Advies Onderlinge Compatibiliteit Componenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513024

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het het volgende, nog fictieve, systeem samengesteld:

Moederbord: ASROCK 970 Extreme4
CPU: AMD FX-8350
SSD: Mushkin 60GB (MKNSSDCR60GB)
HDD: Western Digital 500GB (WD5003AZEX)
RAM: G.SKILL 8GB DDR-3 1600 KIT (2 modules) (F3-12800CL9D-8GBXL)
GPU: SAPPHIRE 7750 (2GB)
Optisch station: LG GH24NS70

Mijn vraag aan jullie is: zijn al deze componenten met elkaar compatible? Of kunnen er zich problemen voordoen? Zo ja, welke?

Ik heb zelf al enig onderzoek gedaan op het internet en volgensmij zou deze combinatie van componenten niet tot problemen moeten leiden. Ik wil het echter graag zeker weten voordat ik overga tot het bestellen van de componenten.

Graag jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 23:55
Dat zal wel werken ja.
Wat ga je doen met de PC? En wat is je budget? Lees ook even dit door, lees de vragen en zet het antwoord hier neer.
DAA beleid

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Kleine toevoeging. Geen idee wat je met het systeem wilt, maar zou even kijken naar wat voor geheugen er op die 7750 zit. Ik meen dat de 2gb variant met dd3 geheugen komt en de 1gb variant met dd5, als er iets van gaming in je planning zit ga je dat verschil zeker merken in het voordeel van dd5 (ook al heeft die minder geheugen aan boord).

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als het een systeem wordt om mee te gamen dan heb je een zwaardere videokaart nodig.
En als het systeem bedoeld is voor videobewerking/downloaden ed. dan heb je een grotere harddisk nodig want 500GB zit zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De PC is niet voor mezelf maar voor een familielid. Het systeem zal niet gebruikt worden om te gamen. Eerder voor de basis van het computeren, zoals webbrowsing, MS Office etc.
Ik begrijp echter dat deze setup dan nogal OVERKILL is in verhouding met het daadwerkelijke gebruik.
Dit is echter met opzet gedaan. Op deze manier hoop ik dat de PC langer mee kan gaan. Mede gelet op de ontwikkelingen die dit jaar en de komende jaren in het verschiet liggen. Qua budget past bovenstaande configuratie prima. (€600-€650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Is het dan niet handiger om dat geld van die 7750 in de cpu bij te stoppen en een i5/i7 te halen? Lijkt me zuiniger en beter performen voor het geld (ervan afgezien dat een i3 wss al overkill is voor waar het voor gebruikt wordt, maar dat had je zelf al door :P).

Of een 128/256 gb ssd van Samsung of Crucial. Weet niet of Mushkin wat is qua ssd's maar zou zelf eerder geneigd zijn om voor de modellen te gaan die zich al bewezen hebben ;)

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelf heb ik inderdaad ook gekeken naar een 3e genaratie I7 (3770) en I5 (3570).
De FX-8350 presteert niet zo goed als de 3770 maar komt er wel dichtbij in de buurt. (http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html)
Dat terwijl de FX-8350 nog goedkoper is dan de I5 3570. Vandaar dat ik gekozen heb voor de FX-8350.
Qua stroomverbruik/zuinigheid, lijkt me dit een klein offer dat gebracht wordt.

PS. Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Een fx-8350 is wel goedkoper dan een i5 3570, maar je schaft er wel een videokaart extra bij aan van 80-90 euro. Die hoef je bij een i5 niet los aan te schaffen, want die heeft gewoon een Intel HD Graphics aan boord die voor office en internet e.d. prima volstaat.

Daarnaast vertrouw ik passmark voor geen meter, wel vaker hele rare dingen van gezien :P
Zou eerder zoiets bekijken http://www.overclockersclub.com/reviews/amd_fx8350/
(zou voor huis tuin en keuken gebruik vooral naar dingen als winrar en office kijken dus)

[ Voor 9% gewijzigd door Oraijon op 22-04-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de website die je stuurde zojuist bekeken. Als deze website een betere indicatie is dan passmark, dan doet de FX-8350 het nog lang niet zo slecht vergeleken met de 3770K.

Daarnaast biedt intel hd graphics 4000 geen ondersteuning voor hogere resuluties die in de toekomst de standaard worden. De 7750 is wel al in staat om UHD resoluties te genereren. Ik weet dat dit nu nog toekomstmuziek is, maar ooit komt het er wel van. Zoals ik al eerder had aangegeven doet dit familielid lang met een computer (8 jaar). Over 8 jaar is het 2021...daarom lijkt het me toch wel verstandig om de OVERKILL te gebruiken om de concurrentie met toekomstige componenten op z'n minst enigzins aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een computer kopen "op de toekomst" is eigenlijk altijd een kwestie van de koude kermis thuiskomen.
Zeker als je nu reeds inzet op zwakke componentnen.

(de ssd is te klein en dus langzaam en heeft een sandforce controller: rommel dus)
(de harde schijf is nu al krap en verouderd):
(voor de bewerkingen die je en in de toekomst doet volstaat een intel met ingebouwde gpu ruimschoots: nu maakt de bak onnodig lawaai en verbruikt veel meer stroom. Ik zelf game zelfs met mijn i5-2500K !)
Pagina: 1