laptop voor gaming en internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 15:08
hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op tweakers dus ik hoop dat ik mijn vraag wat goed ga formuleren.

Ik heb al verscheidene posts gezien die ongeveer dezelfde vraag stellen maar toch vond ik er niet altijd het antwoord in dat ik zocht. Kan aan mij liggen ook. :-)

Ik heb momenteel een Sony Vaio VPCE84J1E en deze wordt gebruikt om op internet te surfen en mijn mails te bekijken.
Geregeld speel ik ook Football Manager 2013, maar deze moet ik al op low settings te zetten.
Nu begint mijn laptop de laatste tijd trager en trager te worden en loopt hij ook enorm warm tijdens het spelen van FM2013.

Dus bij deze mijn vraag, ik ben op zoek naar een vervanger die zoals reeds gezegd gebruikt wordt voor te internetten, mails te lezen en qua games zou ik voor FM, Simcity en ANNO 2070 gaan.

Zwaardere games zijn niet besteed aan mijn laptop aangezien ik een PS3 en XBOX 360 heb ook.

Ik heb absoluut geen idee naar welke specs ik allemaal moet kijken dus hoop ik op jullie ervaring.

De groote vh scherm maakt niet echt uit aangezien de laptop niet of bijna nooit wordt meegenomen.
Hij hangt ook altijd aan de stroom dus de batterij duur speelt ook geen rol.

Qua budget had ik 1000€ max in het gedacht, maar het kan altijd zijn natuurlijk dat omdat ik geen high-end games speel hij goedkoper kan ook.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou voor de Sony vaio s13 of s15 gaan. Die hebben een prima graka voor gaming. Ik weet niet of de s15 in je budget zit, maar het zal in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
Zal persoonlijk voor een Lenovo Y500 gaan. Heb zelf de Y500 met een 650M & i5 en speel hier ook rustig een spelletje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Alternatieven hiervoor zijn de Dell 15R SE (met kortingen onder de 600 euro te krijgen) en de ASUS N56 (heeft als voordeel een i7 en een GT650m). Echt puur voor gaming is een Y500 de beste keuze, omdat je later nog een tweede grafische kaart kunt bijplaatsen en deze versie GDDR5 videogeheugen heeft (sneller dan de (G)DDR3 van de andere laptops).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Super bedankt allemaal al voor de reacties.

Ik heb even gecheckt voor de Y500, hier waren nog 4 verschillende modellen in, maar ik heb er eentje gezien en die stond voorlopig in promo en die had wel een andere grafische kaart, nl de GTX660M, is deze beter dan de GT650M?
En het ontbreken van een SSD, is dit van groot belang?

Nogmaals bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
660m is een stukje sneller. Maar met de y500 kun je wel een tweede 650m erbij zetten en gebruik maken van SLI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:22
Greggel schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:41:
Super bedankt allemaal al voor de reacties.

Ik heb even gecheckt voor de Y500, hier waren nog 4 verschillende modellen in, maar ik heb er eentje gezien en die stond voorlopig in promo en die had wel een andere grafische kaart, nl de GTX660M, is deze beter dan de GT650M?
En het ontbreken van een SSD, is dit van groot belang?

Nogmaals bedankt alvast.
Het ontbreken van een SSD is niet van groot belang, maar het werkt wel veel en veel sneller dan een reguliere harde schijf. Ben je geen SSD gewend dan zul je het niet missen, nieuwe computers gaan in het begin al veel sneller dan je oude beestje. Koop niet een SSD bij de leverancier van je laptop, doe dit zelf via de pricewatch of bij je lokale computerzaak.

Kijk ook even op youtube voor een indruk.

YouTube: Y500 boot up time - Crucial M4 msata SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
ChrisLNFF schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:05:
[...]

Het ontbreken van een SSD is niet van groot belang, maar het werkt wel veel en veel sneller dan een reguliere harde schijf. Ben je geen SSD gewend dan zul je het niet missen, nieuwe computers gaan in het begin al veel sneller dan je oude beestje. Koop niet een SSD bij de leverancier van je laptop, doe dit zelf via de pricewatch of bij je lokale computerzaak.

Kijk ook even op youtube voor een indruk.

YouTube: Y500 boot up time - Crucial M4 msata SSD
Wauw, 12 sec voor een laptop op te starten. _/-\o_

Nog nooit gezien. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:22
Windows 8 met SSD is ongehoord snel, windows 7 duurt iets langer. Mijn signature start in 14 sec op. Wil nooit meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Okay,

ik heb me wat aan het verdiepen geweest op de site van Lenovo, en nu zit ik nog met een vraagje.

Hou er rekening mee dat ik een leek ben, dus het kan zijn dat mijn vraag misschien dom is.

Ik heb de deze 2 modellen vergeleken, MBG2BMB en de MBG3DMB.

Nu bij de 3dmb zitten 2 videokaarten maar geen optisch station, wil dit zeggen dat deze dan geen dvd of br-speler heeft? En zoja kan je deze dan apart aankopen en aansluiten via usb ofzo.

Omdat je tenslotte 300€ meer betaald voor de laptop en je dan nog eens extra kosten moet doen voor een dvd speler dan vraag ik me af of deze meerkost het waard is dat je 2 grafische kaarten hebt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:20
Bij de 3DMB zit er een tweede GT650M in, in SLI. Is voor games dus een stuk sneller dan een enkele GT650M. Je kunt inderdaad een USB DVD speler kopen, maar hoevaak je die gaat gebruiken is nog maar de vraag. Overigens kun je in iedere Y500 een tweede 650M zetten, ten koste van de DVD speler. Je kunt namelijk ook een GT650M los kopen. Bij de goedkoopste (met i5), zit er ook geen cache-SSD in het mSATA slot, dus je kunt gewoon een mSATA SSD kopen en die daarin stoppen, zoals hierboven ook al gezegd is :) Bij de duurdere modellen betaal je dus voor een cache-SSD, dat is natuurlijk wel sneller dan een HDD maar niet zo snel als een volwaardige SSD.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Is de Inspiron 17R SE een waardige concurrent voor de Y500?

