Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 16:38
Vandaag in Leiden alle scholen dicht vanwege dit bericht op 4chan:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/295ygzr.jpg

Wat een malloten lopen er rond zeg. Ik ben benieuwd of er vandaag nog wat gaat gebeuren, met name of er ergens anders [andere plaats] iets plaats gaat vinden aangezien de scholen in Leiden nu dicht zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Bas. op 22-04-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle scholen dicht vind ik wel overdreven. Want als je een dagje geen school wilt is een dreiging op internet zetten blijkbaar voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:30:
Alle scholen dicht vind ik wel overdreven.
Is dat wel zo?
Is er een andere keuze dan? Het lijkt me niet een risico dat je wil nemen.
Je kan beter de scholen dicht doen en het fout hebben dan ze open laten en het blijkt voor de verandering geen grapjas te zijn. Dan is een dag de scholen dicht een relatief kleine maatregel.

Overigens hoop ik wel dat ze dat huftertje te pakken krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-04-2013 08:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

Waarschijnlijk bult stoerdoenerij maar ik snap wel dat ze de scholen dicht doen. Je weet niet welke leraar en welke school. Better safe than sorry.

Alleen dom dat ze de reden geven. Krijgt ie toch nog z'n aandacht. Had gewoon een goede smoes bedacht.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle scholen dicht vind ik wel overdreven. Want als je een dagje geen school wilt is een dreiging op internet zetten blijkbaar voldoende?
Als je die verantwoordelijkheid graag op je neemt. Vergeet niet dat school een verplichting is (leerplicht), je bent dus als school ook verantwoordelijk voor je leerlingen. Als je dan na zo'n dreiging gewoon iedereen naar school laat komen en het zijn geen loze woorden, hoe ga je het dan uitleggen aan de ouders van de overleden kinderen/leerlingen? Sorry, maar we vonden het risico geen vrije dag waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Foto is niet orgineel door de plaatster van 4-chan gemaakt. Bron:

http://www.xdtalk.com/for...defender.html#post1511657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Hoezo is dat overdreven ? dit is toch een behoorlijk serieuze melding imo.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zethiel schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:35:
[...]

Hoezo is dat overdreven ? dit is toch een behoorlijk serieuze melding imo.
Dan kan je bij elke scheet alles wel dichtgooien. Ik zou gewoon alles open laten en wat politiemensen bij de ingangen zetten die iedereen controleert. Ik vind die "bange" sfeer die er hangt altijd zo sneu. Je laat je toch niet afschrikken door een stelletje idioten of wel?

Die grapkees weet inmiddels dat alle scholen dichtzijn dus ik sta er niet raar van te kijken dat hij vanavond weer een bericht plaatst dat hij het naar dinsdag heeft verschoven, of woensdag, misschien wel donderdag. Volgende maand kan ook, of de maand daarop.
Ach weet je wat! We gooien gewoon alle scholen dicht voor de rest van het jaar!

7(8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:15

Onbekend

...

anandus schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:33:
Dat krijgen ze wel.

Vraag van alle providers hier het internetverkeer op met een post-request van rond dat tijdstip.
Vraag van elke school daar een lijst met leden op.
En combineer die twee.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 23:34
Fantastisch! Kon vanochtend een keer lekker doorfietsen naar het station zo zonder al die kids die met z'n drieën naast elkaar à 5km/uur filefietsen.

Wel sneu voor al die ouders, waar moeten ze nu opeens heen met die kids?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:40:
[...]
Dan kan je bij elke scheet alles wel dichtgooien. Ik zou gewoon alles open laten en wat politiemensen bij de ingangen zetten die iedereen controleert. Ik vind die "bange" sfeer die er hangt altijd zo sneu. Je laat je toch niet afschrikken door een stelletje idioten of wel?
Niemand wil zich af laten schrikken door idioten, en iedereen voelt wel aan z'n water dat het 99.9999[....]% gewoon een rotpubertje is dat stoer doet, maar het is tegelijkertijd geen risico dat je (imho) kán nemen. Wat mij betreft handelen ze ook correct.

Het is daarom ook noodzaak dat dit klootzakje zo snel mogelijk gepakt wordt, niet eens zozeer zodat hij het kan 'verzetten', maar gewoon om een signaal uit te laten gaan naar andere wannabe-klootzakjes dat zoiets niet getolereerd wordt.

Maar zoiets als dit (een heuse liveblog op de NOS) vind ik dan wel weer overdreven. De media maakt er gelijk weer een mediafeest van.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 22-04-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die grapkees weet inmiddels dat alle scholen dichtzijn dus ik sta er niet raar van te kijken dat hij vanavond weer een bericht plaatst dat hij het naar dinsdag heeft verschoven, of woensdag, misschien wel donderdag. Volgende maand kan ook, of de maand daarop.

7(8)7
Ik dacht zelf stuur wat mensen van de krijgsmacht er heen en laat ze de mensen controleren.

