Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor MBO opleiding

Pagina: 1
Acties:

• dolbymaster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 17:57
Hallo mede Tweakers,

Vanaf september ga ik aan mijn MBO opleiding beginnen op het Radius College Breda,
echter wordt hier wel verwacht dat je een laptop hebt die virtual machine's kan runnen.
Natuurlijk heb ik al met mijn vader rond gekeken op internet voor een degelijke laptop, enkel ben ik op het
gebied van laptop's echt niks waard dus kom ik maar eens hier op het forum rond vragen wat een goede keus kan zijn.

Zelf heb ik ook al zitten kijken naar een Dell Inspiron 15R --> LINK

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
* VMware natuurlijk :)
* Adobe Photoshop en Dreamweaver
* notepad++
* Office Word, Excel en powerpoint
* Google Shetchup

Wat mag je laptop gaan kosten?
* Maximaal willen men ouders er €750,- aan spenderen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
* Uiteraard moet de laptop mee naar school dus ik zou graag het scherm formaat op 15,6 inch willen
houden, verder maakt het me vrijwel niets uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
* Minimaal 8GB Werkgeheugen ivm VMware.
* Een apart videokaart aangezien ik er ook af en toe bf3 op lowest detail mee wil kunnen spelen :)
* Iets van een SSD voor het snelle opstart werk :)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken en vinden van een goede keus voor een laptop

Met vriendelijke groet,

Dolbymaster

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Even gesorteerd in de tweakers pricewatch op max 560 eu, minimaal 8GB ram, deze komt er dan wel goed uit. Heeft ook een i5, wat met VM werk wel fijn is.

pricewatch: Toshiba Satellite C855-22E

Voor meer keuze: http://tweakers.net/categ...kg3UoWhpZGQONzQSZDOLW1tQA

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Waarom neem je niet de 15R SE van Dell, deze heeft een FullHD scherm, i5 6GB RAM en een goede videokaart, hij is op de Dell site 700,-, maar met alle kortingsbonnen etc etc. is hij voor rond de 600,- te krijgen, met de 15R SE heb je echt een goede laptop die lang meegaat. Er zit geen SSD in, maar die kan je er zelf ingooien, ook kan je zelf het RAM upgraden.

• dolbymaster
is geen verkeerde laptop, maar men ouders willen voet bij stuk niet hoger als de €560 en hij staat weer gegeven voor €600,-

Maar het wel een mooi laptop kwa specs

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Kun je niet zelf die €40 bijleggen? Je budget is echt bijna toereikend, en zo'n 1080p scherm wil je echt wel hoor ;) Daarnaast is de beeldkwaliteit van dat scherm ook veel beter dan een 768p scherm, dus dat is voor Photoshop ook wel handig :)
SSD en RAM kun je ook later kopen en er makkelijk zelf in zetten (garantie vervalt dan niet).

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• dolbymaster
heb net even de bankpas houder (mams) gebeld en mag van mijn spaar rekening €190 extra bij leggen,
het totaal zal dan €750,- mogen kosten :) als ik daar geen leuke laptop voor kan vinden weet ik het echt niet meer.

• MartijnLoarne
Heel mooi, dan zou je dus de goedkoopste 15R SE kunnen nemen met kortingen, en ook gelijk een SSD erbij. Dit is een goede SSD: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Die zet je dan op de plek waar nu de HDD zit, en voor de HDD koop je een caddy. De DVD speler kun je er dan uit halen en daar zet je dan de HDD + caddy in. Hier kun je een caddy halen. :) Als je per se een DVD speler nodig hebt kun je er ook eentje halen met USB.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heeft slim niet een mooie aanbieding? Heb ik 2 jaar geleden mijn laptop vandaan gehaald en was goedkoper dan jou budget maar was perfect snel genoeg voor alle taken die ik kreeg op school.

Wat wil je ook met een i7 quadcore + HT 7(8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dolbymaster
heb net even gekeken bij slim.nl, maar dan krijg je een asus laptopje met 4gb werk geheugen en een amd e450 cpu welke denk ik niet al te snel is.

