Toon posts:

Probleem met installatie/gebruik windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een paar jaar geleden heb ik een pc in elkaar laten zetten:

Asrock 870 Extreme3
Scythe Mugen 2 Rev.B
AMD Phenom II X4 955 Black Edition Rev.C 3.20 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
GeIL Value Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Club3D Radeon HD 5850 OC 1024 MB
Sony AD-7260S-0B DVD/RW 24x SATA Dual Layer Black Bulk S-ATA, OEM, Zwart
Seasonic M12II 520 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating

Nu heb ik al een poosje het probleem dat de computer zomaar vast loopt. Je kunt de muis niet meer bewegen, toetsenbord reageert niet etc. Maar de koeling blijft wel doorgaan en je hoort de pc blijven lopen.

Dit probleem deed zich eerst heel af en toe voor maar dat werd steeds vaker en sneller na het opstarten. Nu heb ik windows eraf gehaald maar nu loopt hij tijdens de installatie van windows al vast. Mijn pc is al een keer ter reperatie opgestuurd, toen werd mij verteld dat het probleem in het geheugen ligt. Hij deed het een paar maanden weer normaal maar is nu dus weer stuk.

Kan iemand mij hier helpen? Ik weet vrijwel zeker dat het geen temp probleem is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:34

M2M

medicijnman

Stap 1: Schroef het ding eens open en blaas er met een busje perslucht eens doorheen (Houdt ventilators stil!)
Stap 2: Download de ultimate boot cd, brand de cd en boot vanaf die cd. Draai memtest86 voor een uurtje of 8 (overnacht is het gemakkelijkst). Als je geheugen stuk zou zijn, staat dat netjes op je scherm.

Stap 3: voedingsspanningen doormeten met een multimeter. Zwarte draden zijn ground, rood is +5V en geel is +12V. Meer dan 5% afwijking en het is dan ook tijd voor een nieuwe voeding.

-_-