Herinstallatie Windows 8 op een UEFI Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Net een nieuwe laptop binnengekomen van HP (HP Envy DV6-7380eb) met Windows 8 Preïnstalled en de nodige HP bloatware. Vandaar dat ik die laptop dus meteen wil clean opnieuw installeren dmv een Windows 8 OEM dvd.

Nu kan hij blijkbaar de harddrive niet vinden omdat de S-ATA driver waarschijnlijk mist. Die driver kan ik voor die laptop echter nergens terugvinden(op site van HP). Dus ik dacht laat ik even die UEFI afzetten in BIOS en gewoon booten onder CSM in Legacy Mode en daar vind hij gewoon wel meteen die hard disk met zijn bijbehorende partities terug.

Ik wil natuurlijk niet in Legacy mode installeren want anders zal Windows 8 geen productcode kunnen vinden... Ik heb eerder al eens een Windows 8 laptop met UEFI opnieuw geïnstalleerd dmv de OEM dvd en daar zag hij volgens mij gewoon de harddrive en werd Windows achteraf geactiveerd.

Ofwel kan ik nergens die driver vinden of zijn er andere mogelijkheden?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

laad windows in, en kijk welke chipset in apparaatbeheer staan, dan kan je die er bij laden!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Sinds wanneer kun je in apparaatbeheer zien welke chipset een pc/laptop heeft? Dat is in Windows toch niet te achterhalen zonder apps a la CPU-Z enzo te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 22-04-2013 15:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:53:
offtopic:
Sinds wanneer kun je in apparaatbeheer zien welke chipset een pc/laptop heeft? Dat is in Windows toch niet te achterhalen zonder apps a la CPU-Z enzo te gebruiken?
Dat kon altijd al, enige wat die tooltjes doen, is de hardware ID omzetten naar een omschrijving die men wel gewoon kan lezen adhv interne database met IDs. Niets weerhoud je om hetzelfde te doen en het ID wat je krijgt door Google te gooien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Intussen al gevonden... Ik was eigenlijk op zoek naar S-ATA/AHCI driver, maar blijkbaar zit die driver ook in de Intel Rapid Storage driver die bij deze laptop staat op de HP site :F . Deze uitgepakt en zo ingeladen...

[ Voor 11% gewijzigd door skelleniels op 22-04-2013 16:46 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:29:
[...]

Dat kon altijd al, enige wat die tooltjes doen, is de hardware ID omzetten naar een omschrijving die men wel gewoon kan lezen adhv interne database met IDs. Niets weerhoud je om hetzelfde te doen en het ID wat je krijgt door Google te gooien.
Ehm, vertel mij dan eens waar de chipset in apparaatbeheer staat? ;) Als ik al niet herkende hardware zie na een schone Windows, dan is dat meestal GPU, sound, (W)LAN, Bluetooth en een SMBuscontroller.

Ik heb de lijst met systeemapparaten op deze pc eens bekeken en ik zie geen chipset staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Het staat er ook niet als één onderdeel in:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/chipset_zooi.png
Het woord chipset komt iig vaak genoeg voor :P

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:07

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CDzOWU5.png

Ik zie hier zelf anders wel welke chipset ik moet gebruiken. ;)

Ik.. sneller.. moeten.. Hierboven is het al gezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 22-04-2013 17:14 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou, ik zie het niet :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/chipset.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Pak bijv. die SMBus, open de eigenschappen kijk bij details naar de hardware IDs en ram die in google en kijk wat er uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die geeft geen chipset:
Chip Number: R309218
Chip Description: SM Bus controller
Notes: ftp://ftp.dell.com/chipset/R309218.exe
Aldus PCI Database.

Gaat overigens om pricewatch: Gigabyte GA-A55M-S2HP , met de A75 chipset.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 22-04-2013 20:45 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1