Op het vliegveld doen ze dat ja dagelijks, kunnen ze dus ook wel op zo'n school doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bart_GR schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:34:
Foto is niet orgineel door de plaatster van 4-chan gemaakt. Bron:

http://www.xdtalk.com/for...defender.html#post1511657
Misschien zat/zit hij wel in Houston, TX. Beetje vreemd om niet je eigen wapen te fotograferen ;)

Ze zullen de poster wel redelijk snel te pakken krijgen. Of het overdreven is om de scholen te sluiten, ik weet het niet (maar vermoedelijk achteraf gezien wel). Wellicht zou het cancellen van de uren Nederlands en thuishouden van leraren Nederlands volstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 19:47
anandus schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:33:
[...]
Is dat wel zo?
Is er een andere keuze dan? Het lijkt me niet een risico dat je wil nemen.
Je kan beter de scholen dicht doen en het fout hebben dan ze open laten en het blijkt voor de verandering geen grapjas te zijn. Dan is een dag de scholen dicht een relatief kleine maatregel.

nee dat risico wil en kan je niet nemen.
maar als deze persoon serieus is en niet wordt gepakt nu, dan doet die het waarschijnlijk alsnog zodra de scholen weer open zijn.

tevens denk ik inderdaad als het zo makkelijk is dat we dit soort dingen vaker gaan zien als ''grap''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
De politie in Zürich zag het bericht voorbijkomen bij een scan, zei burgemeester van Leiden Henri Lenferink maandagochtend tegen de NOS.
Hoe moet ik mij dat voorstellen. Is er een speciale cybergroep die de hele dag met speciale software het internet snift op bepaalde trefwoorden en dan verder de website uitpluist voor de context als er wat verdachts opduikt?

Dus als ik nu zou schrijven dat ik een bepaald iemand wil *piepen* kan dat ook worden opgepikt door een scan?

Of misschien weer niet omdat bepaalde websites niet public zijn, aangezien je een login nodig hebt zoals hk/a61/etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 22-04-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Silent Thunder schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:14:
....
Hoe moet ik mij dat voorstellen. Is er een speciale cybergroep die de hele dag met speciale software het internet snift op bepaalde trefwoorden en dan verder de website uitpluist voor de context als er wat verdachts opduikt?
...
Zou best kunnen... Dan ben ik benieuwd of iemand al in dit draadje is langsgeweest.
Of misschien weer niet omdat bepaalde websites niet public zijn, aangezien je een login nodig hebt zoals hk/a61/etc.
Wie weet heeft men op alle websites van enig formaat wel infiltranten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

7(8)7
Lekker kort door de bocht. Als ze niks hadden gedaan en erop gokten dat het gewoon een grap was en het bleek achteraf toch serieus te zijn zaten we hier massaal te klagen dat ze niet hadden ingegrepen.

Ik denk zelf dat vandaag een hele lading detectoren geplaatst gaan worden en morgen iedereen zo gecontroleerd word. Nu kun je op zo'n korte termijn niet adequaat ingrijpen dus moet je de scholen uit voorzorg wel sluiten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Behalve dat je word opgepakt en waarschijnlijk flink de lul bent...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:33:
[...]

Behalve dat je word opgepakt en waarschijnlijk flink de lul bent...
Dat betwijfel ik juist, 4chan staat namelijk bekend voor dat iedereen er anoniem is enzo, dus ik weet niet of ze de persoon irl vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:42:
[...]

Dat betwijfel ik juist, 4chan staat namelijk bekend voor dat iedereen er anoniem is enzo, dus ik weet niet of ze de persoon irl vinden.
Mwah, op een gegeven moment moet dat toch wel de doen zijn. Gewoon nagaan welke leerling er na deze dag structureel afwezig is, en als ze er 1 vinden die afwezig is even in een verhoor kamer proppen. Ik denk dat het dan niet lang duurt voor iemand van die leeftijd knapt..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

^^^ dit Zelfde rede dat we niet onderhandelen met terroristen imo.
Onbekend schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:42:
Vraag van alle providers hier het internetverkeer op met een post-request van rond dat tijdstip.
Vraag van elke school daar een lijst met leden op.
En combineer die twee.
En toen postte hij via Tor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoijar schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:50:
[...]

^^^ dit Zelfde rede dat we niet onderhandelen met terroristen imo.
Als er een terroristische dreiging is worden ook net zo makkelijk gebouwen ontruimd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Precies wat hier gezegd wordt:
Duif vreest dat er in de toekomst misbruik wordt gemaakt van de situatie. "Een dreigement plaatsen op internet en er zo voor zorgen dat de school een dag dicht blijft. Binnenkort beginnen de eindexamens. Als zoiets gebeurt op een eindexamendag, geeft dat een enorme puinhoop.''
Goed dat ze ook de tip vast even geven...

