Internet Explorer DNS cache wissen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 23:05
Ik plaats deze hier ipv programmeren omdat ik niet zo zeer code zoek maar een manier om te zorgen dat IE aanpassingen oppakt.

Ik moet tegen verschillende webservers praten. Ik heb een tool gemaakt. Ik stel de Proxy in vanaf code. Zonder exception praat je dan tegen "productie". Als ik een "exception" voor een bepaalde site maak dan kan ik iets in de OTA benaderen. Dit werkt prima.

Echter, ik verander in de hosts file van het systeem het IP van de website die ik probeer te benaderen.
Dit pakt IE niet snel genoeg op.

Ik vond wat linkjes op het internet. Hiermee kan je dan "dnstimeout" instellen door items aan te maken in:
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
Er waren nog een paar keys die je hier kon aanmaken, ik heb alleen nu de code niet bij de hand.

Dit helpt een beetje. Echter kan het dan soms nog een paar seconden duren (F5'en) voordat IE het oppikt. Ik zoek een methode om dit te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24
ipconfig /flushdns in de command prompt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:57:
ipconfig /flushdns in de command prompt :)
Werkt dat met een openstaande browser? In ieder geval Firefox heeft ook zijn eigen DNS-cache. Ik dacht IE ook.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

en ctrl+f5 werkt niet? hiermee wordt de pagina die je opvraagd niet uit cache geladen, maar van je webserver geladen.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Room42 schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:58:
[...]

Werkt dat met een openstaande browser? In ieder geval Firefox heeft ook zijn eigen DNS-cache. Ik dacht IE ook.
Ik ga er vanuit dat hij toch opnieuw moet resolven.
Maar ik had niet gezien dat hij een proxy gebruikt. Waarschijnlijk gebruikt hij dan de DNS van de proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:06:
[...]

Ik ga er vanuit dat hij toch opnieuw moet resolven.
Maar ik had niet gezien dat hij een proxy gebruikt. Waarschijnlijk gebruikt hij dan de DNS van de proxy.
Nee, ik bedoel echt de cache van de browser. Firefox cached de DNS voor 1 uur. Als je Firefox een keer sluit en start, wordt de cache ook gewist. Dit geldt geloof ik ook voor IE.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Room42 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:12:
[...]

Nee, ik bedoel echt de cache van de browser. Firefox cached de DNS voor 1 uur. Als je Firefox een keer sluit en start, wordt de cache ook gewist. Dit geldt geloof ik ook voor IE.
Als je een proxy gebruikt zal de proxy de dns resolving doen en maakt het lokaal weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:13:
[...]

Als je een proxy gebruikt zal de proxy de dns resolving doen en maakt het lokaal weinig uit.
Eens, maar als je in IE een uitzondering plaatst (Proxy niet gebruiken voor ...), zal dat weer lokaal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 23:05
klopt, flushdns werkt niet. Ik zet idd een exception. Als ik echter het volgende doe bijv.

kies prod (dus geen exceptie) -> test1(wel exception en hostsfile aanpassen) -> prod -> test2 (wel exception en hostsfile aanpassen met ander IP)
Dan kom ik uit op de eerste test omgeving.
Pagina: 1