Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen, uw hulp is gevraagd.
Mijn vader is Adjunct-directeur op een middelbare school, en wil graag de notities die hij maakt tijdens vergaderingen/meetings digitaal krijgen, en hij wil dat schrijvend doen, niet typend. Don't ask me, maar hij vindt het niet netjes om te typen tijdens een meeting. Schrijvende dus. Grote probleem is wat mij betreft de resolutie van hedendaagse tablets, schrijven op een Note gaat mooi gedetailleerd, maar op de 10.1 versie lijkt het me dat de resolutie tekortschiet, en je al snel onbedoeld groot gaat schrijven. Ik heb 'm laten kijken naar een LiveScribe pen, maar hij wil toch een tablet.
Het is een eigenwijs figuur. Topvent overigens.
Anyway, zijn er chique oplossingen hiervoor, en het liefst dus in tabletvorm.

Hellepie!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe goed 'smartpens' (bijvoorbeeld van livescribe) werken, maar daar zou ik ook aan denken, misschien eens uitproberen?

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2013 10:32 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn wel tablets met een hoge resolutie.
Maar volgens mij is dat niet het grootste probleem. Het schrijven op een tablet en een goed programma vinden is volgens mij uitdagender.
Volgens mij was er wel een goed programma op de Ipad (incl handpalm onderdrukking) En write to text mogelijkheid.
Zelf ook mee lopen experimenteren op mijn android tablet. Maar het schrijven ansich vind ik toch niet zo fijn. (al zou oefening kunst kunen baren)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jorrit91
Hmm, write-to-text is zeker geen vereiste, leidt alleen maar af denk ik, het is als blind typen op een iPad, je zult toch altijd moeten checken of je inderdaad wel op de juiste toets gedrukt hebt. Verder zou ik 'm liever helpen aan een Android tablet dan een iPad, ivm kloterige synchronisatie met iTunes, het moet gewoon plug&play worden.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar MAA omdat het een aankoop vraag betreft. Ook een kleine titelfix voor de duidelijkheid ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom wil hij een tablet?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Waarom wil hij geen Livescribe-pen? Dat lijkt me toch precies aan zijn wensen te voldoen?

• jorrit91
Mensen, as i said. De man wil een tablet, geen LiveScribe, waarom niet, weet ik niet, is ook niet zo relevant, hij betaalt, hij bepaalt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jorrit91 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:34:
De man wil een tablet, geen LiveScribe, waarom niet, weet ik niet, is ook niet zo relevant,
Waarom is dat niet relevant? Het lijkt me toch wel relevant om te weten waarom hij iets kiest als je hem wil helpen te vinden wat hij zoekt.
hij betaalt, hij bepaalt.
Dan zou ik zeggen: laat hem maar kopen wat hij wil.

@SlaadjeBla hieronder: uiteraard is dat ook een prima ding om te overwegen.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2013 10:37 ]

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48
Waarom geen pen+papier+scanner met paperfeed?

Bij thuiskomst even de papiertjes in de scanner en op een knopje drukken en de software zet het om naar PDF met eventueel tekstherkenning. Een tablet, het mag dan best een goedkopere zijn, wordt dan een notitie-consumptie apparaat, ipv notitie-creatie.

Zelf zweer ik nog altijd bij een collegeblok en vulpen.

• jorrit91
Hmm. Ja, ik vond zelf ook de LiveScribe een charmante oplossing, misschien dat ik 'm daar uiteindelijk heen kan praten. Met een LiveScribe hoef je namelijk ook niks te scannen, gewoon koppelen aan de pc en hij pakt t.
Maar ik heb dit topic geopend om te kijken of er ook TABLET oplossingen zijn, dat is dus voornamelijk de vraag, mocht het zo zijn dat iemand een goede tabletoplossing weet, is het helemaal mooi. Blijkt er uiteindelijk geen tablet(app) te zijn waar op een natuurlijke wijze notities mee te maken zijn, dan zal het toch richting de LiveScribe gaan.

• Felyrion
  • Laatst online: 15-11 22:40

Felyrion

goodgoan!

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Surface Pro. Deze heeft een ingebouwde digitizer met handpalm herkenning, dus gewoon schrijven zoals je gewend bent.

In combinatie met Microsoft OneNote bijvoorbeeld handig om aantekeningen te maken.

Check bijvoorbeeld deze demo, laat aardig de aantekening functies zien.

De verkrijgbaarheid is misschien alleen lastig. Er zijn voor zover ik weet niet zomaar Nederlandse shops die hem hier al leveren.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo op het oog lijkt een Thinkpad Helix wel een aardig apparaat.

• jorrit91
Hmm, die Surface Pro ziet er wel erg goed uit, gaat vrij natuurlijk, mijn zusje zit momenteel in New York, en is over 2 weken weer thuis, allicht dat zij wat kan betekenen...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb het ook geprobeerd op de Surface Pro maar vond de delay toch lastig, je hebt toch een duidelijk merkbare lag erin zitten.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:34

RayNbow

Kirika <3

Felyrion schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:47:
Deze heeft een ingebouwde digitizer met handpalm herkenning, dus gewoon schrijven zoals je gewend bent.
De tabletpc's hebben eig. geen handpalmherkenning, maar handpalm-rejection. In feite worden events van de touch-digitizer genegeerd wanneer (de punt van) de stylus zich in de buurt van het scherm bevindt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Ik heb zelf een htc flyer en een note 10.1. Ik gebruik beide om aantekeningen te maken tijdens vergaderingen. In de praktijk gebruik ik de flyer het meest omdat deze zo lekker klein is (agendaformaat). Ik zou de note 10.1 dus niet direct afschrijven als goede optie, misschien kan hij het eens ergens proberen..?

• jorrit91
Nog even over die Surface Pro, is dit ook gewoon fatsoenlijk beschikbaar op de Surface RT?
Hoewel dat stomme ding maar een resolutie heeft van 768p... Hmm, de Surface Pro is wel weer erg duur.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 12:54
Ik gebruik de ASUS Transformer 101 met de app Freenote. Schrijven gaat prima met zo'n iPad stylus en de app is gratis. Exporteren naar pdf is mogelijk. Freehand schrijven gaat goed, je kunt zelf (door een ruimte te laten tussen de woorden) aparte woorden schrijven. Zo kun je dus ook een voor een wijzigen en hoef je niet een hele zin te deleten. Werkt perfect op school! Ook kun je tekeningen maken tussen de aantekeningen, foto's invoegen...

Voor aantekeningen op pdf's gebruik ik RepliGo reader. Freehand maar ook standaard figuren of text.

Dit zijn de beste die ik tegengekomen ben :-)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:34

RayNbow

Kirika <3

jorrit91 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:12:
Nog even over die Surface Pro, is dit ook gewoon fatsoenlijk beschikbaar op de Surface RT?
Hoewel dat stomme ding maar een resolutie heeft van 768p... Hmm, de Surface Pro is wel weer erg duur.
De Surface RT heeft alleen een touch digitizer.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien is de Note 8.0 een optie? Niet te groot en een goede reactie op de digitizer. Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee (net in huis) maar de snelheid is goed en de accuduur schijnt ook zeker niet tegen te vallen. Naast mijn 7.7 weet ik tot nu toe nog niet waar mijn voorkeur naar uit gaat, maar dat kan ook komen doordat ik voor de 7.7 een aantal accessoires heb liggen waardoor ik die niet zo maar weg ga doen. Maar de 8.0 valt zo de eerte dagen zeker niet tegen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Pagina: 1