Maar misschien dat men meer informatie heeft dan alleen deze post; dat weet je ook natuurlijk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 22-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 17:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben benieuwd of de klasdynamiek nou gaat veranderen daar, ik kan mij voorstellen dat de 'weirdo's' (in hun ogen) nu met argusogen bekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Hmmm.. Beetje vergelijkbaar met dit?

http://www.nu.nl/algemeen...dase-school-was-grap.html

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Laatst online: 17:19
volgens mij hadden ze dit veel beter kunnen oplossen door detectiepoortjes bij de scholen te plaatsen, dan heb je ook meteen de dader te pakken. iig kunnen de scholen dan gewoon doorgaan.

Hoe lang zouden ze de scholen willen sluiten? als hij/zij dit echt van plan is te doen komt hij/zij morgen wel terug.

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Ook via 4chan, ik kan me herinneren dat het toendertijd via de wifi-verbinding van de buurvrouw was geplaatst, zonder proxy of iets anders, makkelijk te achterhalen dus.

Ik denk dat het nu een stuk lastiger wordt, zoals de poster zelf al aangeeft gebruikt hij een proxy, als hij dat ook nog icm een openbare verbinding doet dan vind je die echt niet meer terug.

Je kan er iig al vanuit gaan dat het op 4chan zelf niet serieus werd genomen, "DO IT FAGGOT", eigenlijk bizar dat zoiets op zo'n site meteen zo serieus genomen wordt.
Post iemand zoiets op zijn eigen Facebook en is van die persoon bekend dattie suicidaal is ofzo, dan moet je het serieus nemen.
Ik kan begrijpen dat de overheid geen risico's durft te nemen, maar ik ben bang dat de zaak zo serieus nemen alleen maar meer ellende op de lange termijn met zich meebrengt.

[ Voor 28% gewijzigd door Grannd op 22-04-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
InGen10 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:59:
volgens mij hadden ze dit veel beter kunnen oplossen door detectiepoortjes bij de scholen te plaatsen, dan heb je ook meteen de dader te pakken. iig kunnen de scholen dan gewoon doorgaan.
En als je dan gewoon zegt ik wacht iedereen buiten op en schiet ze allemaal kapot na schooltijd?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dan kijk je buiten scholen naar mensen die zich verdacht ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ircghost schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:00:
Dan kijk je buiten scholen naar mensen die zich verdacht ophouden.
Ja dat kost inderdaad vrijwel geen mankracht en is een prima doable optie om elke dag uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Brad Pitt schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:00:
En als je dan gewoon zegt ik wacht iedereen buiten op en schiet ze allemaal kapot na schooltijd?
Dan heb je veel pech... je kan de samenleving niet beschermen tegen elke gek. Dat zag je aan Boston ook weer. Hij kan nu ook zeggen, oh de scholen zijn dicht, nouja dan maar een winkelcentrum. Die ook maar sluiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De oplossing is uiteraard het bewapenen van leerkrachten en oudere leerlingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
begintmeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:03:
Volgens mij heb je jij slaap nog niet uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Brad Pitt schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:02:
[...]

Ja dat kost inderdaad vrijwel geen mankracht en is een prima doable optie om elke dag uit te voeren :)
Ik zeg ook niet dat het geen mankracht kost en ook niet dat het doable optie is om elke dag uit te voeren, ze sluiten nu toch ook niet voor altijd de deuren? Dat is toch ook geen doable optie?
---
Haha mooie referentie naar David Keene geloof ik (in ieder geval van de NRA)

[ Voor 25% gewijzigd door Ircghost op 22-04-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Laatst online: 17:19
Brad Pitt schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:00:
[...]

tja, ik denk eerlijk gezegd dat je een schietpartij op een school bijna niet kan voorkomen.
wel vind ik dat scholen sluiten geen goed idee is, ten eerste brengt dit misschien anderen op ideeën die ook wel een dagje vrij willen en ten tweede, als hij die leraar echt wil vermoorden, hoeft dat niet op school te gebeuren en ook niet vandaag. Het is niet te controleren.

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ircghost schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:04:
Ik zeg ook niet dat het geen mankracht kost en ook niet dat het doable optie is om elke dag uit te voeren, ze sluiten nu toch ook voor altijd de deuren? Dat is toch ook geen doable optie?
Bedoel alleen maar te zeggen dat er geen "echte" oplossing is. Erg lastige problematiek dit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

hehe, hoe belachelijk ik die oplossing ook vind, toch is het wel effectief denk ik. Maar je moet dat niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zoijar schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:07:
[...]

hehe, hoe belachelijk ik die oplossing ook vind, toch is het wel effectief denk ik. Maar je moet dat niet willen.
Dan is het einde zoek als je het mij vraagt. Gunlevel : Murrica.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Puur vanuit de definitie gezien is het volgende nu al van toepassing:
Terrorists win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

InGen10 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:05:
[...]

tja, ik denk eerlijk gezegd dat je een schietpartij op een school bijna niet kan voorkomen.
wel vind ik dat scholen sluiten geen goed idee is, ten eerste brengt dit misschien anderen op ideeën die ook wel een dagje vrij willen en ten tweede, als hij die leraar echt wil vermoorden, hoeft dat niet op school te gebeuren en ook niet vandaag. Het is niet te controleren.
Op zich is de scholen sluiten op korte termijn de ideale oplossing. Je kunt niet zondag avond/nacht nog snel even voldoende detectiepoortjes bestellen en overal werkend installeren. Laat staan de extra beveiliging in en rondom de school.

