A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Je kan gewoon DHCP op je router aanzetten, en dan zorgen dat je router als primaire DNS server je SBS server als IP mee geeft. SBS server natuurlijk wel statisch buiten de DHCP range laten staan.
Wat een onnozele opmerking.johnkeates schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:46:
Om dat Windows gewoon reteslecht is in alles wat op netwerk aan komt is lijkt me.
Je kan gewoon DHCP op je router aanzetten, en dan zorgen dat je router als primaire DNS server je SBS server als IP mee geeft. SBS server natuurlijk wel statisch buiten de DHCP range laten staan.

Dit is een account.
In theorie schakelt SBS automatisch de DHCP uit zodra hij een nieuw DHCP server ziet (in dit geval je router) DNS zou ik ook via je router laten lopen.John2B schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:20:
We hebben momenteel de DHCP en DNS op de server geconfigureerd staan, en gebruiken de server alleen om in te loggen op het domein.
Echter we willen dit op de router configureren.
Dus DHCP uitzetten op de SBS2003 en aanzetten op de Router.![]()
DNS laat ik op de router verwijzen naar de server?
[ Voor 3% gewijzigd door Skoefel op 22-04-2013 19:37 ]
Mij lijkt van niet.johnkeates schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:46:
Om dat Windows gewoon reteslecht is in alles wat op netwerk aan komt is lijkt me.
Windows DHCP is over het algemeen veel flexibeler dan de DHCP in menig router. Sowieso bij consumentenspul. Wat voor router hebben we het hier over? Ik zou gewoon je gateway aanpassen in je DHCP naar je router en alles voor de rest laten wat het is.
Wat is de reden eigenlijk dat je DHCP wilt wisselen van apparaat?
johnkeates schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:46:

Natuurlijk..... En waarom precies?
Windows 2003 een goed OS, wat zeker DNS / DHCP zeer goed en stabiel kan aanbieden.
Dynamic Updates werkt ook helemaal perfect in deze configuratieJe kan gewoon DHCP op je router aanzetten, en dan zorgen dat je router als primaire DNS server je SBS server als IP mee geeft. SBS server natuurlijk wel statisch buiten de DHCP range laten staan.

Of wel een top advies.... not...
dus:
Wat gebeurt er met een PC die aanlogt indien de server op dat moment niet aanstaat? aanloggen lukt dan niet, lokaal wel?
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Als je ervoor zorgt dat je client wachtwoorden mogen cachen kunnen gebruikers gewoon inloggen met hun AD credentials. Mits ze op een machine inloggen waarop hun credentials cached zijn van een previous login natuurlijk.
Dan is dat het probleem wat je op moet lossen.John2B schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:43:
De SBS2003 heeft af en toe kuren, ..
Wat je nu doet is alleen maar symptoombestrijding
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het probleem wat "on"regelmatig de kop op steekt is dat er een bestand corrupt raakt en er weer een repair moet plaatsvinden. Dat lukt ook altijd wel... maar duurt even. En als de gebruikers door kunnen werken, kan ik in alle rust het probleem oplossenBrahiewahiewa schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:00:
[...]
Dan is dat het probleem wat je op moet lossen.
Wat je nu doet is alleen maar symptoombestrijding
Ik heb daar wat over opgezocht, maar vindt alleen registry settings voor XP? Is dit voor W7 ook nodig?Als je ervoor zorgt dat je client wachtwoorden mogen cachen kunnen gebruikers gewoon inloggen met hun AD credentials. Mits ze op een machine inloggen waarop hun credentials cached zijn van een previous login natuurlijk.
De laatste keer toen de server even down was, was inloggen niet mogelijk. Alleen door de netwerkstekker los te halen was lokaal inloggen mogelijk (daarna de stekker er weer in en internetten maar)

[ Voor 36% gewijzigd door John2B op 23-04-2013 20:53 ]