Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste tweakers,

Ik heb hier een Portable HDD van Western Digital van 320GB USB 3.0.
Nu wou ik vandaag de HDD aankoppelen op de USB3.0 aansluiting alleen word deze niet herkend.
Hij word wel herkend op de USB 2.0 aansluitingen.

Voorheen heeft de HDD het gewoon gedaan op de USB 3.0 aansluiting.
In schijfbeheer gekeken daar staat hij ook niet meer bij.

misschien dat dit een bekend probleem is van de WD portable HDD`s?
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben,

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:27
Zelf vind ik usb 3.0 soms buggy, ik werk met linux, of dat daar door komt weet ik niet.
Probeer met usb ingestoken kabel, te rebooten, en check of hij dan gezien wordt.
Probeer de hd uit te zetten en weer aan te zetten, dan de usb kabel er weer in te zetten, meerdere keren, of reboot zonder hd , en probeer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
ga ik meteen even proberen, het is een 2,5 inch zonder externe voeding dus aan en uitzetten met de USB aangesloten lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:20
Ik heb bij mijn PC ook vaak gezeur met mijn USB 3.0 poorten. Ik zou het dus eerder bij de poorten zoeken dan de HDD (die werkt namelijk wel op 2.0).
Wat ik nog wel eens wil doen, is een systeemherstel. Het is misschien niet de meest elegante oplossing, maar meestal worden de fouten wel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
de laptop is 6 dagen oud, dus een systeem herstel lijkt me en beetje overbodig.
maar een collega had daar ook last van, mijn HDD deed het ook niet op zijn USB3.0 aansluiting.

EDIT: net de HDD aangesloten op USB3.0 daarna een reboot gedaan, nu werd hij wel herkend.
wat zou dat kunnen zijn?

[ Voor 62% gewijzigd door TheDream07 op 21-04-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:27
Zonder voeding, dan kan het zijn dat er te weinig stroom is, die uit je usb poort komt.
Heb je 2 usb kabels die naar 1 kabel lopen, en dan naar je usb harde schijf?

Probeer de externe hd op meerdere pc's of hij overal werkt.
Indien net gekocht misschien terug brengen, en omruilen, indien de hd niet werkt op meerdere pc's.

Misschien dat je zoiets kunt kopen,(dit is een voorbeeld, zoek de goede die bij jou hd past).
http://www.onlinekabelsho...abels/p-1a/CABLE-169.html Wel controleren of dit op je hd past, je hebt dan 2x usb stroom naar je hd, of het helpt weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 21-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
Ik heb een USB 3.0 kabel met maar een USB aansluiting.
ik zal eerst nog maar eens gaan testen op meerdere computers met USB 3.0, daarna kan ik daar een conclusie uit trekken

EDIT: heb nog eens al mijn eigen USB poorten getest, een USB 3.0 poort wil hij hem niet altijd herkennen.
als ik hem dan aansluit op mijn 2e USB3.0 poort dan word hij wel herkend.

zou het dan stiekem toch aan de poort liggen? of toch aan de HDD, bij apparaatbeheer gekeken, maar staan geen uitroeptekens dat de drivers niet goed zijn ofzo. strange,,,,, :(

[ Voor 51% gewijzigd door TheDream07 op 22-04-2013 09:42 ]

Pagina: 1