Ik heb een probleem met de PC van mijn moeder, er zit Windows 8 erop (er zat Windows 7 erop maar toen bestond de genoemde probleem ook al) en iedere keer als de PC langer dan 1 a 2 uur uit staat en je hem dan opnieuw aanzet, wil hij niet de eerste keer Windows opstarten maar zie je de hele tijd het bootlogo animatie en verder gaat hij niet, dit gebeurt altijd, ik dacht dat het toen aan Windows 7 lag maar een herinstallatie hielp niet, ik heb er eens Vista voor de grap erop gezet en de probleem was er nog steeds, nu staat er Windows 8 erop en het probleem blijft.
Als je op de reset knop druk start hij opnieuw op, zonder problemen dus de PC werkt maar dan nog is het raar dat hij altijd in de boot proces vast komt te zitten bij 1ste keer opstarten.
Mijn moeder wil hem verkopen, vandaar dat iki hier om hulp vraag ik wil niet straks van de toekomstige eigenaar geklaag hierover horen en mensen doen dat heel snel tegenwoordig.
Het ligt niet aan de videokaart of de harde schijf, ik heb de onboard kaart geprobeerd en een andere HDD maar de probleem bleef, BIOS resetten hielp ook niet, ook opstarten met andere RAM geheugen blijkt niet te helpen.
Het is een Windows 8 PC met:
AMD Athlon X2 64 2.8ghz
2GB DDR2 RAM
Nvidia Geforce 8600GS
300Watt voeding
40GB IDE seagate schijf.
Windows 8 Pro 32bit
De probleem bestaat sinds bijna 2 jaar, het begon vanzelf op een dag.
Als je op de reset knop druk start hij opnieuw op, zonder problemen dus de PC werkt maar dan nog is het raar dat hij altijd in de boot proces vast komt te zitten bij 1ste keer opstarten.
Mijn moeder wil hem verkopen, vandaar dat iki hier om hulp vraag ik wil niet straks van de toekomstige eigenaar geklaag hierover horen en mensen doen dat heel snel tegenwoordig.
Het ligt niet aan de videokaart of de harde schijf, ik heb de onboard kaart geprobeerd en een andere HDD maar de probleem bleef, BIOS resetten hielp ook niet, ook opstarten met andere RAM geheugen blijkt niet te helpen.
Het is een Windows 8 PC met:
AMD Athlon X2 64 2.8ghz
2GB DDR2 RAM
Nvidia Geforce 8600GS
300Watt voeding
40GB IDE seagate schijf.
Windows 8 Pro 32bit
De probleem bestaat sinds bijna 2 jaar, het begon vanzelf op een dag.