[VISTA] Scherm zwart bij Vergrendelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De laatste tijd (hooguit paar weken) krijg ik een zwart scherm te zien met een alleen een muiscursor als mijn computer is vergrendeld (direct via Start -> afsluitmenu -> Vergrendelen of als de computer uit slaapstand komt).

Een groot probleem is het niet: Ik kan net iets onder het midden klikken of simpelweg op enter drukken.

Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een groot probleem is het niet: Ik kan net iets onder het midden klikken of simpelweg op enter drukken.
Hoe bedoel je, er komt dus geen slaapstand? (Immers: dan geen muiscursor!)

Zie je wat in je eventlog?

Als niets: probeer de nieuwste driver en anders juist een oudere videodriver en daarna andere drivers.

edit:
En: Win7 bestaat nu 2,5 jaar, is het oude hardware?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 22-04-2013 02:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:08:
[...]

Hoe bedoel je, er komt dus geen slaapstand? (Immers: dan geen muiscursor!)

Zie je wat in je eventlog?

Als niets: probeer de nieuwste driver en anders juist een oudere videodriver en daarna andere drivers.

edit:
En: Win7 bestaat nu 2,5 jaar, is het oude hardware?
Hij gaat netjes in de slaapstand. Normaal als hij er uit komt is de computer vergrendeld. Nu dus nog steeds alleen zie ik niets behalve een muiscursor. De eerste keer schrok ik wel flink.

Uit de eventlog:
Kan Beheer van bureaubladvensters niet starten omdat bureaubladsamenstelling is uitgeschakeld door een actieve toepassing
Een aanvraag om Beheer van bureaubladvensters uit te schakelen is gedaan door proces (Main executable for Red Alert 2)
Het komt dus door een oude game.

(Hardware valt wel mee: videokaart is vervangen en is nu een radeon hd 5750; verder een ocz vertex 4 ssd zodat alles snel start)