Alleen hadden ze niet deze reden moeten opgeven. Sluit de scholen ivm een ingelaste algemene vergadering ofzo. Nu krijgt de dader toch nog aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

L1nt schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:15:
[...]

Op zich is de scholen sluiten op korte termijn de ideale oplossing. Je kunt niet zondag avond/nacht nog snel even voldoende detectiepoortjes bestellen en overal werkend installeren. Laat staan de extra beveiliging in en rondom de school.

Alleen hadden ze niet deze reden moeten opgeven. Sluit de scholen ivm een ingelaste algemene vergadering ofzo. Nu krijgt de dader toch nog aandacht.
Ik denk niet dat er erg veel mensen zijn die het geloven als je een paar uur van te voren "oh sorry, vergadering, alle scholen zijn even dicht" roept. Dan krijg je alleen maar speculatie en word de echte oorzaak toch wel achterhaald, nu is er meteen duidelijkheid.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chakotay schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:17:
[...]

Ik denk niet dat er erg veel mensen zijn die het geloven als je een paar uur van te voren "oh sorry, vergadering, alle scholen zijn even dicht" roept. Dan krijg je alleen maar speculatie en word de echte oorzaak toch wel achterhaald, nu is er meteen duidelijkheid.
Wie moet er achter komen dan? Nu sluiten ze de scholen en geven persbericht uit met de reden waarom.

Gewoon school sluiten en leerlingen inlichten dat het vanwege een ingelaste vergadering is. Niks de pers wat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het ergste is nog wel: "A friend of mine will post it here tommorow"

WTF, wat voor vrienden heb je die het naast zich neer liggen als jij met een geweer een school binnenloopt?!

Ik hoop dat ze hem pakken en dan behandelen volgens het volwassenenrecht. Als je je groot genoeg voelt om dit soort onzin uit te halen, dan ook groot genoeg om zo berecht te worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
L1nt schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:20:
...
Gewoon school sluiten en leerlingen inlichten dat het vanwege een ingelaste vergadering is. Niks de pers wat vertellen.
Die komen er zelf wel achter denk ik.
Rukapul schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:13:
Puur vanuit de definitie gezien is het volgende nu al van toepassing:
Is dat zo? Welke definitie van terrorisme hanteer je?
Jeroenneman schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:21:
...
Ik hoop dat ze hem pakken en dan behandelen volgens het volwassenenrecht. Als je je groot genoeg voelt om dit soort onzin uit te halen, dan ook groot genoeg om zo berecht te worden.
Dat kan ik niet helemaal volgen, als je je klein voelt, word je dan ook volgens het jeugdstrafrecht berecht?

[ Voor 64% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Wie moet er achter komen dan? Nu sluiten ze de scholen en geven persbericht uit met de reden waarom.

En die leerlingen/ouders gaan geen vragen stellen die redelijk snel de (social) media bereiken als zoiets op zo'n korte termijn gebeurd? Bij één school betwijfel ik al of dat gaat werken, laat staan bij een hele stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

[...]

Tot iemand de bewuste post heeft gezien, één en één optelt en dat overal rondbazuint. Dan sta je mooi voor lul met die mededeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Eens, dit soort grappenmakers moeten flink gestraft worden met boetes en celstraf plus verplichte opleiding volgen in de bak zodat ze er weer beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Jeroenneman schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:21:
Het ergste is nog wel: "A friend of mine will post it here tommorow"

WTF, wat voor vrienden heb je die het naast zich neer liggen als jij met een geweer een school binnenloopt?!

Omdat die vrienden niet bestaan, het is een poging om zijn eigen verhaal/grap meer validiteit te geven, net zoals de foto die hij erbij heeft gezet van "zijn" pistool, als je google't op colt defender staat hij op de eerste pagina (https://www.google.nl/sea...ei=c_N0UcaFB4bL0AXHpIHoCw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
Er zullen veel gekken rondlopen die nogal jaloers zijn op de aandacht die de Boston bombers krijgen. Ik vermoed dat de instanties daarom zo reageren op dit bericht. Als dit bericht 3 weken terug hadden geplaatst had men waarschijnlijk anders gereageerd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chakotay schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:23:
[...]

En die leerlingen/ouders gaan geen vragen stellen die redelijk snel de (social) media bereiken als zoiets op zo'n korte termijn gebeurd? Bij één school betwijfel ik al of dat gaat werken, laat staan bij een hele stad :)
Coltrui schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:23:
[...]

