Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een probleem met de PC van mijn moeder, er zit Windows 8 erop (er zat Windows 7 erop maar toen bestond de genoemde probleem ook al) en iedere keer als de PC langer dan 1 a 2 uur uit staat en je hem dan opnieuw aanzet, wil hij niet de eerste keer Windows opstarten maar zie je de hele tijd het bootlogo animatie en verder gaat hij niet, dit gebeurt altijd, ik dacht dat het toen aan Windows 7 lag maar een herinstallatie hielp niet, ik heb er eens Vista voor de grap erop gezet en de probleem was er nog steeds, nu staat er Windows 8 erop en het probleem blijft.

Als je op de reset knop druk start hij opnieuw op, zonder problemen dus de PC werkt maar dan nog is het raar dat hij altijd in de boot proces vast komt te zitten bij 1ste keer opstarten.

Mijn moeder wil hem verkopen, vandaar dat iki hier om hulp vraag ik wil niet straks van de toekomstige eigenaar geklaag hierover horen en mensen doen dat heel snel tegenwoordig.

Het ligt niet aan de videokaart of de harde schijf, ik heb de onboard kaart geprobeerd en een andere HDD maar de probleem bleef, BIOS resetten hielp ook niet, ook opstarten met andere RAM geheugen blijkt niet te helpen.

Het is een Windows 8 PC met:

AMD Athlon X2 64 2.8ghz
2GB DDR2 RAM
Nvidia Geforce 8600GS
300Watt voeding
40GB IDE seagate schijf.
Windows 8 Pro 32bit

De probleem bestaat sinds bijna 2 jaar, het begon vanzelf op een dag.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
Niemand die helpt, leuk zeg maar begrijpelijk omdat het een vaag probleem is.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Oude pc? Misschien is de knoopcel op het mobo aan vervanging toe. Of heb je een brakke voeding(skabel).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

spinuptime van je hdd ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Dit heeft in ieder geval niets met Windows, maar met de hardware te maken. Klinkt alsof de computer soms denkt dat er veranderingen in de BIOS zijn aangebracht.

Probeer voor de gein eens als hij vastloopt om op F1 te drukken, kijken of hij doorgaat.
Mizgala28 schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:00:

Het ligt niet aan de videokaart of de harde schijf, ik heb de onboard kaart geprobeerd en een andere HDD maar de probleem bleef, BIOS resetten hielp ook niet, ook opstarten met andere RAM geheugen blijkt niet te helpen.

[ Voor 48% gewijzigd door naarden 4ever op 23-04-2013 23:22 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dan is het nog niet uitgesloten... als de post te snel doorschiet dan kan het zijn dat je een delay moet instellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zoals je zelf al aangeeft zijn het dus dan niet problemen met specifiek Windows 8. Zodanig de titel ook aangepast. Reageren met dat er niemand nog heeft gereageerd hoeven ook niet.

In je bericht staat niet duidelijk wat voor signalen het systeem geeft als je wijzigingen doorvoert. Daarnaast zijn de specificaties incompleet; vooral het moederbord kan een belangrijke rol spelen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:50
Mizgala28 schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:00:

Mijn moeder wil hem verkopen, vandaar dat ik hier om hulp vraag ik wil niet straks van de toekomstige eigenaar geklaag hierover horen en mensen doen dat heel snel tegenwoordig.
Vind dit nogal een vreemd verwoordde opmerking. Ga je nou juist wel eerst de pc fixen of vind je mensen die na een verkoop over je mankement zouden klagen maar "snelle zeurders"?

Het is niet meer dan logisch dat mensen zouden klagen als ze de pc in je huidige toestand zouden ontvangen en het mankement ook ervaren.
Het zou niet meer dan normaal zijn het mankement te vermelden.

Overigens heb ik geen idee wat het mankement precies is.
Pagina: 1