woont kun je van mij een 3Com 3300XM lenen. Ooit aangeschaft voor LANs ook, nu liggen ze al jaren ongebruikt in de kast dus ik ben allang blij als iemand er gebruik van kan maken.
Niet dat het nou zo'n grote aanschaf is verder, zo'n switch, maar het zou je toch weer 2 tientjes besparen.
PS: Sweex, don't do it.

• PietjeKlaassen
Ik woon in limburg tegen de grens van brabant. Plaatsen die in de buurt liggen zijn venlo, weert, deurne, eventueel roermond.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Bad Brains schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:35:
Toen ik in 2000 jaarlijks 2 lan parties had (20-30 man) en nog bij Mycom werkte, kochten we gewoon switches en kabels en die werden ook na het weekeind eer retour gebracht.
Zijn ze goed ingewerkt zeiden we dan maar, uiteraard moet je het wel spik en span weer retour brengen dan is er niets aan de hand.
Mja.. Riekt volgens mij naar oplichting (niet in de ergste zin van het woord).
Volgende de wet wel mogelijk maar moreel gesproken niet helemaal de bedoeling.
Equator schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:49:
zo, even een paar offtopic reacties verwijderd.. Zullen we nu gewoon ontopic blijven? geneuzel over het 'lenen' van een switch bij een winkel vind ik niet kunnen.
Owh, dat bericht lees ik nu pas. Nevermind dan maar. Maar dan vind ik dat het originele bericht ook weg mag ;). Maar goed, als je het er niet mee eens bent laat maar weten dat gum ik hem wel uit. :+

---------------

Zoals gezegd: koop een switch :9.
Gigabit is zeker niet per se nodig maar scheelt in prijs ook niet zoveel en kwaad kan het nooit, zeker niet als je nog bestanden wilt delen voor in de toekomst. Maar ook 100 Mbit volstaat als het puur om de gaming gaat.
Aangezien ik op deze site ook mijn harde schijf ga kopen hoef ik dus geen verzendkosten te betalen omdat ik boven de 80 euro kom, ook zal ik hier een aantal netwerk kabels kopen.
Welke site? Je linkt naar een pricewatch-pagina waar tal van sites genoemd staan :).

[ Voor 48% gewijzigd door Eagle Creek op 23-04-2013 09:16 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• PietjeKlaassen
Zoals gezegd: koop een switch :9.
Gigabit is zeker niet per se nodig maar scheelt in prijs ook niet zoveel en kwaad kan het nooit, zeker niet als je nog bestanden wilt delen voor in de toekomst. Maar ook 100 Mbit volstaat als het puur om de gaming gaat.
Nou, ik ben van plan een 2e monitor te kopen, een 2e HDD, netwerkkabels en een switch dus voor sommigen is het maar een tientje maar voor mij scheelt het op dit moment toch wel hoor.

Hoe zal het overzetten van data zijn met die 100/10 switch? De mensen die komen moet namelijk de games die we gaan spelen van een shared folder halen, en uren wachten is natuurlijk wel vervelend. Sorry dat ik hier geen verstand van heb, en voor sommigen is het mischien vervelend dat ik al deze vragen stel maarja...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

PietjeKlaassen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:00:
Heb ik persee een GB switch nodig of heb ik voldoende met deze pricewatch: TP-Link TL-SF1008D 10/100 8 poort switch.

Of raden jullie mij aan om een GB switch aan te schaffen?

Heeft trouwens iemand ervaring met deze TP link switch?
Een GB switch aanschaffen heeft alleen zin als je van plan bent om veel grote bestanden te gaan delen over het netwerk. Als je bijvoorbeeld 100 GB aan ISO's wil delen, dan duurt dat met een 1000 mbit switch een stuk korter dan met een 10/100 mbit switch, er vanuit gaande dat iedereen die op je LAN party komt ook een 1000 mbit netwerkadapter in zijn/haar PC heeft zitten. Als je dit niet van plan bent, zou ik het gewoon bij een 10/100 mbit switch houden. Dit is voor gamen meer dan voldoende en dit scheelt weer wat in de aanschafprijs.
PietjeKlaassen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:18:
Hoe zal het overzetten van data zijn met die 100/10 switch? De mensen die komen moet namelijk de games die we gaan spelen van een shared folder halen, en uren wachten is natuurlijk wel vervelend. Sorry dat ik hier geen verstand van heb, en voor sommigen is het mischien vervelend dat ik al deze vragen stel maarja...
Dat kan je zo uitrekenen.