Tot iemand de bewuste post heeft gezien, één en één optelt en dat overal rondbazuint. Dan sta je mooi voor lul met die mededeling :P
Alsof ouders en leerlingen er gelijk iets achter zoeken. De leerlingen slingeren gelijk de computer, tablet of game-console aan en ouders moeten werken.

Tegen de tijd dat iemand dit gevonden heeft en bij de media terecht komt ben je al weer paar uur verder. De media zal eerst zelf gaan informeren voor ze het plaatsten en pak je weer een uur of meer.
Meer dan genoeg tijd om een adequate reactie op te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 13:26
Op mijn oude middelbare school is het ook een keer voorgekomen dat iemand had gezegd de school overhoop te willen schieten (ook op 4chan). Ik was toen al van die school af, maar het bleek wel een oud klasgenoot te zijn. Vervolgens is de malloot door de politie van z'n bed gelicht, maar zijn er nauwelijks gevolgen geweest voor zover ik weet.

De directie van de school was even in rep en roer, maar verder was er volgens mij niets mee gedaan. Maar ik was al van de school af en heb alles maar half meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Wat is dat 4chan eigenlijk precies, als je bedreigingen of aanslagen wilt plegen moet je daar zijn?
Kunnen ze dat dan niet blokkeren ipv de piratebay?
Of wegen economische delicten zwaarder dan moord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 22:05

MaxxMark

HT is Tof!

4chan is het 'afvoerputje' van het (normale) internet ;). Daar wordt over alles wat je je maar kunt bedenken gepraat. De anonimiteit zorgt er voor dat je er vervolgens van alles kunt posten. Neem dumpert, 9gag, reddit, etc. gooi het op 1 hoop, anonimiteit er bij en je heb 4chan.

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 22-04-2013 10:48 . Reden: interpunctie ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Soldaatje schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:45:
Wat is dat 4chan eigenlijk precies, als je bedreigingen of aanslagen wilt plegen moet je daar zijn?
Kunnen ze dat dan niet blokkeren ipv de piratebay?
Of wegen economische delicten zwaarder dan moord?
4chan is een messageboard waar in plaats van met een geregistreerde username te posten, alles anoniem is.

Dat gaan blokkeren schiet je niets mee op, er zijn nog 27389279 andere plaatsen op het internet waar dat soort onzin geplaatst kan worden. (en zomaar sites gaan blokkeren is ook niet iets wat je moet willen, imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Het is gewoon een internetforum, waar iedereen anoniem kan posten en kwa porno en gore een heleboel is toegestaan, eigenlijk zijn alleen echt illegale dingen (zoals kinderporno) verboden, verder wordt er nauwelijks gemodereerd.
Dit staat bovenaan bij het /b/ forum (random):

"The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact."

Maw: alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neefdave schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:03:
Volgens mij heb je jij slaap nog niet uit?!
Je moet je sarcasm-o-meter even aanzetten, het was een mooie NRA-quote die aangeeft hoe zot die organisatie denkt. In een Nederlandse setting valt dat wat makkelijk op.

De overheid zit hier in een catch-22 situatie en kan het nooit goed doen. Het is als bij de grappenmakers op het vliegveld die zeggen "oh ja, er zit een bom in mijn handbagage" die dan later klagen dat ze maar een grapje maakten en de respons zwaar overdreven was. Doet de overheid niets en er blijkt een idioot te zijn met een geweer > schuld overheid die signalen genegeerd heeft. Doet de overheid wel wat en het blijkt een zieke aandachtstrekker te zijn > fout van overheid die te snel gereageerd heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:51:
[...]

Je moet je sarcasm-o-meter even aanzetten, het was een mooie NRA-quote die aangeeft hoe zot die organisatie denkt. In een Nederlandse setting valt dat wat makkelijk op.

De overheid zit hier in een catch-22 situatie en kan het nooit goed doen. Het is als bij de grappenmakers op het vliegveld die zeggen "oh ja, er zit een bom in mijn handbagage" die dan later klagen dat ze maar een grapje maakten en de respons zwaar overdreven was. Doet de overheid niets en er blijkt een idioot te zijn met een geweer > schuld overheid die signalen genegeerd heeft. Doet de overheid wel wat en het blijkt een zieke aandachtstrekker te zijn > fout van overheid die te snel gereageerd heeft.
+ 1 billion.....

Welke onomstotelijk bewijs hebben we dat het een echte bedreiging is en welk onomstotelijk bewijs hebben we dat het gewoon een grap is?