• MartijnLoarne
Inderdaad, met dit budget is een 15R SE met SSD gewoon onverslaanbaar :)
Goedkoopste 15R SE heeft trouwens een i5 dualcore, maar je kunt 'm ook met i7 configureren. Misschien is dat ook nog wel de moeite waard. Beetje BF3 spelen kun je ook wel met de 15R SE, maar je kunt meer verwachten van de Lenovo Y500 of Asus N56 op dat vlak. Die hebben een GT650M, die is een stukje sneller (dacht zo'n 20%, maar dat weet ik niet zeker). Deze zijn sowieso boven je budget, en je hebt dan ook geen SSD. Dus de 15R SE voldoet aan de meeste van je eisen :)

• dolbymaster
en als we dell nou eens weg laten, wat zouden er dan voor optie's vrij komen die aan mijn eisen voldoen?

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Is er een specifieke reden dat je de dell niet zou willen? (Just asking)

Verwijderd

De enige die ik anders in jouw budget zou aanraden is pricewatch: Asus N56VJ-S4149H voor het fullhd scherm, maar dan mis je wel de ssd die je er bij de 15r se makkelijk in kan zetten. Pas met een budget vanaf zo'n 900 euro kun je andere leuke laptops krijgen met ssd erbij, maar er is echt weinig beter dan de 15rse in dit segment.

• dolbymaster
Zephrex schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:31:
Is er een specifieke reden dat je de dell niet zou willen? (Just asking)
Opzich heb ik helemaal niks tegen dell maar ben wel benieuwd wat voor andere optie's er waren als geen dell
zou willen. :)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Geen voor dit budget. Het 1080p scherm bied gewoon zoveel meerwaarde. Je zit wel aan een stuk hogere prijs wil je ongeveer hetzelfde kopen.

Imo de enige goede opties voor een multimedia laptop <1000: 15RSE/17RSE - Y500 - N56 - Sony S15 Voila, je hebt alle opties gehad.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

lekozz zegt het al een beetje. En die 15R SE is echt een leuke bak. Ik heb hem onlangs (2 weken terug?) nog besteld toen hij met 10% extra korting 630 euro was. Ik zou het er gewoon op gokken door dell even te bellen, zeggen dat je de aanbieding van een week of 2 geleden hebt moeten missen vanwege... (maak er iets leuks of droevigs van ;) ) en kijken of ze je misschien alsnog een leuke aanbieding op die machine willen doen. Telefonisch kom je vaak nog best wel ergens met Dell.

Alternatieven zou ik zeggen Y500 of N56. Sony te veel nare ervaringen mee. Als je de extra gaming power hebben wil voor die prijs, prima. Maar verder is de 15R SE echt gewoon een top laptop voor de centen; strak beeld, geluid, SSD wel aan te raden maar dat moet je dan ook in het budget kunnen passen.

Succes!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 09:13
Arthur-M. schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:30:
Waarom neem je niet de 15R SE van Dell, deze heeft een FullHD scherm, i5 6GB RAM en een goede videokaart, hij is op de Dell site 700,-, maar met alle kortingsbonnen etc etc. is hij voor rond de 600,- te krijgen, met de 15R SE heb je echt een goede laptop die lang meegaat. Er zit geen SSD in, maar die kan je er zelf ingooien, ook kan je zelf het RAM upgraden.
Heb je een linkje van de 15R SE? En hoe kan ik al die korting regelen, zodat de laptop "maar" €600 kost?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
YinYang schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:54:
[...]

Heb je een linkje van de 15R SE? En hoe kan ik al die korting regelen, zodat de laptop "maar" €600 kost?
www.dell.nl

Hokje 15" aantikken, scroll wat naar beneden. Echt, het is niet moeilijk.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 09:13
ChrisLNFF schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:02:
[...]

www.dell.nl

Hokje 15" aantikken, scroll wat naar beneden. Echt, het is niet moeilijk.
En de korting??? :)

Verwijderd

dolbymaster schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:33:
[...]

Opzich heb ik helemaal niks tegen dell maar ben wel benieuwd wat voor andere optie's er waren als geen dell
zou willen. :)
Ehee. Geen.

Onder de prijs van de asus N56 is dit simpelweg de enige optie. De kortingsbonnen vind je met enig gepuzzel in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2.

• dolbymaster
na heel lang na gedacht te hebben is de keuze eindelijk gevallen en dat wordt de Dell 15R :)
hier mag dus van mij een slotje op.

THNX people :)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Wel de 15R SE hoop ik??
Pagina: 1