100 mbit per seconde / 8 = 12,5 MB per seconde
1000 mbit per seconde / 8 = 125 MB per seconde
Een byte bestaat uit 8 bits. Vandaar het delen door 8.

Dit zijn theoretische maximums en zijn afhankelijk van meerdere factoren, zoals onder andere je hardeschijf, maar dan kan je in ieder geval uitrekenen hoe lang het ongeveer zou duren als je bijvoorbeeld een ISO van 4,5 GB op een andere PC wil zetten via het netwerk.

[ Voor 28% gewijzigd door Rhannie op 23-04-2013 09:27 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• PietjeKlaassen
Een GB switch aanschaffen heeft alleen zin als je van plan bent om veel grote bestanden te gaan delen over het netwerk. Als je bijvoorbeeld 100 GB aan ISO's wil delen, dan duurt dat met een 1000 mbit switch een stuk korter dan met een 10/100 mbit switch, er vanuit gaande dat iedereen die op je LAN party komt ook een 1000 mbit netwerkadapter in zijn/haar PC heeft zitten. Als je dit niet van plan bent, zou ik het gewoon bij een 10/100 mbit switch houden. Dit is voor gamen meer dan voldoende en dit scheelt weer wat in de aanschafprijs.
Wat zal het zijn, mischien 40gb aan games die geshared moet worden. Ik was van plan eerst wat toernooitjes te houden dus tijdens het gamen kunnen we natuurlijk de rest van de bestanden overzetten, en het is niet dat we echt ontzettende haast hierbij hebben aangezien we ook een xbox 360 beschikbaar hebben (dit is nu geregeld, yay halo 3 toernooitjes :D).

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 14:50
100Mb = 12,5MB/s

Een beetje fatsoenlijke game kost 9GB, dus ongeveer 720 seconden --> 12 minuten. Dit is als je borderlands gaat lannen bijvoorbeeld. Als je generals gaat spelen, ben je een minuut kwijt de folder te kopieeren. Gigabit gaat logischerwijs 10x zo snel (theoretisch, je HDD moet het ook maar aankunnen)

Edit: 40GB is wel veel, maar ik neem aan dat dat meerdere spellen zijn? Gigabit is dan wel fijner natuurlijk, maar eventueel kan je nog kopieeren tijdens het gamen, dus dan merk je er niet zo veel van (al verdient het geen schoonheidsprijs natuurlijk)

[ Voor 28% gewijzigd door Pietjebelll op 23-04-2013 09:29 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
10/100 Mbit is echt prima hoor. Je kunt wel gigabit doen maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat het ook echt 10x zo snel gaat, meestal redt je systeem dat gewoon niet.
Misschien vind je volgende week nog wel wat op de rommelmarkt. Blijf wel weg van Sweex en Sitecom, dat zijn budgetmerken die veel rotzooi hebben gemaakt. En zorg dat je een switch hebt, niet een hub.

edit: voor het delen van grote files zou ik trouwens DC++ gebruiken. De standaard Windows filesharing is niet zo best, sloom vooral (althans, dat was mijn ervaring back in the days, toen Windows XP nog de norm was... och ik word oud }:O )

[ Voor 28% gewijzigd door Wortelsoep op 23-04-2013 09:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het alleen gaat om een paar games op en neer te schuiven tussen een paar mensen zou ik zelf de moeite niet gaan nemen om een DChub op te zetten als je die nog niet hebt draaien. De windows filesharing is idd niet het beste wat je kunt vinden, maar het voldoet op zich wel.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:23
Wat persoonlijke ervaringen:

Koop een gigabit switch. Je kan zeggen er worden alleen wat spelletjes/iso over en weer gekopieerd maar dat kost toch een hoop tijd en het kan knap vervelend dat je moet wachten tot iedereen zijn spullen op orde heeft.

