Vraag over cable sleeving, gone wrong

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Dit is een kopie van mijn andere topic, gister avond snel gepost, denk echter dat hij hier hoort ipv overige hardware..

Na vanavond drie goede sleeves gedaan te hebben en mijn gedachte te zetten op de vierde kwam ik tijdens het losmaken van de kabels tot een nare ontdekking.

Waar ik de vorige keren gewoon makkelijk en probleemloos de kabels los kreeg had ik bij deze kabel wat meer kracht nodig op sommige stukken.
Tot mijn verbazing trok ik de voedingkabel automatisch op bepaalde punten open. Doordat hij te goed vast zat aan zn buurman. Terwijl de kabel dus losging nam hij delen mee van de voedingskabel en is nu niet alleen de kabel zichtbaar maar ook op sommige punten uit de beschermlaag.

Nou heb ik meerdere vragen, namelijk of ik dit had kunnen voorkomen en of ik Hier vervangende kabels voor kan leggen, Zoals bijvoorbeeld speakerdraad.

Het betreft een cooler master voeding, ben niet te beroerd een andere voeding te kopen als dit evt nodig is.

Indien vervangend draad mogelijk is heb ik al een klemmer en klemmetjes. Als je weet waar ik dat kan kopen zou ik dat graag even horen.

Foto ervan: http://s24.postimg.org/gqrd8ob4l/2013_04_21_21_01_38.jpg

MVg

Gerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
Dat weet ik alleen bijv Hier is het nog steeds dezelfde plak met kabels, wat bij mij voor die problemen zorgt..

Ik weet dat jij best ervaren bent l3p :) toevallig dit nooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Je kan zelf draad kopen, kwam het toevallig nog ergens tegen in een notepadje van mij van mijn casemod
AWG18 (In Europe, ask for 0.75mm² wire) moet je nog wel zelf een crimp tang kopen en stekkertjes maar dat maakt het geheel misschien weer wat te duur :P

Kabels nieuw los kopen kan ook en dan volgende keer voorzichtig kabels van elkaar los trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verderf op 22-04-2013 00:10 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
had ik al gekocht van mdpc in de gedachte dit nodig te hebben..

Er staat bij mij op de kabel dat het tot 80 graden celcius beschermd is en 400v.. Liep vandaag in de karwei en zag dat dat maximaal 62 volt was (dit was dan geen speakerdraad maar gewoon dubbeldraad voor lampjes).

Is dat heel storend voor mijn pc, moet ik even kijken wat mijn voeding uitgeeft per slot? of zeg je van, moet goed kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:25
Lijkt mij als je het voorzichtig doet er niets aan de hand moet zijn, ik zou het opnieuw proberen met de originele Cooler Master cables zoals l3p ook al aangeeft.

en een klein advies, wat je misschien al wel wist:

Trek altijd de kabels voorzichtig los en trek steeds los aan het begin van waar ze van elkaar afgaan, daarnaast kan je nog een klein mesje gebruiken om het proces een handje te helpen mocht het moeilijker gaan op sommige stukken alleen moet je hier wel mee uitkijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Falqoon op 22-04-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Klein mesje? Living on the edge huh ;)

Je moet gewoon met een goede techniek de pins verwijderen met een daarvoor bedoelde ATX pin remover. Ik heb echt geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Je zal wel een sterke vent zijn.

Bedrading is AWG18 of AWG16. Dikte van de buitendraad moet maximaal 2,1mm zijn. In Europese maten hebben we het over 0,75mm2 draad. Dat verkopen ze niet bij de bouwmarkt. Gewoon online bestellen. Goed zoeken heb je een doos van 100 meter voor iets van 35-40 euro.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Hukkel80 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:48:

Je moet gewoon met een goede techniek de pins verwijderen met een daarvoor bedoelde ATX pin remover. Ik heb echt geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Je zal wel een sterke vent zijn.

Bedrading is AWG18 of AWG16. Dikte van de buitendraad moet maximaal 2,1mm zijn. In Europese maten hebben we het over 0,75mm2 draad. Dat verkopen ze niet bij de bouwmarkt. Gewoon online bestellen. Goed zoeken heb je een doos van 100 meter voor iets van 35-40 euro.
Wat hij bedoelde, (wat ik denk) en waarop ik dus duidde is dat de kabels van bijvoorbeeld een SPM2 aan elkaar vast zitten, welke hij van elkaar los wilde trekken. Ik vooronderstelde dat dit fout was gegaan en daarom adviseerde ik, mocht het niet lukken om de kabels van elkaar af te trekken hij het proces met een klein mesje kon verbeteren.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/t5nimn32f/Coolermaster_Silent_Pro_M2_720_W_cables.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Falqoon op 22-04-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Echt waar? Dan is hij toch wel aan het beesten geweest hoor. Dan heb ik nog nooit gehad. Gewoon rustig uit elkaar trekken.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Richard aka Kier heeft ook eens een CM PSU voor mij gesleeved met deze kabels. Precies hetzelfde probleem. Er zitten af en toe gewoon kabels tussen die zo aan elkaar zitten dat je ze kapot trekt.
Je zou zoals hierboven vermeld een mesje kunnen gebruiken. (Puur alleen om extra in te kerven, niet lossnijden)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Jup, gewoon een stukje voor stukje rustig uit elkaar trekken en dan met het mesje af en toe begeleiden (kerven idd) waar het vaster word. Moet goed komen lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
Hukkel80 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:48:

Bedankt voor de tip. Ik probeer t van de week nog ff met de overgebleven kabels die ik had van mn psu en een andere kabel. Tis hetzelfde draad dus hopelijk krijg ik t voor elkaar wat te recyclen. Volgende week naar een lanparty.. kast moet er dan wel degelijk uitzien natuurlijk.

Ik had het idd over dat stuk falqoon en ben gelukkig niet de enige :) zal ze kerven met een minder scherp mesje dan ik geprobeert had. Heb hier een kit gebruikt die zelfs door je vinger snijdt zonder je t voelt. (Trust me.. heb dat ook op de lastige manier moeten leren) dus dan maar rustig kerven en ff voor gaan zitten. Kapotte kabels vervangen door werkende overbodige :D moet goed komen :D
Pagina: 1