Dat bewijs is er nog niet dus wat doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grannd schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:48:
eigenlijk zijn alleen echt illegale dingen (zoals kinderporno) verboden
(Serieuze) Bedreigingen zijn toch ook illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

7(8)7
De politie heeft alle scholen gesloten uit veiligheid. Zo weten ze zeker dat niemand in gevaar is. Ondertussen hebben ze dus 1 hele dag en nacht de tijd om er achter te komen wie de dader is. De dader zal inderdaad zijn plannen verschuiven, dus het is zeker dat er op de scholen niets zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Nu ook scholen in Oegstgeest en Leiderdorp gesloten, minder kinderen op basisscholen.
http://www.telegraaf.nl/b...st_verspreidt_zich__.html

Mogelijke verdachte aangehouden: http://www.telegraaf.nl/b...r_Leiden_opgepakt___.html

[ Voor 26% gewijzigd door Soldaatje op 22-04-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58
Ik vraag me eigenlijk af of ze deze persoon uberhaupt wel kunnen pakken. Met wat medewerking van de FBI en/of moot (beheerder 4chan) kunnen ze het IP-adres van degene die dit gepost heeft vast wel achterhalen. Maar als dan blijkt dat dat een proxy in Maleisië ofzo is, dan komen ze niet heel veel verder lijkt me? Of als dat het IP-adres van een school is? Ik weet dat iig op mijn school niet al het internetverkeer gelogd wordt en iedereen zomaar een computerlokaal in kan lopen, dus dan wordt het alsnog vrij lastig om een specifieke leerling aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens NOS nieuws op 3FM is er iemand gearresteerd. Politie zou dit bevestigen. Gaat om een oud leerling.

goede proxy gebruikt dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:51:
[...]
Ik vind dit ook wel heel typerend voor Nederland in de 21e eeuw. Er kan niets gebeuren of de vraag wordt al gesteld, op zo'n inquisitie-toontje, 'of de overheid het wel goed heeft gedaan'. Niemand die zich bekommert om de inhoud, nee, het gaat er alleen om of er koppen kunnen rollen van het openbaar gezag. Kotsbeu ben ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Hier het NOS artikel zelf:

Arrestatie voor dreigement Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoeveel zou dat kosten, zo'n politiemobilisering?
Ik ga ervanuit dat de kosten op de dader verhaald worden?

De ironie is overigens dat de school waar de verdachte op zat vandaag wél gewoon open was
School ligt in Voorschoten, een dorpje dat grenst aan Leiden

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 22-04-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
anandus schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:20:
Hoeveel zou dat kosten, zo'n politiemobilisering?
En dan nog de gemiste schooldag, kost ook geld.
Ik denk niet dat zo'n dreiger het geld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
anandus schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:20:
Die kans acht ik rond de 0%, onze over het algemeen extreem lakse wetgeving in ogenschouw nemende.
De ironie is overigens dat de school waar de verdachte op zat vandaag wél gewoon open was
School ligt in Voorschoten, een dorpje dat grenst aan Leiden
Ah, had dat zo kunnen checken, zit daar nu een paar honderd meter naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
WTF! Vuurwapen gevonden op één van de scholen!

http://www.telegraaf.nl/b..._school_Leiderdorp__.html

[ Voor 48% gewijzigd door Danielson op 22-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:10:
Ik vind dit ook wel heel typerend voor Nederland in de 21e eeuw. Er kan niets gebeuren of de vraag wordt al gesteld, op zo'n inquisitie-toontje, 'of de overheid het wel goed heeft gedaan'. Niemand die zich bekommert om de inhoud, nee, het gaat er alleen om of er koppen kunnen rollen van het openbaar gezag. Kotsbeu ben ik het.
Niet alleen Nederland, hoor. Captain Hindsight is de internationale superhero van de 21e eeuw...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens de politie niet:
Het bericht dat er een pistool gevonden is bij het #marecollege is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Soldaatje schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:23:
[...]

En dan nog de gemiste schooldag, kost ook geld.
Ik denk niet dat zo'n dreiger het geld heeft..
Dan mag ie het gespreid betalen? Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen, ipv maar gelijk alles kwijt te schelden. Dit soort domme dingen moet je gewoon niet doen!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich wel interessant: in hoeverre moet iemand opdraaien voor de (re)acties van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het sluiten van de scholen, was dat ook gebeurd als er geen bom in Boston was afgegaan?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 14:30
Falcon schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:32:
Het sluiten van de scholen, was dat ook gebeurd als er geen bom in Boston was afgegaan?
Ja.

Je kan beter vragen: "Het sluiten van de scholen, was dat ook gebeurd als er geen schietpartij in Newtown geweest was"

[ Voor 23% gewijzigd door Puc van S. op 22-04-2013 12:33 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jeroenneman schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:29:
[...]

Dan mag ie het gespreid betalen? Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen, ipv maar gelijk alles kwijt te schelden. Dit soort domme dingen moet je gewoon niet doen!
En de lessen op vervelende tijden inhalen. BV zaterdag maar keer terug komen of elke dag uur extra ofzo. Op die manier maak je van de "dader' ook geen "held" omdat iedereen dagje vrij is geweest.
Ja, zo straf je onschuldige leerlingen maar de meesten interesseert het geen f#ck wat ie wou doen maar vinden het gewoon een extra vrije dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, hoor, even eentje uit Gogole Search geplukt als voorbeeld (september 2011):
http://www.nrc.nl/nieuws/...6-jarige-jongen-opgepakt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Puc van S. schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:33:
[...]