Zorg voor extra netwerkkabels/stroomblokken. Deze worden standaard vergeten. Zeker door de laptop gebruikers.

Als je bij een item denkt ah dat zullen ze wel meenemen. Nee dus.

Maak goede afspraken over eten/drinken.

Over de ouders. Hebben je ouders liever dat je met een groepje een weekendje op de camping gaat staan en je laat vollopen of dat hetzelfde groepje bij jouw thuis zit onder controle? En gamen is een sociale bezigheid. In de begintijd van World of Warcraft is mijn vader eens naast me gaan zitten met vertel eens wat je nu de hele avond doet. Toen ik heb ik Ventrillo op de speaker gezet en gewezen dat ieder mannetje op het scherm een echt persoon was. Heb ik mensen gevraagd te zwaaien naar het scherm. Toen snapte hij dat ik eigenlijk veel socialer bezig was dan op de bank voor de tv hangen.

Hij vond het toen wel leuk en begreep ook dat ik niet meteen kon opstaan als hij me nodig had. Moet natuurlijk van twee kanten komen. Ik stond niet meteen op maar wel op korte termijn en ik was wel bereikbaar voor hem.

[ Voor 11% gewijzigd door Seriph op 23-04-2013 11:59 ]

• PietjeKlaassen
Ik heb een bestelling geplaatst bij update.nl waaronder een 8 poort 10/100 switch.

CABLE-234 Kabel S-ATA Rood 2 0,84 1,67
UTP-0008/20 UTP Cat5e 20 Meter 1 3,16 3,16
UTP-0008-0.5BU UTP Cat5e 0.5 Meter Blauw 1 0,35 0,35
UTP-0008/5 UTP Cat5e 5 Meter 1 1,15 1,15
ST2000DM001 HDD Seagate Barracuda 2TB 3.5IN 7200RPM 64MB 1 81,78 81,78
TL-SF1008D TP-Link Switch 8-Poorts 1 9,39 9,39

Dus ik denk zo dat dit topic gesloten kan worden, bedankt voor alle hulp jongens.

edit: Seriph, ik lees jou reactie nu pas, de LAN-party duurt 2 en een halve dag, dan maar wat langer alle bestanden overzetten en in de tussentijd xboxen (is dat een woord? :p). Komt vast goed zo

Zoals je kunt zien heb ik een reserve netwerk kabel gekocht dat wel, en wat betreft stroom, voldoen normale stekkerdozen hier niet aan? Waar moet ik precies op letten?

[ Voor 28% gewijzigd door PietjeKlaassen op 23-04-2013 12:31 ]

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 14:50
Ik denk dat Seriph de adapters voor de laptops bedoelt. Dus niet de stekkerdozen, maar de snoeren die de laptop van stroom voorzien. Zo heb ik het tenminste begrepen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Ik denk meer dat hij erop doelt dat een pcgebruiker vaak al een stekkerdoos meeneemt omdat hij van meerdere stekkers gebruikmaakt en een laptopgebruiker niet omdat hij maar één stekker gebruikt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:23
Precies wat Eagle Creek zegt.

Laptop gebruiker neemt zijn adapter mee maar vergeet een stekkerblok omdat hij van maar een stekker gebruik maakt. Maar als hij zijn laptop in de muur steekt ontneemt hij een mogelijkheid voor een ander om daar zijn stekker blok in te steken en vaak komer er nog andere dingetjes bij. Telefoon opladers, muis/batterij opladers. Ik deed vroeger regelmatig thuis LAN party geven en er waren er altijd een of twee die hun stekkerblok waren vergeten. Ik had altijd extra in huis.
Pagina: 1