mensen denkt mee! :)

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij nader inzien denk ik toch maar dat ik voor een amd ga om de volgende dingen, kijkt en huiverd:

De p3 configuratie:

Abit SH6 Fl. 325.-
P3 800mhz slot 1 Fl. 450.-
Pc133 geheugen Fl. 125.-
Ata 100 hd 20gb Fl. 275.-

Totaal: Fl.1175.-

De amd:

Abit kt7a Fl. 399.-
Amd 1200mhz Fl. 525.-
Pc133 geheugen Fl. 125.-
Ata 100 hd 20gb Fl. 275.-

Totaal: Fl.1324.-

Het verschil: misschien 200 piek duurder, maar toch vele malen sneller? ja toch?

Misschien ff een heel domme vraag, maar: Hoe sluit ik in je-weet-wel-wie-zijn-naam mijn cd-rom speler op ata100 aan? toch veels te grote kabels?

Nog een vraagie: welke koeler moet ik hier op doen? Mag weer niet te duur zijn (tot ong. 75-100 piek) :P

iStockphoto

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Allemaal standaard vragen.

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
Moeilijk he, dennisdotcom, om gewoon antwoord te geven op zijn vragen, geef dan gewoon toe dat je het zelf niet weet en ga niet onzinnig zitten posten , daar heb niemand wat aan.

enne betreffende je vraag, ik zou de review van gisteren eventjes lezen over de koelers en ik zou sowieso voor AMD gaan, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44

Wimo.

Shake and Bake!

De amd is idd VEEL sneller...

• BlizzarD
  • Niet online
welke fsb setting kan je trouwens instellen met die abit kt7a?

iStockphoto

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

AMD :Z

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Gek is dat he 50% snelheidsverschil in mhz en dan is de amd sneller raar hoor... eeeh wat was nu eigenlijk de vraag |:(

• BlizzarD
  • Niet online
nah ja, je hebt sommige weirdos die beweren dat intel vele malen sneller is dan amd, dus ik d8, ff voor de zekerheid vragen :P

iStockphoto

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Heeft dat bordje niet ook gewoon standaard ATA66/33 sloten? Iig zijn de aansluitingen voor ATA100/66/33 allemaal hetzelfde en backwards compatible, dus je kan het gewoon aansluiten.

MechWarrior || Monsters Game

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ga eens naar een goed computerwinkeltje,

daar weten ze vast wel antwoord op jouw vragen en kunnen ze het wat beter uitleggen

It seemed like a good idea at the time

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op maandag 04 juni 2001 00:27 schreef Strumxector het volgende:
Ga eens naar een goed computerwinkeltje,

daar weten ze vast wel antwoord op jouw vragen en kunnen ze het wat beter uitleggen
Ze weten er op dit forum meestal veel meer van af. In zo'n winkel zitten vaak uitzendkrachten of "nitwits" die alleen kunnen verkopen. Als je het dan toch in een winkel gaat vragen, nooit naar de toonbank lopen maar naar hun technische dienst. Die lui weten er vaak ook heel veel vanaf :7

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Een ATA 100 past gewoon op een ATA33 aansluiting van een DVD/CD speler. Het is gelukkig nog niet zo dat je voor elk apparaat een andere kabel nodig hebt :) .

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BlizzarD
  • Niet online
zou een duur geintje worden dan :( :'( ;(

iStockphoto

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 00:16 schreef cheshire87 het volgende:
Misschien ff een heel domme vraag, maar: Hoe sluit ik in je-weet-wel-wie-zijn-naam mijn cd-rom speler op ata100 aan? toch veels te grote kabels?
Domme vragen bestaan niet, nou euh.. :+

ata100 kabels zijn hetzelfde als je ouderwetse kabels, daarmee bedoel ik evenveel aansluitpuntjes dus dezelfde groote van aansluiting. Je duwt dus gewoon die kabel op je mobo en in je cdrom.

Sluit hem wel niet op dezelfde kabel als je hdd aan anders gaat 1. kopieren heel traag en 2. je harde schijf werkt op dezelfde standaard als je cdrom.

Hopelijk heb je nu al iets meer info.. :)

• BlizzarD
  • Niet online
tnx like i said: * BlizzarD is nieuwbie met ata kabels enzo :+

iStockphoto

Verwijderd

nou, een superorb is wel lekker, zeker 20-25 graden minder dan standaard en in de aanbieding: 60 piek (dubbele fan) socket a

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Heb je al gekeken naar een PIII-1000 i.p.v. de 800 ?
Ik denk dat je prijs dan ongeveer wel overeen komt met dat AMD systeem.

Verwijderd

/Meedenkmode
Ratelderatel
//Meedenkmode

Klaar!, iets aan gehad??

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ja, maar de P3 is dan nog steeds niet zo snel als die AMD. Bovendien is die AMD niet multiplier locked en is dus veel beter te overclocken. Als je dan nagaat dat de P3 1GHZ misschien wel in 3DMark beter presteert maar in spellen dus meestal niet (vriend van mijn heeft psies dezelfde pc alleen met 1GHZ Intel en ik kan op hogere resoluties met hogere fps snelheid spelen) kan je beter die AMD kopen :)

Pagina: 1