Ja.

Je kan beter vragen: "Het sluiten van de scholen, was dat ook gebeurd als er geen schietpartij in Newtown geweest was"
Een aanslag is een aanslag, bom of pistool maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:30

H.Boss

Hugo Boss

"Verdachte opgepakt voor bedreigingen Leiden"

http://www.nu.nl/binnenla...-bedreigingen-leiden.html

[ Voor 23% gewijzigd door H.Boss op 22-04-2013 12:36 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

er zijn gewoon meerdere highschoolshootings geweest, zowel in amerika, europa (finland en duitsland) en zelfs bv eentje in rijswijk enkele jaren terug (een leraar die werd doodgeschoten door een boze scholier), waarbij er vaak 'aanwijzingen' waren in online dreigementen..

zelfs als de kans hier groot is dat het een loos dreigement is, is het moeilijk voor degenen die zulke beslissingen moet nemen, het risico te nemen dat er een mogelijke shoting plaatsvind, en niemand vooraf er en maatregel tegen nam.
Bv een burgemeester, corpschef of toezichthouder voor onderwijsinstellingen, die dat soort dingen terzijde schuift en zegt 'zal wel een online grapje' zijn, komt sterk in de kritiek en zal moeten aftreden, als er wél wat gebeurt en zal zich meer laten leiden door het 'wat als het wel waar is', zolang niemand een garantie kan geven dat het dus idd een grapje is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RM-rf schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:42:
[...]

er zijn gewoon meerdere highschoolshootings geweest, zowel in amerika, europa (finland en duitsland) en zelfs bv eentje in rijswijk enkele jaren terug (een leraar die werd doodgeschoten door een boze scholier), waarbij er vaak 'aanwijzingen' waren in online dreigementen..
En vergeet Alphen aan de Rijn niet, bij Leiden 'om de hoek' (al weet ik niet of daar online dreigement bij waren, ik weet wel dat het Leiden niet koud gelaten heeft).

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 22-04-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
RM-rf schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:42:
[...]
zelfs als de kans hier groot is dat het een loos dreigement is, is het moeilijk voor degenen die zulke beslissingen moet nemen, het risico te nemen dat er een mogelijke shoting plaatsvind, en niemand vooraf er en maatregel tegen nam.
Bv een burgemeester, corpschef of toezichthouder voor onderwijsinstellingen, die dat soort dingen terzijde schuift en zegt 'zal wel een online grapje' zijn, komt sterk in de kritiek en zal moeten aftreden, als er wél wat gebeurt en zal zich meer laten leiden door het 'wat als het wel waar is', zolang niemand een garantie kan geven dat het dus idd een grapje is.
Catch 22 zoals al eerder werd gezegd...
Dit schept wel een precedent... met het warmer wordende weer kun je als handige student vanaf een open wifi netwerk een dagje vrij regelen op deze manier.
Wellicht wat gechargeerd, maar dit gaat echt een probleem worden. Ook Haren zal er mee te maken hebben gehad. Daar is zwaar onderschat wat er ging gebeuren, met alle kritiek achteraf als gevolg.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje voor de mensen die de wet wat beter kennen, ik snap ergens iets helemaal niet meer:

Situatie a.) Persoon dreigt op 4chan een school af te schieten, scholen gaan dicht, persoon wordt opgepakt (Leiden, vandaag) compleet terecht, goed aangepakt!
Situatie b.) http://www.wtf.nl/koning/...p-aanslagen-en-chaos.html -> Rappers roepen dat ze aanslag gaan plegen, dreigen Rutte af te maken en nog meer ongein, en dat wordt volgens de politie "marketing van de muziek" genoemd?

Dit is totaal niet om een discussie te starten, maar puur voor de mensen die er hopelijk wat over kunnen uitleggen, want in mijn idee zouden toch allebei opgepakt moeten worden?

In mijn ogen hebben ze in Leiden de goede situatie aangepakt, man arresteren, daarna kijken wat er klopt. Wat is er voor verschil in de 2?

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 22-04-2013 15:02 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Als antwoord op je situatie b:
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) wil er niet meer over kwijt dan "dat het bericht bekend is bij de NCTV en politie en justitie ernaar kijken''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hostname schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:36:
Ik vraag me eigenlijk af of ze deze persoon uberhaupt wel kunnen pakken. Met wat medewerking van de FBI en/of moot (beheerder 4chan) kunnen ze het IP-adres van degene die dit gepost heeft vast wel achterhalen. Maar als dan blijkt dat dat een proxy in Maleisië ofzo is,
Hij beweert ook dat hij een proxy gebruikt. Als dat waar is, en het is een anonymizing proxy dan wordt het moeilijk hem op basis van deze post te vinden.

enne: poortjes plaatsen helpt niet hiervoor. Ik krijg zo'n "the matrix" gevoel hierbij. Poortjes piepen, maar dit is veel te laat.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 22-04-2013 16:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Laatst online: 17:35
De scholen zijn morgen gewoon weer open. http://www.nu.nl/binnenla...en-dinsdag-weer-open.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Eigenlijk wel raar om zo'n daad eerst aan te kondigen, de kans dat het dan lukt is vrij klein door de genomen maatregelen.
De kans is dan ook groot dat het in de meeste gevallen bluf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het is voornamelijk een roep om aandacht he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De verdachte die vastzit voor de dreiging met een schietpartij op een Leidse school werd zondagavond al aangehouden.