De tweede grafische kaart is niet echt een optie aangezien ik nog vaak gebruik maak van mijn DVD writer.
En dan zou ik al een externe moeten kopen wat de prijs dan weer omhoog drijft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja hoor dat is een waardige concurrent. Die heeft ook een GT 650M net als de Y500. Daanaast denk ik toch dat je als je enkel FM, Simcity en ANNO 2070 speelt, een SLI opstelling wat overkill is.

Wat ik wel lees over de Y500 is dat hij vrij goed is in het afvoeren van de warme lucht, dus dat je minder snel een warme schoot zal hebben (waar je ook over klaagde in je eerste post). Nou zal je dat bij gamen sowieso vrij snel hebben, maar ik denk dat daarin de Y500 wel een stapje voor heeft.

Je kan overigens ook prima voor het goedkopere model Y500 gaan. Die heeft geen SLI, dus gewoon een DVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 15:00
Greggel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:47:
Is de Inspiron 17R SE een waardige concurrent voor de Y500?

De tweede grafische kaart is niet echt een optie aangezien ik nog vaak gebruik maak van mijn DVD writer.
En dan zou ik al een externe moeten kopen wat de prijs dan weer omhoog drijft natuurlijk.
Een keuze die je zelf zou moeten maken, qua specs verschilt het niet verschrikkelijk veel. Ik denk dat je meer zou moeten kijken naar de prijs en het uiterlijk als dat belangrijk is bij je keuze. Één ding wat wel redelijk vaak als probleem voor komt bij de Y500 is het touchpad dat niet naar behoren werkt. Er zijn nog steeds geen drivers om dit probleem op te lossen. Gelukkig heeft niet iedere Y500 hetzelfde probleem maar het komt redelijk vaak voor, gelukkig kun je voor dit probleem nog altijd een externe muis aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Oke bedankt voor de snelle reacties, uiterlijk is een te verwaarlozen factor bij mij.

Warmte, valt mee aangezien hij altijd op tafel staat.

Touchpad, ik maak nu ook altijd gebruik van een externe muis.

Dus komt het eigenlijk puur op prijs neer, dan ga ik nu wat vergelijken he.

Nogmaals enorm bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Okay,

hier ben ik weer.

Ik ben nu al geruime tijd alle mogelijke fora's en pagina's aan het afschuimen geweest om de laptop naar mijn zin te vinden.
Ik was lange tijd overtuigd dat het de Inspiron 17R SE ging worden.
Maar nu ben ik daarnet nog eens op de pagina van Lenovo gaan kijken en zag ik het volgend model staan, Lenovo Y580 M778AMB.
Hetgeen mij hierop aansprak was de Geforce GTX660M.
Deze is denk ik wel wat sterker dan de Geforce GT650M uit de 17R SE.
Maar mijn vraag is nu, is deze Lenovo idd beter geschikt om te gamen dan de Dell of weegt de zwaardere GPU niet op tegen de lichtere CPU die er in steekt.
Of zijn er evt nog nadere redenen waarom de Lenovo beter/minder goed is dan de Dell?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:20
660M is niet heel veel sneller dan de 650M. Je kunt in zowel de 17R SE als in de Y500 een i7 kiezen, maar ook een i5. Denk dat een i5 voor jouw taken snel genoeg zal zijn.
Gezien je gebruik (weinig meenemen) beveel ik je een 17,3" aan, een groot scherm is wel fijn. Dus dan zou ik voor een 17R SE kiezen. Denk dat de goedkoopste prima is, en pas wel de kortingen toe: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Tot vandaag zijn er nog gunstige kortingen geldig :) Misschien is het ook de moeite waard om een 1TB schijf erbij te configureren, dan krijg je ook weer €50 korting. Voordeel is verder dat de 17R SE twee 2,5" bays heeft, dus je kunt er zo een SSD in steken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De 660M is gewoon een GT 650m welke een paar megahertz hoger is geklokt, je kan hem zelf ook wat hoger klokken. Ik zou zeggen dat een i7 met GT 650m ongeveer hetzelfde presteert als een i5 met GT 650m. Soms iets meer (bv. guild wars 2), soms iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Okay, de kogel is door de kerk.

Ik heb net de Inspiron 17R SE besteld.

Bedankt voor alle info en raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
klopt, de GTX660M is gewoon een snellere variant van de GT650M. pas bij de GTX670MX ga je verschil merken. Die is ook kepler, en heeft veel meer core's.

Dat de Y500 een hyperbay heeft is natuurlijk erg aantrekkelijk, je klikt er zo een GT650M bij in, hou rekening mee dat niet elke game SLI even goed benut, soms krijg je dan maar gewoon 0% prestatiewinst, terwijl bij andere games je wel een verdubbeling kan hebben in prestatie's. En je levert in op accuuur, als je daar waarde aan hecht.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
yupp, net te laat.
goeie keuze, veel plezier met je aankoop! :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggel
Ik heb dinsdag mijn Inspiron ontvangen en wou even iedereen hier bedanken voor de info die jullie me gegeven hebben.
Het is even wennen aan Windows 8 maar dat komt wel goed.
En nu ga ik terug Diablo 3 spelen op High settings. :-)
Pagina: 1