Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
tl;dr: hoe sluit ik mijn Logitech Z-5500 digitaal aan op een Xonar D2 of Xonar DGX?

Ik heb de volgende geluidskaarten in mijn pc:
Asus Xonar D2 (aansluitingen)
Asus Xonar DGX (aansluitingen)
Asus P8Z77-V Pro onboard audio (aansluitingen)

Afspeelapparatuur:
Logitech Z-5500 (aansluitingen)
Logitech G330 headset (3.5" jacks)
Koss Pro DJ / oortjes / andere (3.5" jacks)

Mijn Z-5500 is analoog (5.1) aangesloten op mijn Xonar D2. Mijn G330 headset is analoog aangesloten op de Xonar DGX. Verder heb ik 2 verlangkabeltjes tot onder m'n scherm liggen, voor stereo en mic, deze zijn aangesloten op mijn onboard audio. Die gebruik ik voor mijn Koss en losse oortjes in te pluggen.

Nu wil ik graag mijn onboard audio laten vallen, ik heb immers 2 geluidskaarten, wat voldoende zou moeten zijn om alles aan te sluiten, zonder kabels te wisselen. Om die reden wil ik mijn Z-5500 digitaal aansluiten, dan heb ik de jacks van m'n Xonar D2 vrij voor de verlengkabels tot aan m'n bureau.

De Xonar DGX heeft een toslink aansluiting, wat m'n Z-5500 ook heeft. Echter krijg ik hier geen geluid uit? De toslink van mijn on-board audio werkt wel, dus de kabel die ik gebruik is goed. Hoe komt het dat ik hier geluid uit krijg? Ik vind de naam 'S/PDIF Pass-through Device' in Windows ook wel vrij raar trouwens.

De Xonar D2 heeft ook een digitale aansluiting, voor wat ik ervan begrijp is dat coax? Maar het licht echter rood op, dus doet me dat aan glasvezel denken. Ik snap niet wat ik met die aansluiting moet, of hoe ik die kan gebruiken om mijn Z-5500 aan te sluiten? Welke kabel heb ik nodig?

Overigens, wat een ramp is dat, 2 Xonar geluidskaarten in je systeem. Je kan het Xonar control center maar voor 1 kaart installeren. De andere kaart kan je er dus niet mee beheren. Je zou verwachten dat als je bij 't zelfde merk blijt, je verder geen problemen zou krijgen, maar dat is dus niet bepaald zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heeft de D2 nog een 3,5mm met een rood lichtje (zo te lezen gok ik van wel), dan zou je deze met een 3,5mm naar Toslink verloopstukje op je Toslinkkabel aan moeten kunnen sluiten. Creative heeft dit in een aantal X-Fi kaarten, verloopstukje op je toslinkkabel en je S/PDIF-output zou moeten werken.

3,5mm naar Toslink verloopstekkertje is hier op te pikken of een kabel van toslink naar mini-toslink (de 3,5mm stekker)

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 21-04-2013 19:43 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Onderstaande foto bevat de accessoires die bij de Xonar D2 gebundeld worden:

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2007/09/asus_xonar_d2/cables-800.jpg

Die dingetjes in het midden lijken daar op? Zijn die hetzelfde?
Ikzelf heb mijn Xonar D2 van iemand gekregen, zonder enige accessoires...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jup, de middelste 4 verloopstukjes zijn idd welke gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
De vraag is waar ik die moet vandaan halen. Zijn die hetzelfde als die dat je eerder linkte? Ik zie nml. geen koper op de foto die ik poste, en de lengte lijkt me verschillend.

En zelfs al zou ik ze hebben, is het nog geen oplossing. Die zouden dan in dezelfde 3.5" jacks moeten waar ik nu de analoge aansluitingen in heb zitten (lijkt me?).

Conclusie, ik zou die andere aansluiting op m'n Xonar D2 moeten kunnen gebruiken (geen idee hoe), of de toslink van de Xonar DGX (die niet schijnt te werken?).

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker36 op 21-04-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De 3,5mm aansluitingen zijn multi-purpose, helemaal achterin (verder dan een analoge 3,5mm jack) zit het optische gedeelte (het rode lichtje). Het verloopstukje heeft een 'holle' tip die het licht je toslinkkabel z'n werk laat doen.

Pagina: 1