Ik was laatst bij mijn opa (90+) welke interactieve tv, bellen en internet via KPN heeft lopen. Ik heb een jaar geleden alles netjes voor hem ingesteld, het modem (een Arcadyan geval) een duidelijk SSID gegeven en het wachtwoord ook enigszins begrijpbaar maar toch veilig gemaakt.
Maar opeens kon hij geen verbinding met internet meer maken op zijn laptop, het draadloze netwerk werd niet meer herkend. Wat blijkt nu, de SSID is opeens veranderd naar ThomsonABCDE12345 en het wachtwoord is ook random geworden. Op de sticker achterop het modem staat bij SSID ARVABCDE12345 en het wachtwoord staat onder WPA2. Logisch dat hij geen verbinding kan maken als opeens het SSID en wachtwoord is veranderd
Maar hoe kan dit zijn gebeurd? Het is totaal onlogisch dat een Arcadyan opeens een Thomson SSID krijgt. Ook heeft hij of familie niks aangepast omdat ik zelf een password op de webinterface hebt gezet die alleen ik weet. Van een reset is ook geen sprake geweest omdat dit wachtwoord nog erop stond.
Hebben meer mensen dit meegemaakt? Of is dit een trucje van KPN geweest om een monteur langs te laten gaan bij oude mensen?
Ik vind het erg vreemd in elk geval, een modem gebruikt niet zomaar een SSID van een ander merk.
Maar opeens kon hij geen verbinding met internet meer maken op zijn laptop, het draadloze netwerk werd niet meer herkend. Wat blijkt nu, de SSID is opeens veranderd naar ThomsonABCDE12345 en het wachtwoord is ook random geworden. Op de sticker achterop het modem staat bij SSID ARVABCDE12345 en het wachtwoord staat onder WPA2. Logisch dat hij geen verbinding kan maken als opeens het SSID en wachtwoord is veranderd
Hebben meer mensen dit meegemaakt? Of is dit een trucje van KPN geweest om een monteur langs te laten gaan bij oude mensen?