Postcode check & ADSL vaagheden..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 17:28
Beste mensen, ik sta ff vast in me onderzoek naar sneller internet. Ik wil ADSL halen om mijn huidige Online.nl kabel-internet te vervangen, die max 20mb/s is maar in praktijk maar tot 12 komt.

Nu komt het vage wat ik allemaal tref wanneer ik ADSL abbo's zoek:

XS4all postcode check = max 8 mb/s
Tele2 postcode check = Internet & Bellen tot 20 Mb/s is beschikbaar op jouw adres!
Ziggo postcode check = 120 mb/s beschickbaar
Online.nl postcode check = Supersnel Internet & Bellen Internet tot 30 Mb/s

De een komt met 8 max en de ander komt met 120, hoe kan dat aangezien de bekabeling en alles er al standaard toch ligt in de wijk/straat en je vrij mag kiezen wie je provider is ?

Dan zie ik weer dat de afstand van huis > centrale belangrijk is voor de ADSL, als ik mijn adres bekijk op speednet site kom ik uit op 1400m en doe ik het op bbnet is het ± 2157 meter, wat is nou betrouwbaar? of zijn er andere sites die het wel nauwkeurig doen? Want verschil tussen 1.4 km of 2.1 zal me volgens mijn google onderzoeken heel wat gaan kosten qua mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ziggo is volgens mij ook kabel! ADSL gaat d8 ik tot 60MBit. En binnen ADSL mag een provider zelf kiezen welke snelheden en pakken hij voor zijn klanten maakt. De afstand tussen centrale (hub) en klant is altijd van belang ook bij kabel (LAN). Ik dacht dat pas boven de 5KM je wat signaal verlies ziet eerder is dat niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je haalt nogal wat dingen door elkaar. Als je nu een verbinding via online hebt dan internet je niet via de kabel, maar via het adsl netwerk. Het adsl netwerk gaat ook wel via een kabel, een koperen telefoonkabel, maar wordt dus geen kabel genoemd. Het kabelnetwerk van o.a. Ziggo en UPC wordt wel 'kabel' genoemd.
Belangrijk is dat je bij het adsl netwerk inderdaad gebonden bent aan de afstand naar de centrale met betrekking tot de snelheid. Dit speelt in principe bij alle dsl aanbieders. Een goede check voor de maximale snelheid kun je vinden bij de postcode check op telfort.nl. Bij kabel (Ziggo dus in jouw geval) speelt afstand geen rol en haal je praktisch altijd de maximale snelheid van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 91626 schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:04:
Ziggo is volgens mij ook kabel! ADSL gaat d8 ik tot 60MBit. En binnen ADSL mag een provider zelf kiezen welke snelheden en pakken hij voor zijn klanten maakt. De afstand tussen centrale (hub) en klant is altijd van belang ook bij kabel (LAN). Ik dacht dat pas boven de 5KM je wat signaal verlies ziet eerder is dat niet echt belangrijk.
Je verliest al wel wat eerder signaal, zover ik weet is het na 2km al prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Satch schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:05:
Dit speelt in principe bij alle dsl aanbieders. Een goede check voor de maximale snelheid kun je vinden bij de postcode check op telfort.nl. Bij kabel (Ziggo dus in jouw geval) speelt afstand geen rol en haal je praktisch altijd de maximale snelheid van je abonnement.
Als ik het bij Telfort doe kom ik uit op Snelheid op jouw adres: 9 Mb/s.

Bij hun snelste optie staat dan:
Waarom is een product niet beschikbaar op mijn adres?

Telfort internet, interactieve TV en vast bellen ontvang je via je telefoonlijn. Om Telfort internet te ontvangen moet echter wel een minimale snelheid beschikbaar zijn. Helaas is deze snelheid op jouw adres onvoldoende. Meestal is de afstand tussen de wijkcentrale en jouw woning te groot of is er sprake van een nieuwbouwwijk.

En dan lees je dit bij Ziggo:

ADSL – Niet zo snel als de belofte
De snelheid van ADSL is gemiddeld de helft van wat de ADSL-aanbieder belooft. Dat komt onder andere omdat de snelheid bij ADSL afneemt naarmate u verder van de wijkcentrale woont.

Een aantal partijen biedt ook televisie via ADSL: IPTV. Bij de snelste ADSL-abonnementen gaat de bandbreedte die nodig is voor IPTV af van de bandbreedte voor internet. Tv-kijken heeft dus in dat geval invloed op de snelheid die u ervaart bij het internetten. Bij kabel zijn televisie en internet gescheiden en speelt dat probleem niet.

Hoe kom jij dan bij het verhaal dat ik met Ziggo alsnog de praktisch maximale snelheid ( 60 of 120 die ik wil nemen ) zal halen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19

superwashandje

grofheid alom

omdat ziggo dus kabel levert en geen ADSL zoals al aangegeven door satch

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Precies.

Ziggo biedt geen xDSL aan, maar EuroDOCSIS. Dat over de coax gaat waar vroeger alleen het TV signaal mee binnenkwam.

Andere techniek, meer bandbreedte dan bij xDSL mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 21-04-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Tuzla schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:00:
Online.nl postcode check = Supersnel Internet & Bellen Internet tot 30 Mb/s
Bij deze snelheid gaat het waarschijnlijk om VDSL i.p.v. ADSL. Als de afstand van de centrale tot jouw huis echt 1,4 KM is, dan hou je met VDSL waarschijnlijk niet meer over dan ongeveer rond de 15 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Remco K. schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:51:
[...]

Bij deze snelheid gaat het waarschijnlijk om VDSL i.p.v. ADSL. Als de afstand van de centrale tot jouw huis echt 1,4 KM is, dan hou je met VDSL waarschijnlijk niet meer over dan ongeveer rond de 15 Mb/s.
De meest betrouwbare controle voor xDSL is Telfort, zij geven dus blijkbaar aan max 9Mb te kunnen leveren. Trap niet in praatjes van andere xDSL aanbieders, deze schermen met mogelijk haalbaar terwijl Telfort 1 van de weinigen is die wel duidelijk is over wat haalbaar is, dus geen tot 20 Mb verhalen en 5Mb leveren.

Alternatief is kabel via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Hmm ja, het gaat Ziggo 120 worden met tv en alles voor 63 euro, opzich een goede deal aangezien glasvezel hier niet beschikbaar is :)

TV/Telefoon heeft dus ook geen invloed op de snelheid van de internet bij Ziggo, dat scheelt ook weer :)
Pagina: 1