Toon posts:

toshiba start niet op windows dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dear,

Ik wil mijn toshiba satellite notebook opstarten met een windows dvd. Daarom heb ik in de bios gewijzigd dat de notebook opstart moet worden via de D: (dvd speler) maar dan komt er zo'n zwart scherm dat het eea beschadigd is en vervolgens kan ik alleen opstarten met de huidige OS (windows8)

Daarom wil ik hem nu opstarten met een USB en dan eerst formatteren maar ik weet niet hoe dat moet

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een bootable CD met windows 7 erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadaa nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Een bootable usb of dvd maakt niks uit. Als ik opstart met de bootable dvd (aangegeven in bios dat de dvd writer moet starten uiteraard) dan krijg ik een zwart scherm met 2 mogelijkheden, OS opstarten (windows 8) of setup. Ik kies dus setup en dan krijg ik weer opnieuw dat zwarte scherm. Dan maar opstarten vanuit de OS en dan Windows setup doen. Hij installeert en reboot weer en dan kom ik weer vanzelf uit op dat zwarte scherm met die 2 beruchte keuze mogelijkheden.

How can I fix it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je kan wel Win7 installeren, maar loopt steeds tegen de bootmanager van Win8 ?

waarbij je dus kunt kiezen voor Win8 of een ander OS, wat in dit geval Win7 setup is?

Oplossing:
Gebruik het hulpprogramma Bootrec.exe in de Windows Herstelomgeving om opstartproblemen in Windows te analyseren en te repareren.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niets herstellen, ik wil enkel nog formatteren en dan windows 7 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DBAN is the way to go.

Leuk trouwens dat je antwoord geeft op mijn vragen. (NOT)

Je weet dat GoT geen helpdesk is?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ik ken dit forum niet zo goed :)

Als ik mijn windows 7 dvd in mijn dvd driver doe en opnieuw opstart stuit ik telkens op een zwart scherm waar het volgende op staat:

1insert windows installation disc...
2choose our langeguage settings..
2.click repair your computer

file:\windows-bt\windows/settings32\winload.efi.

info: the application or operating system couldn't loaded because required file is missing or contains errors.

Heb je zo wat meer informatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zoek op "the application or operating system couldn't loaded because required file is missing or contains errors."

kom ik o.a. uit op http://answers.microsoft....bc-469f-aa1c-476a0ba85442

waarin bootrec weer wordt aangedragen als oplossing, wat ik al eerder zei, maar je dus niet in overweging wilt nemen, daar je niets wilt herstellen. }:| :?

en als je die HDD helemaal wilt wissen; DBAN

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:49
Waar wij bij de nieuwe serie van Toshiba tegen aanliepen was de boot mode.Wij kregen windows 7 installatie ook niet opgestart vanaf cd.
Via bios > Advanced > System Configuration > Boot mode > omzetten naar CSM boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu in de bios alleen boot mode is zwart gemarkeerd en de overige opties blauw. Kortom ik kan'm niet aanklikken :')

Ik weet't langzaam echt niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat overigens UEFI boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:52:
Als ik zoek op "the application or operating system couldn't loaded because required file is missing or contains errors."

kom ik o.a. uit op http://answers.microsoft....bc-469f-aa1c-476a0ba85442

waarin bootrec weer wordt aangedragen als oplossing, wat ik al eerder zei, maar je dus niet in overweging wilt nemen, daar je niets wilt herstellen. }:| :?

en als je die HDD helemaal wilt wissen; DBAN
Deze werkt echt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:49
Dat is inderdaad de optie die ik bedoel. Ik zal eens een test laptop er bij pakken. Ik heb een tijd geleden er ook een uur naar gezocht.

Select Security -> Secure Boot, and then Disabled.
Select Advanced -> System Configuration, and then Boot Mode.
Change UEFI Boot to CSM Boot.
To save the change and exit the BIOS setup, press F10.

[ Voor 26% gewijzigd door Tjeerdtq op 22-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjeerdtq schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:13:
[...]

Dat is inderdaad de optie die ik bedoel. Ik zal eens een test laptop er bij pakken. Ik heb een tijd geleden er ook een uur naar gezocht.
Het is gelukt!

http://www.top-password.c...ode-instead-of-uefi-mode/

Dank voor de goede voorzet!!!!!! (moest ook iets omzetten in de security)

Maar godverdomme zeg, ze maken het je wel ingewikkeld :')
Pagina: 1