Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Specs voor een gaming laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik oriënteer me nu een poosje op een nieuwe gaminglaptop. De wereld van laptops om op te gamen is me nieuw, aangezien ik altijd een desktop heb gehad. Vanwege praktische overweging wil ik toch echt over op een laptop.

Ik heb na het lezen van diverse topics op deze en andere sites een aardig idee gekregen van wat wel en niet handig is om te gamen op een laptop. Ik heb ze voor mezelf even op een rijtje gezet:

CPU: Intel core i7 3630QM
RAM: 8 GB
2 opslagschijven: SSD en HDD, met respectievelijk het liefst 32GB en 500-1000GB
2 videokaarten, liefst GT650M met 2048MB
Screen: FullHD met 1920x1080 pixels

Ik begrijp dat als je bovenstaande specs in je systeem hebt zitten dat je dan al aardig een game kan spelen. Wat ik me wel afvraag is:

1. In hoeverre speelt screensize een rol? Mij lijkt het prettiger om te gamen op een 17,3" screen dan op een 15,6" screen. Wie heeft hier ervaring mee?
2. Draait een 2e videokaart alleen maar als je de stroom hebt aangesloten?
3. Welke merken laptops zijn duurzaam en betrouwbaar als het om gamen gaat? Ik lees van alles over Lenovo en Dell, maar ik vraag me af hoe Asus en Medion scoren? Van de laatste twee heb ik zelf niet zo'n goed gevoel.
4. En tot slot, is bovenstaand rijtje te verkrijgen voor een bedrag rond de 1000 euro?

Dank voor de moeite! :)
groet

Verwijderd

Tel €500 bij je budget op of laat de wens voor 2 schijven en 32GB RAM vallen. Het aanbod laptops waar zo veel RAM in kan is zeer gerinig, volgens mij is de goedkoopste de Alienware M17x voor ongeveer €1500.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:16:
Tel €500 bij je budget op of laat de wens voor 2 schijven en 32GB RAM vallen. Het aanbod laptops waar zo veel RAM in kan is zeer gerinig, volgens mij is de goedkoopste de Alienware M17x voor ongeveer €1500.
Die 32GB ging over een SSD, niet over RAM :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Oh.. blind.

Als je een 17" wilt, kijk dan naar de inspiron 17R SE of asus N76. In het 15.6" segment zijn de lenovo Y500 en asus N56 sterk.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Although ik nog geen antwoord heb op de vraag of 17" daadwerkelijk lekkerder gamed dan 15".

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:07:
Thanx!

Although ik nog geen antwoord heb op de vraag of 17" daadwerkelijk lekkerder gamed dan 15".
Op de laptop gamen ik met een 15,6 inch wat prima gaat, thuis op een oude rakker, de 206BW.

Verwijderd

Je kan jezelf beter de vraag stellen waar je de laptop precies voor wilt gebruiken. Ga je ermee slepen? Dan kan je beter geen 17" nemen... Laat je hem 24/7 op je bureau staan? Waarom zou je dan geen 17" nemen?

Verwijderd

Topicstarter
True..

Nee, het beestje zal vnl. op het bureau staan. Weinig gesleep.
Dus 17" lijkt mij ook het prettigst. Dat beperkt natuurlijk meteen de opties ;-)

Okee, het zal dus ws een Dell Inspiron 17R SE worden of de Asus N76.

> De Asus lijkt wel wat minder aan prestaties: Minder intern RAM geheugen, kleinere HDD en weegt nog eens halve kilo meer. Daarnaast ook iets duurder dan de Dell.
> Kun je zeggen dat het ene MERK beter is dan het andere? Op gebied van duurzaamheid, warmteontwikkeling en betrouwbaarheid?

Thnx again!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:44:
True..

Nee, het beestje zal vnl. op het bureau staan. Weinig gesleep.
Dus 17" lijkt mij ook het prettigst. Dat beperkt natuurlijk meteen de opties ;-)

Okee, het zal dus ws een Dell Inspiron 17R SE worden of de Asus N76.

> De Asus lijkt wel wat minder aan prestaties: Minder intern RAM geheugen, kleinere HDD en weegt nog eens halve kilo meer. Daarnaast ook iets duurder dan de Dell.
> Kun je zeggen dat het ene MERK beter is dan het andere? Op gebied van duurzaamheid, warmteontwikkeling en betrouwbaarheid?

Thnx again!
Denk niet dat je dat echt kunt zeggen. Asus heeft wel problemen met het touchpad gehad en krakend geluid, maar dit is volgens mij ondertussen al grotendeels opgelost(?). Daarnaast heeft de Asus een bijzonder slechte klantenservice in Nederland, als je belt doen ze alsof je dom bent en kunnen ze niks voor je doen. Dell daarentegen stelt niet veel vragen en gaat vrijwel meteen tot actie over.

Dat gezegd, zou ik alsnog de Asus kiezen boven de Dell. De huidige Inspiron is naar mijn idee gewoon bijzonder lelijk :X 8)7 .

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

De laptops hierboven hebben allen enkel 1 GT650m. Wil je meer grafische kracht zul je toch echt de Lenovo Y500 met GT650m SLI moeten nemen (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)).

Als deze te duur is kun je nog kijken naar de Y580 (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772RGE), die heeft een enkele GT660MX. Een overgeklokte GT650m doet echter weinig onder voor deze kaart.

Beide laptops zijn wel 15,6 inch. Als ik het zo lees ben je van plan de laptop weinig mee te nemen. Als je de laptop echt weken op zijn plek gaat laten staan en hem echt maar een paar keer per jaar meeneemt is het misschien raadzaam te kijken naar een desktop, die bieden veel meer kracht voor hetzelfde geld.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Volgens mij bedoelt ie niet direct SLI maar de onboard HD4000 i.v.m. accuduur.
SLI in een laptop zou ik alleen overwegen als je daarmee boven een single VGA uit komt.
In de andere gevallen geeft het alleen nadelen met zowel energieverbruik als SLI/CFX issues.
Pagina: 1