Dat meldde de politie dinsdag.

Zijn aanhouding is maandag aan het begin van de middag bekendgemaakt.

Over de verdachte willen de politie en de gemeente Leiden tot nu toe niet veel meer zeggen dan dat het gaat om een minderjarige jongen en dat wordt onderzocht of er meer mensen betrokken zijn.

Maandag bleven de mbo- en middelbare scholen in Leiden gesloten, nadat de politie groot alarm had geslagen over een bericht op internet waarin met een schietpartij werd gedreigd. Dinsdag zijn alle scholen weer open. Er is veel politie en beveiligingspersoneel op de been.

De verdachte zou ook bekend zijn bij Jeugdzorg. Dat meldt een woordvoerder van Jeugdzorg maandag tegenover Omroep West.

De oud-leerling van The British School in Voorschoten zit bij Jeugdzorg in het trajact van de vrijwillige hulpverlening, een afdeling die onder meer is bedoeld voor jongeren met psychische problemen.

Jeugdzorg zegt het onderzoek verder af te wachten voordat het verdere uitspraken doet. Het Openbaar Ministerie wil niets over de zaak kwijt, behalve dat het een minderjarige jongen betreft.
Bron: nu.nl

Dan vraag ik me af waarom alle scholen maandag dicht bleven, als je de avond ervoor de (vermoedelijke) dader al bij zijn lurven hebt gegrepen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als je niet zeker weet of je de juiste hebt of dat er wel of geen handlangers zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar dat weten ze nu nog steeds niet, volgens mij is er immers nog geen bekentenis etc afgelegd, dus waarom dan nu de scholen wel openen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hele dag de tijd gehad om maatregelen te treffen. Dat red je niet als je zondagavond pas een verdachte hebt en de volgende ochtend de scholen al open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

L1nt schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:34:
Waarschijnlijk bult stoerdoenerij maar ik snap wel dat ze de scholen dicht doen. Je weet niet welke leraar en welke school. Better safe than sorry.

Alleen dom dat ze de reden geven. Krijgt ie toch nog z'n aandacht. Had gewoon een goede smoes bedacht.
Zo'n smoes gaat toch niemand geloven, het stond ook al gelijk op GS etc
Gister was die burgemeester bij Nieuwsuur, echt overtuigend klonk die niet

http://nieuwsuur.nl/onder...erikaanse-toestanden.html

[ Voor 16% gewijzigd door Cthulhu op 23-04-2013 09:33 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

'Verdachte dreigement Leiden niet gepakt'
De verdachte die nu vast zit voor het plaatsten van een dreigbericht over een schietpartij op een school in Leiden, is niet dé verdachte. ''De kans dat hij degene is die het bericht heeft geplaatst, is niet zo groot'', zegt burgemeester Henri Lenferink.
http://www.nu.nl/binnenla...t-leiden-niet-gepakt.html

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Hey faggots whats going on? Yes i mean you dutch faggots. police is lying im not from costa rica. im in leiden as we speak. See you at koninginnedag!
Aldus iemand op 4chan. AD.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

SkyStreaker

Move on up!

Het is gewoon ernstig hoe een grote bek op internet tot dit kan leiden. Daar is een begrip voor he? "Internet Tough Guy". Ik geloof er geen ZAK van.

@Anandus, het komt zelfs voor dat mensen ge-"doxxed" worden op alleen hun manier van schrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 25-04-2013 22:27 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het verschil in schrijfstijl zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.nu.nl/binnenla...leiden-in-costa-rica.html
De verdachte zou in de NLD ambassade te Costa Rica zitten en is aangehouden. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De ambassade heeft aangeboden zijn ticket naar Nederland te betalen.
WTF? Wij moeten met zijn allen zijn ticket gaan betalen? Waar zijn pa en ma?

Je dreigt met een bloedbad, en als beloning krijg je nog een gratis ticket ook nog. Heel veel gekker moet het hier niet worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

SkyStreaker

Move on up!

Dat is toch de grootst mogelijke kolder!?

@hieronder, dan mag je toch verwachten dat zij zeggen: "voorschieten", dat maakt het iets anders - voor mij.

[ Voor 57% gewijzigd door SkyStreaker op 26-04-2013 09:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ht lijkt me vrij logisch dat wij de boel betalen als wij hem hier willen hebben.
Pagina: 1 2 Laatste